Standaards voor al die compacte synths ... ?

da's echt maar enkele euro's per L profiel, pakt minder dan 10 euro, geen '35' euro zoals bij hubo, of zo,,
inderdaad, bij de Hornbach bouwmarkt SCHULTE Hoekprofiel, Vario, grijs, 40 x 2000 x 40 mm kopen bij HORNBACH

Voordat ik die tegenkwam was ik al met PVC aan de slag, als budget-diy-jaspers variant. Maar die profielen zijn erg stevig, met 1 euro plaatjes uit de tuin-afdeling en wat schroeven zelfs voor rack-extender.

Die Innox Flexic onderdelen kende ik nog niet, dat ziet er mooi uit als Jaspers, zeker nu 38mm alu buizen nu ook goed te koop lijken te zijn (vorig jaar nog niet).
 

Attachments

  • IMG_20210705_151440451.jpg
    IMG_20210705_151440451.jpg
    186 KB · Bekeken: 205
  • IMG_20210705_151630332.jpg
    IMG_20210705_151630332.jpg
    111,4 KB · Bekeken: 196
amai,, da's wel een beetje lachen,,

"da's afdeling loodgieterij bij bax,, en die L-Profielen zijn Afdeling mecaniek,,, "

die buis loopt rechtdoor, en dan iets grotere Split stukken ???

tja, die jasper statieven zijn te duur, en te simpel en niet creatief,,
maar met L-Profielen is't wel heel veel uit -en terug in elkaar schroeven vooraleer 't echt past en goed zit,,
 
amai,, da's wel een beetje lachen,,

"da's afdeling loodgieterij bij bax,, en die L-Profielen zijn Afdeling mecaniek,,, "

die buis loopt rechtdoor, en dan iets grotere Split stukken ???
:D was best interessant om bij alle afdelingen goedkope alternatieven te vinden :W
Die splitstukken (koppelstukken) passen goed, en zo kunnen er 2 lagen synths op 1 eh.. niveau.

Ik heb dezelfde ervaring met in- en uit elkaar schroeven: dat blijft veel werk, ook met verstellen van die buizen (steiger) buisklemmen en koppelstukken.
Terugkijkend zou eigenlijk om-de-anderste-laag apart op zo'n verende monitor steun moeten hangen .. hmm .. 😉
 
Hier is mijn oplossing, de Ikea elvari. Al met al niet super super goedkoop, maar aangezien het ook de 'woonkamer' is moest het er ook een beetje leuk uitzien. En belangrijker is dat het retestevig is en kastjes heeft voor kabels e.d.
 

Attachments

  • studiorack.jpg
    studiorack.jpg
    194,8 KB · Bekeken: 485
Vergeet onze eigen Iwan niet:


EDIT: Ik zie net dat @Montfrooij al een link had geplaatst :)
Volledig mee eens!! :)
 
Deze kwam voorbij op Richard Devine’s LinkedIn feed. Gewoon een Jaspers, dus goed te krijgen bij o.a. Thomann.

D31C0B2C-4AE4-4527-B80F-A8C3664AB449.jpeg
 
Oh. Daar ging de eerste reactie over. Maareh wel mooi plaatje he!!
 
Jij duidelijk niet want er is maar 2 keer dezelfde ;)

die stand op de foto kost bijna 500 euro. Yippie yé (kuch)
 
haha vele mensen... heel populaire video @ YT -> Ik zie ze soms verschijnen in andere YT video's. Ik heb de bredere en hogere versie ook (nooit gebouwd trouwens) maar wel de onderdelen liggen...
Er is stilaan een probleem denk ik: Ikea heeft niet echt meer een alternatief als vervangende onderdelen, vrees ik. Was poos terug wel maar nu durf ik 't niet meer zeggen
 
ik overweeg om eens een studio meubel toer te doen op YT, mijn andere kunsten interesseren toch geen handvol mensen :D
Op de achtergrond dan opnieuw wat zelfgemaakte herrie, zo luistert er toch iemand naar LOL
 
ik ga geen k3 luisteren, ga er ff vanuit dat 't die is :D
 
haha vele mensen... heel populaire video @ YT -> Ik zie ze soms verschijnen in andere YT video's. Ik heb de bredere en hogere versie ook (nooit gebouwd trouwens) maar wel de onderdelen liggen...
Er is stilaan een probleem denk ik: Ikea heeft niet echt meer een alternatief als vervangende onderdelen, vrees ik. Was poos terug wel maar nu durf ik 't niet meer zeggen
Heb destijds voldoende onderdelen bij de Ikea gehamsterd hiervoor.
Ook van het Ikea Algot systeem trouwens; ideaal om je studio in te richten zonder in de muur te boren.
Elvarli van Ikea is momenteel ook een bruikbare, nog verkrijgbare oplossing voor diverse set-ups.
 
Enigszins door het Ikea Schoenenrek van @nomore geïnspireerd kwam ik in mijn zoektocht dit schoenenrek tegen voor mijn (ultra) compacte synth modules.
Ik kan helaas niet in de muur boren en heb een zwevende vloer. Zo'n staander klemzetten is dan helaas geen optie.

Hoek is fixed maar kan met wat boren nog wel aangepast worden. Synths met keys zijn te diep.. maar zoek je wat voor kleine piele synth, sampler dingetjes, dan is dit prima.
Materiaal etages is eerder gaas dan geperforeerd staal en standaard al wat vervormd.. door lassen krimpt de stang waar het gaas op is gelast en gaat dat gaas opbollen.. En dan zakt gaas ook nog een beetje door met teveel gewicht.
De draagkracht ben ik helemaal niet bang voor maar vingerdrummen is niet aan te raden.. voor hoelang het goed gaat zeg maar. Er is geen schoor aan de achterzijde aangebracht, dat zou em nog steviger maken (denk aan een kast waar de achterplaat ontbreekt..) maar het valt me echt 100% mee..

Hier verkrijgbaar
Eigenlijk had ik gewoon zelf wat moeten maken maar voor het geld en de tijd dat dit kost geen zin om te doe-het-zelven.. Het is ook maar tijdelijk om uit te kristalliseren welke synthjes en sequencers ik wel en niet ga gebruiken in mijn compacte portable setup. Heb nog een paar Roland Boutiques en nog een MI Ambika die gaat komen.. en nog wat wensen. Als mixer zit ik nog te denken aan de BlueBox 1010. Maar groundloops door voeding (en) verbinding via USB moeten nog even uitwijzen hoe en wat en welke mixer.


Schoenenrek.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top