lekker spelen in de winkel

Ozz

Ik maak loopings
Lid sinds
8 Maart 2005
Berichten
72
Locatie
Amsterdam
weet iemand winkels waar je lekker kunt stoeien met hardware? ik lees vaak revieuws maar vind nog steeds dat je het apparaat moet voelen om echt verliefd te worden, ben wel al in de musicstore in keulen geweest, maar er zullen toch wel meer van dit soort winkels zijn?? ik woon zelf in amsterdam dus de wimkels hier heb ik al gezien...
 
RockPalace in Den Haag

Feedback in R'dam

A'dam ken ik niet zo goed... :biertje:
 
Ik heb bij Dirk Witte een x ongelooflijk lang met de Alesis Ion zitten speulen, toen 'ie net uit was. Na sluitingstijd kwam een verkoper erbij en die heeft nog ff een kwartiertje mee gespeeld en mij daarna verzocht terug te komen als ik nog ooit iets wou proberen!
De volgende dag heb ik er een keyboard stand en plectrums gekocht bij wijze van dankbetuiging, ehehehe! Keyboardstand had ik helemaal niet nodig, mijn synth lag op mijn bureaublad, maar ja ze gaven me zoveel speelplezier voor niets dat ik me een beetje een schooier voelde.
Ze zijn daar overigens altijd erg behulpzaam met uitproberen, ik heb ook diversen basgitaren uitgeprobeert, omdat ik (goeie smoes!!!) nog nooit op een vijf snarige had gespeeld en toch weleens wou weten hoe diep zo'n B snaar wel niet voelt. Ik flink rammen op die bas, maar de hele dure daar moest ik met mijn klauwen van afblijven.

"Zo'n Musicman, klinken die nou echt zoveel beter?"

"Voor vijftienhonderd euro kom je er vanzelf achter!"

Hele toffe winkel, die Dirk Witte, maar da's natuurlijk altijd heel persoonlijk!
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik flink rammen op die bas, maar de hele dure daar moest ik met mijn klauwen van afblijven.

"Zo'n Musicman, klinken die nou echt zoveel beter?"

"Voor vijftienhonderd euro kom je er vanzelf achter!"

Hele toffe winkel, die Dirk Witte, maar da's natuurlijk altijd heel persoonlijk!

Dat vind ik dan wel weer krom eerlijk gezegd. Juist de duurdere spullen zouden ze je ook moeten laten horen, al is het met iemand erbij, zonder dat je zelf vrij je gang kunt gaan. Zou toch belachelijk zijn als je alleen de "goedkopere" spullen wel mag testen en de dure maar op de gok moet kopen? Zou eerder andersom moeten zijn, als het al zo zou moeten zijn.
 
Turnkeys in Londen is ook een hele goede winkel. Helaas niet echt om de hoek, maar mocht je er een keertje komen dan is het echt de moeite waard.
Bijna alle synths die er staan staan er met een koptelefoon en je vindt er altijd wel een stuk of wat die interessant zijn om uit te proberen.

Toen ik er was had ik de volgende uitgeprobeerd:
- Waldorf Q
- Novation K-station
- Clavia nord electro
- Virus Indigo II
- Moog Voyager

Trouwens best leuk om daar eens langs te gaan. *D *D
 
Origineel geplaatst door Maks
keymusic?

Bah keymusic zijn f***ing rippers geworden... 1200€ voor een tweede hands JD-800??? What the hell? Of 600€ plus voor een JV-1080 zonder expantions...

Ook nieuwe stuff is ongelooflijk duur en als je 2 seconden naar een toestel aan het kijken bent, komt er wel 1 of andere dimwit je lastigvallen zonder je op 1 of andere manier de kans te geven het toestel echt uit te proberen. Keymusic heeft zijn strepen verloren bij mij...
 
hoe groot is het aanbod in den haag en rotterdam? de moeite waard om erheen te rijden of hebben ze 3 synths staan en is dat het?....toch jammer dat we in nederland geen winkel hebben waar een groot aantal synths staan opgesteld om misbruikt te worden....in keulen kon ik aardig me gang gaan zonder dat ik werd lastig gevallen. ben op zoek naar een nieuwe synth maar heb nog geen idee en revieuws lezen is toch eigenlijk meer afgaan op iemand anders zijn smaak en behoefte, dus ik zal maar weer eens richting duitsland gaan aangezien dat wat makkelijker te bereiken is dan london
 
