Ervaringen met de Behringer V-Verb Pro?

die meters op de v-verb zelf geven de inputs weer toch ? of kun je ze op de outputs routen? , in elk geval ik stop er geen geluid in, en die meters slaan niet uit.

als ik aan de interne volumes van de v-verb ga draaien veranderdt die uitslag op m,n mixer niet mee. dus het zal wel "bij/pas na" de d-a conversie gebeuren
 
volgens mij geven de meters dry + wet aan.

als je een kort staccato nootje erin stuurt, dan blijft het metertje aan totdat de galm is uitgestorven
 
Kijk ook de handleiding eens na op het setup gedeelte "wet dry mix", of deze intern of extern moet. Dat is namelijk wel belangrijk :)
 
@grooveron .. zou jij een opname van mooie vocals eens door die v-verb heen kunnen jagen ? en dat hier posten ! als deze bak het vooral van lange reverbs moet hebben ipv rooms dan is dit DE manier om te kijken of je de juiste keuze hebt gemaakt om die lexicon te vervangen ..

Ik ben erg benieuwd !

Trouwens als die IR is dan moet er toch een redelijk vertraging in zitten .. nou maakt dat bij reverbs niet uit want die komen er toch altijd achteraan .. maar ik vermoed dus dat er wel meer vertraging tussenszit dan de meeste FX units ..

iemand die daar iets over kan zeggen ? dank !
 
Origineel geplaatst door MadR

Trouwens als die IR is dan moet er toch een redelijk vertraging in zitten .. nou maakt dat bij reverbs niet uit want die komen er toch altijd achteraan .. maar ik vermoed dus dat er wel meer vertraging tussenszit dan de meeste FX units ..

iemand die daar iets over kan zeggen ? dank !
Ik weet het ook niet, maar het lijkt me wel een probleem om veel vertraging bij zit. Als je dan niet 100% wet afluistert heb je erg veel last van de latency (als je live erdoor speelt). Of als alleen het 'wette' gedeelte vertraging krijgt heb je altijd een vette predelay waar je niet vanaf kunt komen. Kortom, het lijkt me altijd een probleem, toch?
 
Origineel geplaatst door MadR
[BIk ben erg benieuwd !

Trouwens als die IR is dan moet er toch een redelijk vertraging in zitten .. nou maakt dat bij reverbs niet uit want die komen er toch altijd achteraan .. maar ik vermoed dus dat er wel meer vertraging tussenszit dan de meeste FX units ..

iemand die daar iets over kan zeggen ? dank ! [/B]

als ik de dry+wet mix van het apparaat gebruik + het originele droge signaal erbij hoor ik bijna geen faseverschillen. dus is gewoon oké
 
Dus waarschijnlijk geen IR's? Gezien het aantal parameters dat je kunt wijzigen lijkt me dat ook niet waarschijnlijk, anders zou het een soort ingebouwde IR modeler moeten bevatten (veel van de parameters zou je met gebruikmaking van IR niet kunnen wijzigen zonder de impulse response zelf aan te passen). Ik zeg: geen IR. Blijft wel pure speculatie mijnerzijds natuurlijk.
 
oke mijn v-verb prob is opgelost, ik krijg een nieuwe terug gestuurd en hoef de ouwe pas terug te sturen als ik de nieuwe ontvangen heb.

ik heb hem trouwens nog eens getest en die uitslag op de db meter is toch wel een net hoorbare hele hoge pieptoon, hoorbaar mits ik hem flink uitversterk, denk dat de fout toch bij de d-a conversie zit want als ik kies tussen 44.1, 48 of 96 dan verandert de toonhoogte mee.

toevallig eentje met een klote convertor? wel 2 klote convertors dan aangezien het stereo is.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
oke mijn v-verb prob is opgelost, ik krijg een nieuwe terug gestuurd en hoef de ouwe pas terug te sturen als ik de nieuwe ontvangen heb.

ik heb hem trouwens nog eens getest en die uitslag op de db meter is toch wel een net hoorbare hele hoge pieptoon, hoorbaar mits ik hem flink uitversterk, denk dat de fout toch bij de d-a conversie zit want als ik kies tussen 44.1, 48 of 96 dan verandert de toonhoogte mee.

toevallig eentje met een klote convertor? wel 2 klote convertors dan aangezien het stereo is.


behringer heh 8o)
 
Nou, heb de hier geposte dry/wet MP'3 van REV2496 zitten luisteren daar je verder op het net weinig HOORBARE voorbeelden te vinden zijn. Voorbeeldje bij Behringer zelf...de flashdemo heb je niet echt veel aan.

Als ik zo de reviews zag moet het veelbelovend apparaat zijn en voor het geld wat hij NU kost mischien heel interessant.
Ik heb zelf weinig Behringer spul maar toevallig wel de DEQ2496 (DigitalEQlizer, analizer en meer) die me dan wel goed bevalt gezien de mogenlijkheden en....is ruisarm ! Vooral dat laatste komt zo ik verneem niet vaak voor bij Behringer.
Nou zitten in de REV2496 dezelfde DSP's (SHARC) als in DEQ2496, dus allicht ben ik nieuwschierig ;)
En deze DSP's hebben een naam hoog te houden daar ze ook toegepast worden bij de betere merken !

Na ik de demo'tjes hier geluisterd te hebben ben ik echter NIET direct onder de indruk.
Ten eerste zijn de demo'tjes wel erg wet (voorzien van veel te veel reverb), zeker voor dit apparaat. Zo krijg je niet bepaald een realistisch beeld van hoe het apparaat klinkt bij normaal gebruik.

