schaartje

ponchovogel

vers als belegen brood
Lid sinds
20 mei 2002
Berichten
75
Locatie
de straat bij jou om de hoek
Ben ik bezig in cubase sx en wil ik een stukje afknippen lukt t mij niet om precies op de plek te knippen waar ik wil.Hij zit er elke x weer net naast.Heb t boek opengeslagen maar kan nix vinden en in 5.0 had ik hier geen last van...weet iemand of je in kan voeren waar die moet knippen want dit is natuurlijk K$%
groeten van mij.
 
echt? kon je in Cubase 5 niet quantizen?
ik wel! ;)

check de manual bij Quantisation... :slotje:
 
wat ik bedoel is dat ik in de nieuwe xs versie nogal moeite heb met knippen van stukjes als ik bv een stukje wat langer dan 1 bar is wil verkorten naar 1 bar dan moet je heel precies zijn omdat te knippen en dat wil problemen geven...in 5.0 ging dit wat makkelijker.De lengte word aangegeven maar k zit er vaak net over heen of ervoor dus ik vroeg me af hoe anderen dat doen?
 
is er dan niemand die in sx dit probleem kent of omschrijf ik dit raar???????!!Laat ik t dan zo vragen..stel je hebt iets ingespeeld van 11.4 sec. en dit moeten er 10 sec. zijn dan knip je op 10 sec maar wat gebeurt er dan dan staat er altijd +4 of -2 achter of een ander getal dit is zo'n gefriemel dat ik me afvroeg hoe andere dit doen..
 
Je moet gewoon de Quantizatie inschakelen in je Arrangeer'veld' en dan kun je in het balkje ernaast je 'raster' instellen 1,4,8,16,32 enz......en dan kun je gaan knippen !!!!!
:walker:
 
In VST moest je toch ook net zo goed die quantize inschakelen voor je goed kon knippen :S

SX en VST zijn nog net geen twee werelden van verschil ;)
 
Huh? je kan toch gewoon de "Snap" op "bar" zetten netals bij de oude cubase? die kun je tussen 1/2, 1/4...of bar switchen om af en toe wat halve of kwartnoten te knippen. Dat zit er -weet ik zeker- ergens in.
 
Back
Top