een synth reserveren...

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik snap dat nooit. Vaak zie je dat een synth te koop staat en dan een berichtje verder "synth is gereserveerd". Wat is dat nou voor een onzin? Als je iets wil hebben moet je het kopen en niet reserveren en dan (misschien) na een tijdje afblazen.



Misschien leuke discussie. Wat denken jullie ervan..
 
Gereserveerd betekend bij mij dat de geïnteresseerde langskomt om de synth te proberen. En bevalt ie, dan koopt ie 'm. Maar 't kan soms wel een paar dagen duren voordat de geïnteresseerde langs kan komen. Tot die tijd is de synth dan gereserveerd. Want 't zou toch ook wat lullig zijn dat je daar aankomt en het ding al verkocht is.

vrij logisch lijkt me?
 
Ik kan me wel voorstellen dat potentiele kopers van een synth deze eerst nog even willen zien en horen - ondanks het feit dat ze het apparaat in het algemeen wel kennen en/of gehoord hebben. Je weet maar nooit hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is. Dat kan je doen besluiten om toch van de koop af te zien. Ik zie dus reserveren meer in de zin van 'bekijken bij de eigenaar en dan definitief beslissen'.

het lijkt me voor de verkopende partij ook niet handig om te lang iets gereserveerd te houden, je loopt geheid andere kopers mis :)

JB70
 
Hoevaak lees je niet dat een koper niet komt opdagen? Wat heeft dan reserveren voor een zin? Dan kan je net zo goed je spullen verkopen aan de eerste die voor de deur staat..
 
Ik zeg pas :verkoght: wanneer de koper effectief het apparaat heeft.

'gereserveerd' slaat meestal op het feit dat er een deal gemaakt is, maar dat de koper het apparaat nog moet komen ophalen. Er zit meestal ook niet veel tijd tussen 'gereserveerd' en :verkoght:

Een apparaat echt een tijd opzij houden voor iemand zou ik persoonlijk niet snel doen...
 
Wat ik altijd doe is degene die eerste serieus reageert en de volle prijs biedt krijgt als eerste de kans om hem te kopen. Als een 2e persoon komt mag die wachten op de eerste. Als die meer bied dan vraag ik aan #1 of die het erg vind dat ik hem voor meer verkoop aan een ander. Vind die het wel erg dan krijgt die alsnod de kans om hem te kopen.
Als de eerste koper onder de prijs bied en een 2e koper bied wel de volle mep dan wordt die persoon automatisch #1 in de rij. En geef ik door aan de dan #2 dat iemand anders meer heeft geboden en hij #2 is. De richtprijs is dan leidend en dat valt altijd te controleren door iedereen.
Trouwens mensen die na een week niet meer reageren neem ik niet meer serieus (mits ze aangeven dat ze op vakantie gaan). Wel zo praktisch en eerlijk.
 
Back
Top