Automation in Ableton naar nieuw project kopiëeren?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.034
Locatie
Apeldoorn
Ik heb een tijdje terug een track gemaakt maar daar wil ik in een nieuw project mee verder om een variatie te maken, of wat weghalen en andere dingen erbij te maken.
Nou kopiëer ik m'n tracks in een nieuw project en de automation zit er wel in maar niet de getekende lijnen die ik voor het overzicht toch wel makkelijk vindt.
Ik heb al gezocht op het internet en daar spreken ze wel over kopiëeren van automation maar ik kan niets vinden over de lijnen die in de originele track staan.
Heeft iemand een idee?
 
Heb je niet gewoon per ongeluk de automation lanes view uitstaan? Shortcut A of dit knoppie:

ArrangerEnvelopeWithBreakouts.png


zie hiero: Automation and Editing Envelopes — Ableton Reference Manual Version 11 | Ableton
 
Schijnbaar wordt de stand van het knoppie niet mee gekopiëerd.

Omdat die betrekking heeft op je gehele project, niet per spoor.

Je schrijft overigens dat je sporen kopieert. Misschien wist je dit al, dus sorry als dit een overbodige opmerking is.. maar je kunt in je browser projecten "uitklappen", alsof het mappen zijn, en dan de sporen van die projecten in je huidige project slepen. Werkt fijn.
 
Misschien wist je dit al, dus sorry als dit een overbodige opmerking is.. maar je kunt in je browser projecten "uitklappen", alsof het mappen zijn, en dan de sporen van die projecten in je huidige project slepen. Werkt fijn.
Wist ik niet want ik doe dit eigenlijk nooit, goed dat je dit vertelt, thanks!
 
Dan nog een vervolg-tip: als je meerdere sporen selecteert om in je (huidige) project te slepen, hou dan control/command ingedrukt, zodat Ableton het verdeelt over meerdere sporen (ipv alles achter elkaar in 1 spoor).
Goed dat je 't zegt, is zo lullig als alles achter elkaar staat. :)
 
Goed dat je 't zegt, is zo lullig als alles achter elkaar staat. :)

haha klopt.

maar, misschien nog wat lulliger.. het lijkt meer eens (meer) nodig te zijn? Checkte even of m'n verhaal wel klopte (had snel uit m'n hoofd geschreven), en kon gewoon slepen zonder dat een extra toets nodig was.. raar.. had ik blijkbaar niet goed onthouden, of een update gemist... excusé
 
haha klopt.

maar, misschien nog wat lulliger.. het lijkt meer eens (meer) nodig te zijn? Checkte even of m'n verhaal wel klopte (had snel uit m'n hoofd geschreven), en kon gewoon slepen zonder dat een extra toets nodig was.. raar.. had ik blijkbaar niet goed onthouden, of een update gemist... excusé
Als je meerdere wav files in je project sleep, dan de CTRL toets ingedrukt houdt, dan maakt ie er meer sporen van, als je dat niet doet zet ie de wavs in 1 enkel spoor, wellicht dat je dat in je hoofd hebt.
 
Als je meerdere wav files in je project sleep, dan de CTRL toets ingedrukt houdt, dan maakt ie er meer sporen van, als je dat niet doet zet ie de wavs in 1 enkel spoor, wellicht dat je dat in je hoofd hebt.

Yessss dát was 't!! Dank u! :)


edit: nu ik erover doordenk.. alsof Live al die track-instellingen ook dan bij elkaar zou voegen ofzo... duhh
 
Back
Top