Ervaringen met de Behringer V-Verb Pro?

Origineel geplaatst door Laurens O
Ja sorry.... Ben een beetje laat met de samples... Mn studiotje lag een beetje overhoop, mn karma had hele vage problemen in de software ineens (ja echt!), en die heb ik dus moeten her-flashen, en ik heb gewoon nog geen tijd gehad.
Maar beloofd is beloofd he, ik probeer zo gauw mogelijk wat samples online te zetten, maar kan er nu ff geen datum aan vast prikken... Jullie zien het vanzelf wel...

en? studio afgefikt ofzo? 8o)

btw..... heb net die flash demo geprobeerd.... klinkt idd erg goed ..... mn vingers jeuken ...
 
Sorry voor het opduikelen van deze oude koe, maar zijn er al meer mensen met hands-on ervaring met deze Behringer?

Zijn de andere (niet-reverb) effecten ook een beetje fatsoenlijk? En is het mogelijk binnen één van effectunits meerdere effecten achter in serie te zetten?
 
de mpx 500 is dit de reverbs van lexicon waar zo vaak over gesproken wordt ??

De beste is het prijzensegment van zeg tot

800 euro verhaaltje ??
 
mpx500 (mpx550 vandaag de dag) is voor uit m,n hoofd 350 nieuw te vinden tweedehands 200 euro

de mpx1 die is een 750 nieuw zo uit m,n hoofd , maar zoveel mensen zie ik het daar niet over hebben


ik denk dat je dan eerder de lpx1 en de lpx5 bedoelt of de lpx15 welke een lpx1 en een lpx5 bijmekaar in is
die wordt behoorlijk veel gebruik en wordt ook veel over gesproken en is voor een 100 euro te vinden voor een lpx1 f lpx5 of 150 voor de dubbele


die lpx serie zijn de ouwere lexicons die een beter geluid schijnen te hebben, ik heb er geen in bezit of ooit gehad dus kan ik je niets over vertellen
 
maar ik ben ook nog steeds nieuwschierig naar die review van die behringer v-verb, is die ons inmiddels al niet een jaar geleden belooft? :engel:
 
Nou, inderdaad.
Uit arren moede maar even de handleiding van het geval gaan lezen. Ik verwacht niet zo heel veel van de tape delay faciliteiten, er is namelijk geen mogelijkheid tot modulatie aanwezig. Flutter/wow modellering al helemaal niet. Jammer hoor!

Maargoed, het apparaat moet het volgens mij vooral van z'n reverb mogelijkheden hebben.
 
Daarvoor lijkt hij me ook al leuk, en voor het geld hoef je het al niet te laten, 140 euro nu toch nieuw? en als er een delay van langer als 200 ms op de reverb zit en een zootje extra effecten als pitch shifter chorus flanger stereo delay kun je je er geen buil aan vallen

en hoe is de ruis eigenlijk met die v-verb dat was met die vorige generatie toch niet zo geweldig? of waren dat alleen de interne behringer mixer effecten?
 
das natuurlijk een heel belangrijk punt !!!

Heeft behringer hier niet vaak last van, dat ruis gebeuren ??

Volgens mij niet alleen met die MX mixertjes lijn...
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik verwacht niet zo heel veel van de tape delay faciliteiten, er is namelijk geen mogelijkheid tot modulatie aanwezig. Flutter/wow modellering al helemaal niet. Jammer hoor!

In deze SoundonSound review staat dat je het Gold Plate-algoritme kan misbruiken als tape delay. Ben wel benieuwd naar een voorbeeldje. Als die REV2496-bezitters nou eens wat van zich zouden laten horen...:kroon:
 
Ik heb 'm vandaag besteld en van zodra ik 'm binnen heb zal ik er wat geluiden doorsturen en ze hier posten. Ik was eerst van plan om de UAD plate 140 plugin aan te schaffen, kost ongeveer even veel en klinkt onwijs geil maar hij vrat zomaar even 20% van m'n UAD chip, en dat spaar ik liever voor de compressors :)

De enige reverb die ik nu in gebruik heb de UAD realverb pro. Maar het is nooit verkeerd om 2 verschillende galmen te gebruiken, en daar komt de Behringer kijken :)
 
- Diepe schaamte...:o: -

Ik ben deze thread helemaal vergeten! moet ook eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig nie meer zo actief elke dag de fora zit door te spitten en er een hoop dingen waarschijnlijk langs mij heen zijn gegaan.

