SampleRobot

screen_01.gif


Ze beschrijven het zelf als: "SampleRobot is the missing link between sound source and software sampler"

Meer info op: http://www.samplerobot.com/index.htm
 
Jammer dat er zo'n speels uiterlijk aan wordt gegeven. Voor een tool met een dergelijk prijskaartje verwacht je een iets serieuzere aanpak wat de interface betreft. Ik ben overigens wel benieuwd naar de technische prestaties. Die zullen wel geplaatst worden vlak voor of na de Messe.
 
Idd, ohmboyz rules!!!, maar dit lijkt mij ook een leuke plugin, en bruikbaar, eerst maar eens kijken of ie de pijnbank overleefd...
 
Ik heb in hardware nog niet een sampler gevonden die hetzelfde als SampleRobot kan. Misschien is dit wel het meest voordeligst.
 
:) dit is een heel stoer sample-progje! Ik wacht even de pijnbank af idd en als-ie daar goed uit de verf komt dan schaf ik het aan. Het is precies wat ik zocht (misschien komt er een groeps-actie waardoor de prijs kan zakken, ik hoop het)

maareh, > Minimum computer configuration: Pentium 3, 667 MHz, 512 MB RAM, 100 GB harddrive

100 gig 8D ik zie nergens staan dat je een sample library erbij krijgt... bizar veel hoor
daar moet je dan nog een aparte (snelle) HD voor bij kopen zeg!

Maar als het echt goed is, dan vind ik 250 eu nog wel enigszins meevallen, bovendien, voor gemak betaal je altijd meer
 
Laatst gewijzigd:
Sampelen met een soft-sampler is iets wat ik nog niet gezien heb.. zelfs renoise kan het niet..! Hopenlijk zet deze trend zich door.. (net zoals het rechtse beleid in Nederland.. :duivels: )

:biertje:
 
Multi sample export formats: HALion (in preparation), SoundFont2 and VSampler

Goed, Halion werkt dus nog niet, dus dan houden we SF2 en VSampler over. Niet echt uitgebreid.
Ben ook niet echt onder de indruk van de rest van de specs; zeker niet voor zo'n prijs.

Er zwerft ergens op 't net een italiaanse shareware ding dat vrijwel hetzelfde doet (synths aansturen en de noten sampelen), alleen moet je daar zelf loopen. Maar ja, voor zo'n bedrag koop je een oude Mac en Antares Infinity er gewoon bij en zijn je loops waarschijnlijk tien keer beter, want zo te zien heeft deze samplerobot ook alleen maar eenvoudige crossfade loops.
 
Back
Top