Renoise 3.2 & Redux 1.1 released

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.258
Locatie
040
https://forum.renoise.com/t/renoise-3-2-redux-1-1-released/58011 [h=1]What’s new[/h]
  • HiDPI (Retina) support and custom GUI scaling options. See below for more information.
  • Rubberband 335 based native time-stretching options in the sampler.
  • Detachable mixer view. (Renoise only)
  • Custom exponential, per point scaling in all automation editors and the AHDSR modulation device.
  • Preview of sample editor selections with computer keyboard or MIDI.
  • A whole bunch of bug fixes 324.
  • Lua API changes: see here 111 Most Renoise 3.1 tools will auto-upgrade and work just fine in Renoise 3.2.
 
Ik ben nu bezig Renoise te leren. Gaat best goed. Alleen heb ik 1 probleem: ik zie helemaal links onder niet het effect menu. Ik zie alleen die automation. Ik zit al een uur over op de drukken en te zoeken, maar krijg het niet gevonden. Ik zie dit dus niet onder in het scherm, die drie vierkantjes waar je op kan klikken staan er bij mij niet. Iemand een idee? https://tutorials.renoise.com/wiki/Effect_Chains
 
Ik ga Redux is proberen. tof dat het sfz support.
Kun je nu je sequences in een tracker maken?
Is het dus eigenlijk een beetje trackerstijl workflow in een vst? :mega:

EDIT: ja natuurlijk :)
 
Laatst gewijzigd:
Alt + L of via menu > view > show lower frame.
Succes met leren!

Bedankt. Maar dit heb ik allemaal al geprobeerd. Ik krijg de effecten alleen te zien in de mix view, niet in de edit view. Daar zie ik alleen de automation.
In edit view zie ik dit zoals in de foto. maar niet die 3 blokjes zoals in de mix view. 1e foto is van edit view, 2e van mix view. Ik zag bij een basis tutorial dat diegene dat wel in beeld had in edit view. kan het ook beperking van de demo zijn?

Schermafbeelding 2020-04-26 om 00.00.43.png - Click image for larger version  Name:	Schermafbeelding 2020-04-26 om 00.00.43.png Views:	0 Size:	13,9 KB ID:	3753351
Schermafbeelding 2020-04-26 om 00.05.43.png - Click image for larger version  Name:	Schermafbeelding 2020-04-26 om 00.05.43.png Views:	0 Size:	18,9 KB ID:	3753352
 
Bedankt. Maar dit heb ik allemaal al geprobeerd. Ik krijg de effecten alleen te zien in de mix view, niet in de edit view. Daar zie ik alleen de automation.
In edit view zie ik dit zoals in de foto. maar niet die 3 blokjes zoals in de mix view. 1e foto is van edit view, 2e van mix view. Ik zag bij een basis tutorial dat diegene dat wel in beeld had in edit view. kan het ook beperking van de demo zijn?


Je moet volgens mij ff op dat knopje met automation icon te drukken, dan ga je uit automation mode. 8D​​​​​
Dus die bijna helemaal linksonder, naast het driehoekje.
 
Je moet volgens mij ff op dat knopje met automation icon te drukken, dan ga je uit automation mode. 8D​​​​​
Dus die bijna helemaal linksonder, naast het driehoekje.

haha...ja dat heb al 100 keer gedaan! Dan verdwijnt de automation en dan heb ik helemaal geen scherm eronder meer. Op die video zie je links van dat automation teken ook nog dat effect teken met die drie blokjes, maar bij mij niet. Om gek van te worden :) Mss zit het niet meer in de nieuwe versie of zo?
 
heb zelf ff renoise gestart en idd ik heb het andere knopje, 3 rechthoekige blokjes ernaast om naar de FX te gaan.
Vreemd idd. Voor zover ik weet werkt altijd alles in Renoise demo alleen kan je niet renderen.

Opnieuw installeren al geprobeerd?
 
Oh wacht, heb je de demo van 3.2.1?
En heb je de mixer los op je andere scherm?
Zo ja dan zijn de effecten samen met je mixer op je andere scherm. Automation zit nog wel in het hoofdscherm

Ik heb inderdaad de demo 3.2.1. Ik zit gewoon in edit mode (hoofdpagina) en kan dan links boven het mix scherm kiezen als ik wil. Bij het mix scherm staan wel de effecten. Maar niet op het hoofd (edit) scherm, daar kan ik alleen automation kiezen. Het is gewoon de standaard layout die ik gebruik. Zie ook foto boven. Foto 1 is normaal scherm en foto 2 is als ik het mix scherm erbij doe.

Bij 1:40 in deze video heeft hij dus zowel automation als effecten in het edit scherm staan links onder. Maar dat heb ik dus niet. Vandaar dat ik me te pleuris aan het zoeken ben...:)
Maar wellicht is dat een oudere versie van Renoise die hij heeft? want bij mij is ook alles oranje en bij hem geel.
https://www.youtube.com/watch?v=uJR9yYzeNRw
 
Ja klopt, dat is een oudere versie, waarbij je alleen de sample editor kon "undocken".
Als je rechtsbovenin bij je mixer scherm op de pijltje schuin naar beneden klikt (Reattach mixer to main window) dan zit je mixer weer in het hoofdscherm en zal je ook weer FX en automation bij elkaar hebben staan.
 
Back
Top