Nou iig, ik heb m nog steeds en ben r nog steeds uber blij mee! Maar ik heb het afgelopen jaar eigenlijk weinig aan mn muziek gedaan, heb t druk met school enzo..

Onlangs weer een grote verbouwing begonnen aan mn nederige studiotje, verwacht binnen 2 weekies gereed te zijn en het eerste wat ik dan doe is dan eindleijk die demo's maken en online pleuren. Ik meen het echt! Maar kan begrijpen dat jullie vertrouwen is geschaad na een jaar, vergeef me o mede synthaanbidders...

Ik zal dus de MPX-500 en de V-Verb eens lekker tegen elkaar op laten blaffen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

En wat al eerder vermeld is door anderen en wat ik ook vind is dat je deze bak echt koopt voor de reverb alhoewel de andere effecten echt ook wel gelikt en breed inzetbaar zijn! Doet echt niet onder voor vele duurdere merken en modellen, maar jah das mijn bescheiden mening...

Over de algemene signaalkwaliteit kan ik redelijk kort zijn: Hij heeft nette converters, vast en zeker niet de beste maar AD en DA is zonder meer acceptabel! Maar ik gebruik hem zelf volledig digitaal, heb hem in een digitale aux bus hangen zonder up of down the hoeven samplen (lekker, die 96 khz!) , das natuurlijk geluidstechnisch de opstelling die je het liefste wilt...

Anyways, tot gauw mensen! :doei:
 
zou je ook eens een brede chorus uit de behringer over een saw of ander lead sound kunnen zetten ?
 
De princeton reverb VST (stereo room) is ook wel een leuke reverb eigenlijk.
Hij heeft een vrij beperkte set aan controls maar leent zich prima voor de reverbs die wat meer op de achtergrond moeten spelen, mede dankzij zijn unieke (?) functie om je reverb te balanceren met de front/back knop. Ik zal deze VST samen met de UAD realverb pro en de UAD dreamverb in de test met m'n behringer opnemen.

De TC works native reverb heb ik een tijdje naast de UAD realverb pro draaien en als je geen UAD of powercore hebt is dat wel een leuk alternatief. Hij komt vrij dicht in de buurt van de UAD realverb pro maar klinkt in mijn oren nog iets te metaalachtig en te hol. Van deze laatste geef ik wel toe de gekraakte versie te hebben gedraaid (TC works maakt geen native plugs meer dus demo was voor mij onvindbaar) maar ik weet niet of dat iets uitmaakt voor de sound?

De waves R1 kan goed klinken maar vreet erg veel processorcycli en is nogal duur voor zover het de betalende mensen kan schelen. Voor dat geld koop je imo véél beter een UAD-kaartje met de dreamverb en/of de plate 140. Of een Behringer REV natuurlijk :D

Anyway, altijd leuk om te praten over reverbs en dat soort ellende :)
 
Er zit toch ook een compressor op deze machine?
Heeft hier al iemand ervaring mee....? De oudere type compressors van
behringer kunnen er ook wel mee door namelijk.
 
Ik heb m vandaag binnen en heb nog niet heel veel tijd gehad om er eens degelijk mee aan de slag te gaan maar ik heb besloten toch rap iets te laten horen omdat veel mensen er toch al een hele tijd op zitten wachten denk ik :)

Het is slechts 1 bewerkte ROM preset (gold plate) uit het apparaat met wat gebooste predelay en decay van 7.19 sec.

http://users.pandora.be/division/testje-rev2496.mp3

en de droge:

http://users.pandora.be/division/testje-droog.mp3

PS: Niet alle samples zijn even leuk om naar te luisteren maar ik probeer zo veel mogelijk verschillende samples ten gehore te brengen. :)
 
Laatst gewijzigd:
zo dan, dat klinkt aardig !

denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, heb toch nog ruimte in mijn rack over :D

gave drums aan het einde trouwens, lekker punchy !
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top