hoe komt het dat.......

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Hoe komt het dat alle sample cd's wat betreft vocals zo k*t zijn ? En dan doel ik met name die vocal zang zinnen met die eindeloze teksten die op alle vocal cd's het zelfde zijn !

hebben ze ooit sample cd's van vinyl platen ? En dancevocale samples te verstaan ? ala ; mylo
junior jack.....

Is er niets fatsoenlijks op dit gebied ?

dus vandaar een verzoekje; zijn er goede vocal samples cd's met vocal zinnen waar je ECHT iets mee kunt !!?
 
lullig maar waar antwoord: Nee die zijn er niet. De meeste vocal samples zijn al eindeloos uitgemolken. Probeer in contact te komen met een enthousiaste (goede) zangeres en vraag of ze eens wat experimentjes in wil zingen. Heb je EN origineel materiaal EN goede kwaliteit (als je een beetje kunt opnemen tenminste :) )
 
Origineel geplaatst door jaccis
hoe gaat het dan in z'n werk. dat rippen van vinyl ( de vocals dan)
Die worden niet geript, daar is een acapella-versie van te krijgen (en we vertellen niet hoe dat moet omdat dit niet geheel legaal is).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Die worden niet geript, daar is een acapella-versie van te krijgen (en we vertellen niet hoe dat moet omdat dit niet geheel legaal is).

ow dus je gaat niet vertellen dat ie maar es met kazaa aan de slag moet om te zoeken op 'acapella'? Dat vind ik wel flauw van je yoozer. Hoe moet die jongen nu ooit zijn vette vocals krijgen?

-C-
 
dat wist ik serieus niet ! Dat het eigelijk zo 'simpel' te verkrijgen is !
Maar als ik ooit eens een dikke hit met een gejatte acapella zou maken, kom je er toch niet aan onderuit om de rechtmatige eigenaar, te contacteren en dus te batalen !

Hoe gaat zo iets uiteidnlijk in z'n werk ?
 
Origineel geplaatst door jaccis
dat wist ik serieus niet ! Dat het eigelijk zo 'simpel' te verkrijgen is !
Nou, eigenlijk niet simpel. Maar omdat er tegenwoordig best vaak mash-ups worden gemaakt (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Mash-up ) is er een compleet netwerk ontstaan met acapella's, en als je daar niet in zit (dus geen originelen kan aanleveren) is het lastig om erbij te komen (tenzij je een leuke upstream hebt, voor te delen).

Maar als ik ooit eens een dikke hit met een gejatte acapella zou maken, kom je er toch niet aan onderuit om de rechtmatige eigenaar, te contacteren en dus te betalen !
Inderdaad.

Hoe gaat zo iets uiteidnlijk in z'n werk ?
De samples moet je zoals dat heet clearen (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Sampling ). Dat betekent toestemming krijgen van de originele artiest en maatschappij om je eigen ding er mee te doen. Niet elke artiest laat dit toe, en als ze het toelaten, reken er dan maar op dat je minstens 1/3e van alle opbrengsten kwijt bent.
 
Back
Top