Non-303 synth met 303-style arpeggiator/sequencer

WWW : A slide is a smooth change from one note to a different note. A tie is holding the same note for two or more steps

PRo-x
Sequencer
capable of recording notes, chords and parameters
Majority of the editing parameters can be recorded in the sequencer
64-steps, all parameters editable for each step

Accent, Tie and Gate

GLIDE
Adjusts the amount of portamento glide between 0% and 100%.
(Tb-303 60%!?)
Delay FX
TYPE (SHIFT + AMOUNT)
Selects between MONO, STEREO, DOUBLER, PING PONG and LCR. Stereo is the default delay.
TIME
Adjusts the delay tempo and division. When sync is off, the tempo goes from 1 ms to 350 ms without decimal
values. When sync is on, the values are 1/4, 1/8 T, 1/8 D, 1/8, 1/16 T, 1/16 D, 1/16, 1/32T, 1/32 D, 1/32 (some
divisions depend on the master tempo).
Synced values are the default.
Available time divisions depend on the delay type and BPM.
Depending on the type, separate L and R times might be shown.

FEEDBACK (SIZE knob)
Adjusts the delay feedback from 0% to 80% (where 100% is near auto oscillation).
FILTER
Adjusts the LPF cutoff from 20 Hz to 10000 Hz.
SYNC
Enables or disables the sync of the delay division to the master tempo

In theorie kun je dus met de delay FX als ik het goed begrijp ook een eind of zelfs verder komen.
Maar of de sequencer dit allemaal uitstuurt is dus wel een tweede..
 
Tie geeft langere nootlengte dan de standaard nootlengte; bij overlappende noten triggert het waarschijnlijk de legato portamento.
Dat klopt, wanneer er geen noot achteraan is geprogrammeerd. Echter, wanneer er direct een andere noot volgt, verbindt hij de noten en krijg je idd legato portamento bij verschillende toonhoogtes.
 
Niet alleen bij overlappende noten?
De sequencer is monofoon en laat dus geen overlappende noten toe (net als de 303). Je kan wel extern sequencen en dan zullen idd overlappende noten hetzelfde effect hebben.
 
Maar denk je dat de pro-x het ook zo uitstuurt? Via midi cv/gate?
Das een goeie.. zou ik wel verwachten, maarja.. kan het niet meer uittesten, aangezien ik hem niet meer heb…

Maar dacht dat de oorspronkelijke vraag ook niet zo zeer ging over het aansturen van andere geluidsbronnen, maar om de 303 style sequencer met een synth engine die toch anders is. Anders kun je net zo goed een beatstep pro pakken.
 
Tis natuurlijk wel leuk om de pro/x aan te prijzen maar een behringer td-3 heb je voor 75,- dus weet niet wat zn budget is voor doel eigenlijk
 
Een TD-3 MO is ook het overwegen waard. Klinkt toch wel echt anders dan de reguliere TD-3. Ik heb ‘m sinds kort als m’n go to voor sub-basslines en dat bevalt goed
 
Tis natuurlijk wel leuk om de pro/x aan te prijzen maar een behringer td-3 heb je voor 75,- dus weet niet wat zn budget is voor doel eigenlijk
Vind het sequencen in de TD-3 niet heel gebruiksvriendelijk. Is wel grappig en op zich niet moeilijk, maar het is vooral leuk voor “happy accidents” en niet zozeer voor het vertalen van wat je in je hoofd hebt naar een geprogrammeerde bassline. De Uno Pro X is veel intuïtiever wat dat betreft.
 
Ik zie nu dat ze ook NGEN hebben (voor een aanzienlijk bedrag) waarmee je hele songs kan genereren. Vroeger gebruikte ik daar Band In a Box voor, was daar destijds (~1989) diep van onder de indruk.
 
Back
Top