Prijs synth. voor hardcore

Roland JUNO 106 of 60

Is naar mijn idee Dé HARDCORE synth, of was dat nog uit de tijd van Parkzicht...
 
Hangt er ook een beetje vanaf OF je al een beetje ervaring hebt met synths, e.d.

Nu gaat iedereen natuurlijk de betere synths aanprijzen, maar als je vrijwel geen ervaring ermee hebt en je wilt dan een synth in combi met draaitafels gaan gebruiken.. Succes!!

Als dit je eerste gear-aankoop gaat worden, zou ik echt gaan kijken voor een Roland MC-909 of een Yamaha RS-7000.
(MPC2000/4000 kàn ook, maar zijn een stuk ingewikkelder en zeker de MPC2000 is meer geschikt voor (alleen) drums..)

Daar kan je complete nummers mee bouwen en goed mee laten lopen met LP's / CD's. Beter dan een losse synth (al dan niet met ingebouwde sequencer).
Daar kan je voorlopig echt wel mee vooruit, en je houd een BAK met geld over. Eventueel kan je dan nog een (of 2) losse EFX-bakjes erbij kopen (Sherman Filterbank II / Korg Kaosspad 2).

Ben je wèl al iets meer ervaren met synths, e.d. (maar dat lijkt me eigenlijk een beetje sterk gezien je vraag..) kun je idd gaan kijken voor bijv. een Access Virus, een Alesis Andromeda, een Korg MS2000B, etc. Plus natuurlijk een goeie Sequencer, etc...

Maar ik zou voor zoiets als de MC-909 of de RS-7000 gaan als je 't echt wil gaan gebruiken op 't podium in combi met draaitafels.


Succes iig
 
Voor 500 pleuro´s heb ik al vast een mooie basis voor je eerste haardkoor track/studio.
Alpha juno-2 (De gabber zaagsynth) en een behringer MX-2442 mixert (16x mono, 4x stereo) :)
 
ik heb helemaal geen ervaring mar ik wil wel een beginners synth met veel drums voor die bass enz. en ik heb ook al draaitafels dus dat gebruik ik tog in combi.
 
ik heb helemaal geen ervaring mar ik wil wel een beginners synth met veel drums voor die bass enz. en ik heb ook al draaitafels dus dat gebruik ik tog in combi.

Oke , dat is dan duidelijk waar we mee te maken hebben.
Met draaitafels kun je 2 platen mixen , maar ze zijn denk ik minder essentieel dan jij denkt bij het maken van hardcore.
Hoe denk je zelf hoe een plaat gemaakt word? Want ik denk dat het voor ons dan makelijker is om dan antwoord te geven over wat je precies nodig hebt...
 
Je wilt een beginners synth voor 3000 euro...

Stuur mij het geld maar, regel ik een leuke beginnerssynth voor je....

:yamaha: :yamaha: :yamaha:
 
Gozah ga eerst eens ff met FL of Cubes en wat softsynth`s, bv de MS-20, V-Station en Absynth werken. Maak wat nummers, laat ze ook meteen ff hier horen voor de nodige kritiek en tip`s en als je het naar een tijdje nog steeds leuk vind koop je er een bv Virus C en een mengpaneeltje er bij.

Je kan nu wel 3000 euro over de balk smijtyen maar het is een beetje zonden als je er over een half jaar niks meer aan vind. ;)

Sucses
 
Beginners synth voor combi met draaitafels?

Ga ECHT even zoiets als de MC-909 en/of RS7000 checken. Geloof me.

Kijken/checken kan geen kwaad. Een losse synth heb je in jouw geval te weinig aan.
 
Lieve Tomm,

Ik wil je niet over een half jaar op Marktplaats tegenkomen, als je je 3000 euro equipment weer voor 1000 euri minder de deur uit doet, omdat je er niet mee uit de voeten kunt. Niemand hier is 3.000euri begonnen hier denk ik, want te veel mogelijkheden in 1x, zeker wanneer het nog onbekend terrein is, slaat je creativiteit in 1 klap helemaal dood.

Dus, zoals ik vaker zeg: koop een leuke pc, hang daar een redelijke geluidskaart in (bv. Emu 0404 voor 99 euri), koop een midicontroller (hoeft niet eens als je niet kunt spelen en toch alles gaat tekeken), en koop een alles in 1 pakketje als Reason of FL studio. Dan heb je én een sequencer, én een aantal synth-plugins, én effecten, etc. Bij deze laatste is het voordeel dat als je later toch hardware synths wilt kopen, je deze ook vanuit dit programma kunt besturen.

En nu hoor ik je al denken "maar die programma's zijn niet professioneel, ik wil als Paul Elstak klinken en die werkt ook met echte synths." Welnu, je bent nog niet professioneel en ik kan je op een briefje geven dat zowat iedereen vroeger op een computertje begonnen is met heel weinig mogelijkheden. Zoiets moet groeien namelijk. Dit zeg ik niet om te dissen, maar om je te behoeden voor een teleurstelling. Daar is muziek een te gave bezigheid voor.

Succes in ieder geval!

(Kunnen we een dergelijk antwoord niet standaard rood omkaderd op de homepage zetten?)
 
3000 euro gast daar kan je aardig wat kanten mee uit! maar je hebt geen ervaring, nu hoeft dat niet natuurlijk maar is wel makkelijk! Je hebt denk ik wel in je hoofd van hoe en wat! maar ga gewoon eerst eens een paar muziekwinkels langs, ik weet niet waar je woont! maar zoek er 1 bij jou in de buurt die keyboards en heel het ratte plan in hun shop hebben staan! Ga gewoon achter een keyboard zitten en luister naar de geluiden kijk naar de opties! Zorg dat je in contact kom met mensen die al bezig zijn met hardcore, die kunnen je een hoop vertellen, zoals hier op dit forum! Dus hou nog ff je centen op zak! Ga eerst eens naar een muziek winkel en check de producten die hier genoemd worden voor hardcore! Test het voor jezelf en of je het prettig werken vindt!
 
Origineel geplaatst door gijs


Dus, zoals ik vaker zeg: koop een leuke pc, hang daar een redelijke geluidskaart in (bv. Emu 0404 voor 99 euri), koop een midicontroller (hoeft niet eens als je niet kunt spelen en toch alles gaat tekeken), en koop een alles in 1 pakketje als Reason of FL studio. Dan heb je én een sequencer, én een aantal synth-plugins, én effecten, etc. Bij deze laatste is het voordeel dat als je later toch hardware synths wilt kopen, je deze ook vanuit dit programma kunt besturen.


Voor 90 euro heb je een Terratec phase 22 en daar zit FL studio gratis bij, net als Wavelab Lite. Kun je meteen aan de slag!
 
Goede geluidskaart kopen + softwarepakket. Ben je ongeveer €500,- mee kwijt. Dat overige geld beleg je maar. Tegen de tijd dat je hardware nodig hebt heb je al een aardig bedrag om uit te geven:)
 
Back
Top