Novation Nova vs. Acces Virus Rack

SupaSaw

Ingeburgerd
Lid sinds
12 augustus 2002
Berichten
33
Locatie
Amsterdam
Novation Nova vs. Acces Virus Rack

ze hebben zo'n beetje dezelfde specs op het eerste gezicht (3 Osc., FX, Vocoder, Audio inputs, etc.) behalve misschien de bereikbaarheid van de parameters direct onder de knop van de Nova.

Maar hoe verschillen ze in klankkarakter?
 
Zijn heel veel threads op dit forum over de Nova en de Virus en de Q en de Nordlead en de JP 8000 en de AN1x...... :Z

Ga gewoon eens ff spitten.
 
Niet weeeer een vergelijkings thread.... daar word ik een beetje moe van...

dan kan je beter een soort matrix gaan bedenken ofzo waar je alle synths inzet (ja, ALLE) die dan met lijntjes verbonden zijn met elkaar.. jaja, handig hoor. :(

M.a.w. LUISTER NAAR DIE KRENGEN IN DE WINKEL!
 
Hear hear.

En meneer Bob mag ook wel wat liever zijn voor onze trance kindertjes. ;)
 
Novation Nova = zacht, mooi, warm
Acces Virus = aggressiever, snijdender, en eeuhm rauwer


Dit klopt wel. Lig eraan wat je voor muziek maakt. Voor de commerciƫle pop dingetjes de Nova, voor de rauwere dingen de Virus. (specs zijn hetzelfde, maar klank ligt enorm uit elkaar)
 
heb je ook al aan de microQ gedacht ? wil het je niet extra moeilijk maken, maar deze is ook zeker de moeite van het luisteren waard. vind zelf dat de geluiden veel dieper gaan dan bijvoorbeeld de nova. maar ja t blijft persoonlijk dus het oude cliche, zelf luisteren, sluit ik me bij aan.
 
nou, ik vind dat de nova ook aardig rauw kan klinken hoor, misschien niet zo rauw als de virus. beide zijn eigenlijk meesterlijke synths, alleen heb ik met de virus het idee dat je er een wat breder palet aan geluiden uit kan halen. kdenk dat als je van plant ben 1 van de 2 te gaan te kopen de beste manier is om gewoon ze alle 2 uit te proberen.
 
Daar gaan we weer! Er zijn inmiddels wel 20 draadjes die over de nova versus virus gaaan. Zoek zoek zoek ;)

Succes...............
 
Back
Top