watvoor eisen aan TFT voor studio?

Origineel geplaatst door Hanz
Waarom precies een Dell?

Was de policy van Dell niet dat als er iets met scherm is dat
zij hem mogen omruilen met een eventueel gebruikte (goede)?
Zou ik niet moeten hebben, daar hebben we Marktplaats voor....
 
Origineel geplaatst door Hanz
Waarom precies een Dell?

Zie ook: http://www.tweakers.net/reviews/508 (vier 23" LCD's getest)
Ik heb zelf de HP 2335, en die bevalt prima.
Zelfde panel als de (nieuwere) 23" Apple CinemaDisplay. 1 dooie pixel, trouwens, daar valt wel mee te leven.

de dell's zijn goedkoper...

Ik ben vandaag trouwens eens gaan kijken hoe windows eruit ziet op een 26 inch samsung lcdtv. Daar kon ik mee leven, alleen vraag ik me af of je de resolutie wel voldoende kan veranderen. In de winkel waren de beeldscherminstellingen van de pc vergrendeld dus kon niet zien of de resolutie voldoende te veranderen was... nu had ik een groot scherm met weinig op en dat is de bedoeling natuurlijk niet.

Ik raak er momenteel niet goed uit :stupid
 
Volgens mij hebben die LCD tv's een lagere resolutie.
Ik heb aanvankelijk ook gedacht dat zo'n TV een leuke oplossing was, maar een native resolutie van 1280x960 (of iets dergelijks) is érg laag als je het over zo'n enorm beeldschermoppervlak hebt.
En zoals al eerder gezegd: een LCD wil je niet scalen, die pak je alleen op z'n native resolutie.
 
lcd tv is niet de juiste oplossing gezien de resolutie..jammer maar waar want die zijn idd goedkoper en da's nie voor nix;)
Zo'n apple lcd valt best mee die beginnen bij 999,-
Die zijn erg mooi! Je hebt goedkoperuh maar meestal ook lelijke designs!
Ik heb sony's die zijn erg mooi maar wat klein...heb 2 15" ...denk ik altijd maar ff aan de mensen die het op een mpc lcdtje moeten doen als ik heel verwend eraan denk om grotere te kopen(als ikd aar die pingelementen voor zou hebben).

Succes!

Trouwens Samsung heeft een plasma van 2,5 meter uit. Misschien kan die een lekkere resolutie aan
:{
 
Mij lijkt een beamer ook welleuk, in het midden van de kamer hangen en je heb een scherm van hiet tot tokio.:P
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
Mij lijkt een beamer ook welleuk, in het midden van de kamer hangen en je heb een scherm van hiet tot tokio.:P

Yeps...draadloos toetsenbord en muisje...:yamaha:
 
Ik zou op dit moment een CRT monitor aanraden als je voor weinig geld een groot (21inch) scherm wilt hebben.
2de hands kan je topschermen van topmerken voor weinig geld krijgen. Die zijn perfect scherp, ondersteunen hoge resolutie, hoge refreshrate(geen geflikker dus), lage dot pitch en je hoeft geen rekening te houden met het aantal miliseconden.
De TFT schermen worden langzamerhand beter. Maar de hele grote zou ik nu nog niet aanschaffen. Over en paar jaar zullen ze wel iets voor dat dode pixel gebeuren gevonden hebben. Las daar laatst al iets over.
 
Laatst gewijzigd:
Kan Sander hier alleen maar bijtreden, als plaats geen probleem voor je is moet je gewoon voor CRT gaan, stukken, nee zeg maar STUKKEN goedkoper en betere beeldkwaliteit op alle vlakken (kleur, resolutie, refresh)... Enige nadelen zijn grootte vh toestel en een hogere stroomconsumptie tov TFTs. Niet dat die beeldkwaliteit zo belangrijk is om te sequencen maar het prijsverschil staat als een huis en als je'r nog iets anders mee wil doen (films, games,grafische bewerking) dan is't voorlopig flink :r .

(ik lijk Skelet wel met z'n SCSI schijven, :geslaagd: )
 
Origineel geplaatst door Nerve
...betere beeldkwaliteit op alle vlakken (kleur, resolutie, refresh)...

Ik snap je prijs argumentatie, maar kleurverdeling (met uitzondering van zwart) is op 'n goeie TFT beter dan op een CRT, vind ik. Veel CRT's hebben last van verkleuringen 'zwemen', vooral richting de hoeken. Hetzelfde geldt voor geometrie en scherpte; een TFT is metéén consistent goed over het hele beeldoppervlak (als je DVI gebruikt) terwijl een CRT vaak met pijn en moeite moet worden bijgesteld (je weet wel, dat menuutje met 50 instelparameters) en dan toch nog afwijkingen heeft in de hoeken.

Refresh, nog zoiets. Reken voor de grap eens uit hoeveel frames per seconde je applicatie moet verversen voordat een 16 ms TFT scherm (vrij normaal tegenwoordig) het niet meer 'bij kan houden'. Dat is érg veel, meer dan realistisch in een studio setup. (ook voor films of games, maar dat is een andere discussie).
Trailing / ghosting, wat vroeger een probleem was bij TFT is inmiddels goed onder controle.
 
Bij mij is het inmiddels de 23" sony sdm-232W geworden... Ik ben mijn 2 17" tft's al vergeten :)

sdm-232w.jpg
 
Kijk anders eens op Tweakers naar die review van het nieuwe Dell 24" scherm. Veel scherm voor een hele knappe prijs.
 
Ik heb vorige week twee 17" dell's besteld voor een leuke prijs (225 per/stuk).

Kwalitatief goede schermen en door de kleur en vormgeving passen ze goed in mijn studio.

MON-TFT-E173FP.jpg
 
Origineel geplaatst door sten
Ik heb vorige week twee 17" dell's besteld voor een leuke prijs (225 per/stuk).

Kwalitatief goede schermen en door de kleur en vormgeving passen ze goed in mijn studio.

MON-TFT-E173FP.jpg
Alleen de Dell tft schermern werken niet goed met sommigen van hun eigen grafische kaarten gemaakt in licentie.
Daar zijn bepaalde dingen uit gesloopt om het goed koper te maken.
Dus zorg wel dat je geen dell grafische kaart hebt gemaakt in licentie maar een goede merk grafische kaart.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Dus zorg wel dat je geen dell grafische kaart hebt gemaakt in licentie maar een goede merk grafische kaart.

Offcourse, dat heb ik ook (ATI).
 
Back
Top