Nieuwe tracker: Renoise

ondertussen is renoise 1.1 uitgekomen! deze versie schijnt betere support te hebben voor VST/I en een tiental nieuwe interne dsp's
 
Origineel geplaatst door Almeros
Die Ztracker lijkt wel wat op DIGItracker ;)


Aaargghhh!

Toch nit weer een format die niemand anders kan lezen? (Ben begonnen met MultiTracker, MTM modules dus. Toen er werd gestopt met de ontwikkeling van multitracker kon ik dus fijn opzoek naar een tracker die MTM kon inlezen, dezelfde of meer features had, en ook een interface die werkbaar was. (Screamtracker en FastTracker vielen dus af). Na lekker op DigiTrakker te zijn ingesteld stopten de makers daar óók mee! :( . Tot op heden heb ik geen tracker gevonden waarmee ik kan wat ik wil. Dat is: Midi kunnen tracken in plaats van samples die in het geheugen van de tracker staan, Live mogelijkheden, en (slave)sync aan een tweede (hardware)sequencer.

Muzys kwam in de buurt, maar de demoversie daarvan zegt al na 1 minuutje gebruik :doei:
 
er is ook nog een andere tracker met midi: MED soundstudio

www.octamed.co.uk

ik heb 'm wel 4 keer geprobeerd ofzo, telkens d8 ik.. laat ik het nog een kasn geven... maar ik vond 't 4 keer niets.... maar misschien iemand anders wel ;)
 
Is er toevallig een patch voor renoise zodat je je niet hoeft te registreren? of is er dan iig een ander programma dat .rns bestanden converteerd naar .wav??? Zou wel enorm handig zijn eigenlijk...
 
Origineel geplaatst door la_la_land
Is er toevallig een patch voor renoise zodat je je niet hoeft te registreren? of is er dan iig een ander programma dat .rns bestanden converteerd naar .wav??? Zou wel enorm handig zijn eigenlijk...

Geen warez requests of andere illegale zaken svp.
 
Origineel geplaatst door Blinx
ff offtopic maar is er eigenlijk al wat bekend van impulse tracker 3??

Ja: kwam dit laatst tegen op internet:
Q: Is the whole project dead?
A: No, IT3 is NOT dead, it just turned from small scene project to a BIG project.

Q: DSPaudio, you left? Why have you left?
A: Yes, our team has NO LONGER anything in common with Tony's team, which have NOTHING common with original team or something. We 'gave' DSPaudio name to Tony. We wish him good luck with FLAW.


Q: Will be IT3 and things around Open source?
A: This does not depend only on us, but the team itself supports open sourcing at least whole core.

Q: Will be IT3 freeware ?
A: Yes, we will have free version, and it will not be crippleware. On the other side, we need to live from something, so, we will have professional audio SW too. We will publish all details with official pages.

Q: Will IT3 work on Linux/BSD/... ?
A: Yes, sure. Our 'portable' core will be probably GPL Open Source, and then anyone can port the whole product anywhere. Porting whole IT3 stuff (megs of binary files) requires only 300Kb of sources to be ported. All other files stays untouched. But nothing of this information is final, wait please for official pages.


Voor de rest van de info hier.
 
Almeros,

ben het compleet met jou eens wat betreft het creëren van ritmes in een tracker en de complete song in MIDI.
Renoise leent zich namelijk uitstekend voor ritmes... je MIDI apparatuur mixen met samples... en vooral de retriggers in Renoise zijn meesterlijk... Die heb ik echt gemist :)
 
Origineel geplaatst door NorthernLightX



Aaargghhh!

Toch nit weer een format die niemand anders kan lezen?

ZTracker heeft inderdaad zijn eigen formaat, maar kan ook naar .MID exporteren. Dat scheelt in ieder geval weer :)
 
Back
Top