Wel of niet investeren in Renoise leren?

In Renoise is het nog steeds lastig om hele korte noten in te voeren. De manier die ik hiervoor al sinds FT2 toepas is pattern en BPM verdubbelen, waardoor je 8 steps per beat krijgt.

Is hier tegenwoordig al een beter oplossing voor in Renoise? Ik moet eerlijk bekennen dat ik me amper heb verdiept in de nieuwe functionaliteiten van de afgelopen updates...
-Cxy - Cut volume to x after y ticks (x = volume factor: 0=0%, F=100%)
 
Nice, deze kende ik nog niet. Die gaan we eens uitproberen.

Idd lines per beat is veel handiger, dat kan ik idd beter doen! thanks voor de tip!
 
-Cxy - Cut volume to x after y ticks (x = volume factor: 0=0%, F=100%)
Deze kende ik idd wel, maar geeft de mogelijkheid om slechts 1 korte noot per step te spelen. Wanneer ik er meerdere wil moet ik extra tracks gebruiken, note delay en deze functie gebruiken.
Is zeker een optie!
 
@MonoTron

Misschien heb je hier iets aan dan. Daar kun je 1 ingevoerde noot laten herhalen.

-Rxy - Retrigger instruments that are currently playing. This is done every y ticks with volume factor x applied to each retrigger, where x represents.

In plaats van de BPM hoger zetten, kun je beter de LPB hoger zetten. Dan krijg je meer lines in je pattern, hogere resolutie voor dezelfde bpm. Ik heb LPB altijd op 8 staan, is effectief hetzelfde als je bpm 2 keer zo snel.
 
@MonoTron

Misschien heb je hier iets aan dan. Daar kun je 1 ingevoerde noot laten herhalen.

-Rxy - Retrigger instruments that are currently playing. This is done every y ticks with volume factor x applied to each retrigger, where x represents.

In plaats van de BPM hoger zetten, kun je beter de LPB hoger zetten. Dan krijg je meer lines in je pattern, hogere resolutie voor dezelfde bpm. Ik heb LPB altijd op 8 staan, is effectief hetzelfde als je bpm 2 keer zo snel.
Yes retrigger gebruik ik idd meestal om het gewenste effect te krijgen.

Die LPB ga ik gelijk toepassen, ik ben zo gewend om bpm+pattern te verdubbelen. Werkt best onhandig als je een synth met eigen sequencer wilt laten meelopen :D
 
Nog nooit aan gedacht, maar dat is wel een goeie reden om LPB te gebruiken ja :D
 
, en verdubbel niet de bpm maar de lines per beat !! ik werk standaard op 8

Lees ik nu pas, sorry. Ik was nog wel zo trots dat ik iemand dacht te helpen.
 
Laatst gewijzigd:
Nog nooit aan gedacht, maar dat is wel een goeie reden om LPB te gebruiken ja :D
Zo deed ik het vroegah in fasttracker 2 en ben dat voor snellere muziek altijd blijven doen.
Wordt ook een dagje ouder, dus mijn muziek is meestal niet zo snel meer :D
 
Back
Top