Probeer het apparaat niet te gebruiken om grote ruimte te creeeren zoals Lexicon PCM91, Eventide of TC M6000 dat kan...want dat kan je echt wel shaken !! Dat zijn gewoon ff hele andere apparaten in een hele andere prijsklasse.

Ik zie reacties hier op de forum dat hij veel beterder moet klinken als Lexicon MPX ?!
Nou....dan ben ik als MPX550 bezitter dat ook maar eens gaan testen (met dry versie van demo)
Heb me alleen geconcentreerd op REVERB gedeelte !
Hier dan mijn mening en resultaten (vergeleken met demo's op deze thread):

Behringer klinkt veel doffer, niet echt open en sprankelend als op MPX550.
Opmerking dat REV2496 warmer klinkt vind ik niet terecht....hij MIST gewoon hoog.
In de staart (Reverb-taile) van de REV2496 hoor ik bij sommige presets een niet natuurlijke metaal-achtige naklank.
De MPX550 sterft veel natuurlijker uit dan REV2496 zonder vreemde naklank.

Kortom....als ik de twee apparaten naast elkaar zet, zou IK toch ff doorsparen voor de MPX550.
Vergeet ook niet dat de REV2496 toen zo'n 320 Euro koste tegenover 385 Euro voor MPX550.
Waarom worden ze nu verkocht voor 130 Euro?!
Het is in iedergeval een prijs (130 Euro) waar geen merk kwa klank en prestatie tegenop kan.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, prijstechisch absoluut geen miskoop.
Echter hem trots naast een PCM91 zetten....tja, daar zal ik dan maar niet op in gaan :stupid

Als men MPX550 demo's (MP3 of WAV) wilt ter vergelijking...bezorg me dan ff Dry Versie als 16bit44KHz WAV-file zodat we eerlijke vergelijking neer kunnen zetten. Wil ze met alle plezier hier neerzetten. Dan kunt u het zelf vergelijken ;)
Verwacht echter van mijn kant geen demo's met bagger veel reverb erop :doei:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MagicVisions
Waarom worden ze nu verkocht voor 130 Euro?!
Het is in iedergeval een prijs (130 Euro) waar geen merk kwa klank en prestatie tegenop kan.

Voornamelijk omdat het Behringers strategie is even de ontwikkeling terug te verdienen en dan een eerlijkere prijs te hanteren terwijl merken als Lexicon op basis van merknaam de prijs altijd hoger zullen houden.

Mag beiden maar vind ik nu niet direct een argument om te noemen in de discussie welke de betere reverb aan boord heeft.

Ik geloof overigens wel dat de MPX550 erg ok is...zeker voor zang. Maar ik zocht persoonlijk een goedkoop reverbje met bruikbare resultaten.

Verder begrijp ik dat je jou MPX resultaten gaat vergelijken met mp3's die in deze thread gepost zijn. Denk dat dat geen representatieve vergelijkingsbronnen zijn eerlijk gezegd.

Stap gewoon de winkel in en zet de 2 units naast elkaar en a-b ze....dat is de enige echte test. Of doe het in je eigen studio en gebruik dezelfde Mp3 encoders, zelfde soundcard etc etc etc.

Er is niets zo vervelend als een test op basis van ongelijke brongegevens.

Ik vind lexicon echt uitblinken voor zang maar verder doen andere merken prima mee.
 
Nou zitten in de REV2496 dezelfde DSP's (SHARC) als in DEQ2496, dus allicht ben ik nieuwschierig ;)
En deze DSP's hebben een naam hoog te houden daar ze ook toegepast worden bij de betere merken !

Dat zegt overigens helemaal niks. Een DSP is niks meer dan een processor die geoptimaliseerd is voor signaalverwerking. Hij kan dus bijvoorbeeld veel sneller FFTs berekenen dan een "all round" processor. Maar een DSP is niks zonder software, en de reverbs worden bepaald door de software.

Het is een beetje alsof je zegt dat een Dell bijna een IntelMac is omdat ze beide dezelfde processor gebruiken ;)
 
Origineel geplaatst door etaoin
[BHet is een beetje alsof je zegt dat een Dell bijna een IntelMac is omdat ze beide dezelfde processor gebruiken ;) [/B]

LOL
Dat is ook bijna zo !

[/OT]
 
Origineel geplaatst door etaoin
Het is een beetje alsof je zegt dat een Dell bijna een IntelMac is omdat ze beide dezelfde processor gebruiken ;)

Mja in principe is dat dus een goede vergelijking. De hardware is nagenoeg hetzelfde maar de software is anders. En zo is het ook bij de vergelijking met de Behringers met Sharc DSP. 8~

De punt is duidelijk, je voorbeeld niet....hehe
 
Ik heb de knoop maar doorgehakt en er vandaag eentje aangeschaft. Eerste impressies: lekkere verbs (uiteraard) en de andere effecten die erin zitten zijn lang niet zo beroerd. Hier kan ik wel een tijdje mee vooruit.
 
kick

Waarom is dit ding eigenlijk niet meer in Europa verkrijgbaar? Vanwege de nieuwe milieuwetgeving?
 
v-verb

v-verb

heeft jullie v-verb de tand des tijds en flink draaien aan de paramaters allemaal doorstaan jongens ? maw hoe is de kwaliteit van de knoppen en het apparaat zelf ?
 
Back
Top