Non-303 synth met 303-style arpeggiator/sequencer

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.876
Locatie
Santpoort-Noord
Ik zoek een synthesizer zonder de typische 303 sound, maar met de typische 303-style arpeggiator/sequencer met “octave”, “accent” and “slide”. Ik heb liever de arpeggiator, dan de sequencer; Mijn Phoscyon 2 arpeggiator is te gek, het werkt voor mij sneller dan zijn sequencer.

Misschien is het ook een goed idee om mijn Cubase Arpache SX arpeggiator te programmeren. Om “accent” te simuleren, programmeer ik een pattern met een boost naar velocity, die de cutoff en resonance positief moduleert en de envelop decay negatief moduleert. Voor “slides” programmeer ik legato noten die fingered/legato portamento triggeren op mijn synths.

Ik hoor graag jullie input 😊
 
ik denk dat de tb3 wel goed is om te proggen, de sounds trekken net zoals de looks op niks :D
voor 150 euro of zo scoor je m wel. Midi out, power en de rest niet aansluiten :)
 
Ik gebruik deze max 4 live device gratis..
Soms zet ik er meerdere achter elkaar en switch met aan uit or die Random knop.. leuk ding

Screenshot 2023-12-11 at 16.25.25.png
 
Screenshot 2023-12-11 at 19.25.20.png


Maar zonder dollen, kun je niet zoiets zelf bouwen met de mogelijkheden in cubase? Soort template?
Moet toch iets van swing en arpeggiator in Cubase zitten? Accents via velocity, legato voor glides..
Zit toch wel iets van quantise grooves of swing als startpunt ergens..
 
De arpeggiator van Phoscyon 2 (net als die van Arturia) is ook geschikt om externe synths aan te sturen. Maar Arpache SX van Cubase is wel een erg volledige arpeggiator; die zal ik het meest gebruiken om externe synths aan te sturen. Deze sequencer werd op mijn zelfde topic op KVR genoemd: SEQUND (Sale!)
 
Er zijn er zoveel als je effe googled.. vast iets wat je kunt gebruiken. Neem aan dat je gratis zoekt?
 
Wat was dat ook al weer? Niet nootafstandafhankelijke portamento?
ja, een slide duurt altijd even lang, los van hoe lang je noot is

wat iets "303" maakt is de combo van slides, en accents die de filter beinvloeden. De sequencer van de 303 zorgt dat je dit "makkelijk" kan, maar verwacht niet een andere synth eraan te hangen en hetzelfde effect te hebben
 
Back
Top