Compacte standaard voor 2 synths

Martinez

Ouwe rot
Lid sinds
3 februari 2021
Berichten
532
Locatie
Breda
Ik zoek een goede standaard om 2 synths op te kunnen plaatsen (zal gaan om een ob6 en een subsequent 37 of 49 keys midi keyboard). Gezien mijn ruimte beperkt is zoek ik een compacte standaard. Het is enkel voor gebruik in de studio.

Ik zag bij Bax standaard van stay music met een variant van onder de 200 euro en eentje rond de 300 euro. Iemand ervaring hiermee en of het verschil in prijs het waard is? Andere stands hoor ik ook graag.
 
Voldoet enkel thuis niet een simpele X standaard met second tier opzet? Ik werk zo al 20 jaar met een stand van een paar tientjes waar 20kg synths op staat.

Dus die quiklok van Bax van 161eur lijkt me zeker te voldoen.
 
Nadeel aan zo'n zuil-standaard is dat de zuil vaak aansluitingen van je synth in de weg zit. Zet je de synth wat naar voren, zijn de armen weer te kort. Ik vind het fijn als het bovenste klavier iets gekanteld staat en dat kan niet bij elke zuil. Evengoed gebruik ik al heel lang de Ultimate Apex stands. Onverwoestbaar en heel makkelijk mee te nemen doordat alle onderdelen in de kolom schuiven.

Zou ik nu een compacte standaard voor thuis kopen dan werd het deze:
Er is ook een opvouwbare versie van, dat is de omega pro.
 
Standaard binnen en in elkaar gezet. Staat erg stevig. Aanrader in ieder geval en handig dat uitbreiding voor derde keyboard apart te bestellen is.
3EBC666D-3EEF-4448-A161-09E1078B24AE.jpeg
 
Back
Top