Origineel geplaatst door Ozz
hoe groot is het aanbod in den haag en rotterdam? de moeite waard om erheen te rijden of hebben ze 3 synths staan en is dat het?....toch jammer dat we in nederland geen winkel hebben waar een groot aantal synths staan opgesteld om misbruikt te worden....in keulen kon ik aardig me gang gaan zonder dat ik werd lastig gevallen. ben op zoek naar een nieuwe synth maar heb nog geen idee en revieuws lezen is toch eigenlijk meer afgaan op iemand anders zijn smaak en behoefte, dus ik zal maar weer eens richting duitsland gaan aangezien dat wat makkelijker te bereiken is dan london

Bij Feedback Rotterdam staat zo goed als alles. De laatste keer dat ik er was inclusief een Minimoog Voyager, Hartmann Neuron en Alesis Andromeda (allemaal leuk om mee te spelen *D ). Ik zie dus niet in waarom je naar het buitenland zou moeten gaan om nieuwe synths uit te proberen! (behalve als je voor tweedehands vintage gaat, maar dan kun je ook bij Music House Utrecht terecht)
 
Origineel geplaatst door Ozz
hoe groot is het aanbod in den haag en rotterdam? de moeite waard om erheen te rijden of hebben ze 3 synths staan en is dat het?....toch jammer dat we in nederland geen winkel hebben waar een groot aantal synths staan opgesteld om misbruikt te worden....in keulen kon ik aardig me gang gaan zonder dat ik werd lastig gevallen. ben op zoek naar een nieuwe synth maar heb nog geen idee en revieuws lezen is toch eigenlijk meer afgaan op iemand anders zijn smaak en behoefte, dus ik zal maar weer eens richting duitsland gaan aangezien dat wat makkelijker te bereiken is dan london

Feedback Rotterdam heeft inderdaad een prima aanbod. Je kunt daar vrij makkelijk een uurtje of 5-6 rond wandelen en wat synthjes enzo proberen. Nog nooit iemand gezien die dat raar vond.

Leuke winkel. Andere feedback vestigingen weet ik niet. Zou indien mogelijk wel even een eigen koptelefoon meenemen. Ze zijn vaak bezet.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Leuke winkel. Andere feedback vestigingen weet ik niet. Zou indien mogelijk wel even een eigen koptelefoon meenemen. Ze zijn vaak bezet.

Utrecht heeft zo goed als alleen romplers (verder nog wat Nordleads, -racks, en -modulars (G2)), maar dan natuurlijk wel zo goed als alle romplers. Apeldoorn weet ik niet. Bij Conijn-muziek/I4 Muzique in Eindhoven hebben ze ook erg veel staan trouwens (alle categorieën).
 
inderdaad feedback r'dam. Pak een koptelefoon en ga los zou ik zeggen. (vraag gelijk of ze de etalage even aansluiten:D )

laat je niet overhalen door die gasten daar.. die roepen dat de arp2600v beter klinkt dan de echte;)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Utrecht heeft zo goed als alleen romplers (verder nog wat Nordleads, -racks, en -modulars (G2)), maar dan natuurlijk wel zo goed als alle romplers. Apeldoorn weet ik niet. Bij Conijn-muziek/I4 Muzique in Eindhoven hebben ze ook erg veel staan trouwens (alle categorieën).

ben nog een groentje in synth termen, wat zijn romplers??
 
Winkels waar ik rustig het één en ander heb uit kunnen proberen met eiegenlijk steeds dezelfde vraag: Ik heb interesse in dat of die synthesizer, mag ik hem even beluisteren? Overal zetten ze hem dan voor me klaar:

Dirk Witte in Amsterdam
Peter Verspuy in Rotterdam
Feedback in rotterdam (kopje koffie van de zaak na de uitgebreide test)
Dijkman muziek in Amsterdam
The Soundshop in Amsterdam
ik dacht Feedback in Utrecht
Popeliers in Culemborg
En ik ga binnenkort Tach en Tally in den Haag even testen, wil ik de fantom XA bespelen (is daar ook goedkoop geprijsd)

Groetjes van Rudo
 
eindhoven: conijn muziek/(infinity four?), kun je jammen met een van de acid junkies die daar werkt(ja, alleen vette acid maken is niet genoeg om van te leven)
 
Origineel geplaatst door Ozz
ben nog een groentje in synth termen, wat zijn romplers??

Een rompler is een apparaat dat geluidjes van een ROM (Read-Only Memory: geheugen dat alleen leesbaar is) afspeelt. Je kunt er helaas geen nieuwe geluidjes bijvoegen.
 
Origineel geplaatst door trash
Bij muziek handel ebben in uden heb ik bijna mijn hele jeugd versleten tot aan mijn 25 e ongeveer

Grappig, ik ben hier (uden) zo'n beetje opgegroeid en dus ook veel bij ebbe gehangen! Nu woon ik een paar maanden weer bij moeders op zolder en wordt het tijd die prachtzaak maar weer eens te bezoeken!
 
Back
Top