Jupiter 6 kopen ja of nee?

Origineel geplaatst door smackos
Wat vind men hier van de vergelijking Jupiter 6 - JX8P?

IMO is de JX8P een synth die qua klank misschien nog wel ietjes dikker klinkt :D

zowel de jup6 als de jx8p gehad.
jup 6 was niet voor mij bestemd, karakterloze kille klank vond ik en klinkt absoluut niet dik.
niet raar dat die wordt gebruikt voor karakterloze muziek als trance.

van het bedrag dat ik voor de jup6 terug kreeg heb ik een oberheim ob-xa gekocht.
die had alles wat ik in de jupter6 zocht, dik geluid, prachtige brede sound en geluiden waar je kippevel van krijgt.
alleen zat er geen midi op (nog geprobeerd met de dsx te besturen maar was te veel hussle).
niet echt bruikbaar voor mij dus ook maar weer weggedaan.
toen kocht ik de jx8p (waar standaard midi op zit) die heb ik nog steeds.

jx8p klikt warm, rauw, je kan dikke bassen uit halen en ook mooie strings, pads ed.
de jx8p klinkt niet zo breed als de ob-xa en kippevel krijg ik er ook niet van maar overteft de jup6 in alle opzichten wat klank betreft. uit de jx8p komt een mean ghettosound wat voor mij erg bruikbaar is.

helaas is de jx8p zonder de programmer lastiger te bedienen maar ik heb een software programmer voor mac osx waar het prima mee lukt. voor mij is de jx8p de duidelijke winnaar.
 
de jup6 is voor mij geen trance bak. Ik gebruik em in nagenoeg alle nummers. vind het een lekkere bak met een bruikbare sound, niet te dik, nee! hij snijdt door een mix heen als een warm met door boter.
weinig sublaag en filters zijn ook niet de meest aansprekende.
toch met alle bagage, als arp en modulatie mogelijkheden krijgt ie bij mij veel waardering. een fijne analoge klank.
kan helaas niets zeggen over vergelijking met jup8 of jup4. beide bakken niet bij in de buurt geweest.
 
Origineel geplaatst door machine
uit de jx8p komt een mean ghettosound wat voor mij erg bruikbaar is.


Yeah! De JX8P rocks voor dikke fatsige duo osc detune bass stuwers:D
 
Ik ben dol op de jx8p, maar gebruik m niet vaak voor basslines. Voornamelijk strings en hogere geluidjes. Maar dat ding heeft echt vibe in het geluid

Ik vind het programmeren ook wel goed te doen hoor, als je op een gegeve moment een beetje in je vingers hebt welke knop voor welke parameter bestemd is ga je bijna net zo snel als op een juno 106.
 
hij is niet echt snappy snel maar heeft wel een dik low end..je kan hem ook perfect voor alle andere soort synth sounds gebruiken. Ik heb de laatste tijd veel met een jupiter 8 zitten spelen en mijn voorkeur gaat sterk uit naar de jx8P. zo zie je maar..
 
Back
Top