Iemand ervaring met live optredens ? Help pls (setup?)

BelgianGuru

Ingeburgerd
Lid sinds
21 augustus 2004
Berichten
68
Hallo iederee,

eerst en vooral : ik hoop dat iedereen nog gezond is na al de rotzooi die de laatste weken is gebeurd.

Ik heb een vraag beste mensen. Reeds een aantal maanden zit ik maar te sparen en te sparen voor gear te kopen om mijn tracks live te kunnen brengen. Nu ik kan niet meer kiezen en word gewoon bijna gek. De normale keuze is een laptop + Ableton, maar echt, vergeet het, ik ga daar niet staan met een laptop, dat vind ik niet leuk.

Nu heb ik naar vids liggen gapen van andere artiesten, sites zitten bezoeken waar ze hun gear geven, en echt veel wijzer ben ik niet geworden. Ze geven een reeks onbetaalbare dingen die ik helemaal niet kan betalen (ik spreek van 10.000den eurootjes in sge gevallen).

Ik heb alleszins een stevige hardware sampler nodig, dat is al één. Ik denk eentje met een sequencer in ook, aangezien ik stukjes ga liggen loopen en ondertussen nieuwe loopjes bijvoegen (zoals ableton, maar ja, ik kan niet beginnen faden enz.. als ik het goed voor heb). Verder eventueel een midi-keyboard maar waarvoor weet ik niet, heb geen ervaring met hardware samplers (help me out). Verder speel ik normaal ook gitaar erbij thuis dan, maar ik denk dat als ik dat ook live wil brengen (buiten men synth) ik zo'n vette Mackie nodig heb, en dan begint het wel behoorlijk op te lopen qua prijs.

Nu ja, je ziet het, ik weet het niet meer. Ik dacht eerst gewoon laptop, ableton, externe soundcard, gitaar te gaan. Ben die setup ook eens gaan uitproberen, en ik vind er niets aan. Geef mij maar een sampler om op te rammen ipv een muis. Ik moet niet live beginnen remixen, ik breng gewoon mijn tracks, dus ik heb echt niet al de functies van ableton nodig


Ongelooflijk veel dank zoals altijd ;)
 
en hoe zou die setup er dan uitzien ?

Zo'n Behringer wat .. midi-controller ? En dan daar aan 1 chan gewoon die MPC, aan een ander chan men synth, en aan een ander dan men gitaar ? Zou wel vet zijn als ik daarmee toekom ! Op die pics van JXL is het moeilijk te zien, maar die lijkt ook niet zo bijzonder veel mee te dragen, een mooie Korg, en ik denk 2 MPC's (zo'n 4000 lekker ding, maar oh zo duur).

Ik had de indruk dat die MPC's gewoon waren als euhm, drummachines ?

Kan ik er bvb dit mee doen :

-Ik duw op een knop (of hoe het ook in zen werk gaat) en hij speelt loop 1 af
Ik duw op een andere en hij doet loop 2, de volgende loop 3 enz... en hij blijft die dus loopen tot ik op een knop duw die zegt van stop, men liedje is gedaan :P
Dan kan ik me ondertussen bezighouden met men synth, want dat neemt natuurlijk meteen men twee handen in beslag.

Bedankt !
 
akai mpc sequencer nemen die tevens ook ingebouwde samopler heeft. en dan een simpele behinger mixer voor je akai mpc en je gitaar en nog wat andere meuk.
voeg wat effecten toe ofzo? eventueel leuke module en klein master keyboard (novation met faders en draaiknoppen? mikro korg? zoiets ofzo?) en je komt enorm ver...
 
Ken je zo'n betaalbare MPC ? Ik bedoel het type, dan zoek ik daar alvast achter !

Nu, dus, even iets concreter en dan zijn we er :)

Wat kan zo'n MPC al, in grote lijnen, want wat er op die sites te lezen staat gebruiken de mensen het ding als drummachine, of ik lees de verkeerde sites.

Waarvoor zou je zo'n master keyboard gebruiken ? Gewoon een vraagje, want ik zie de functie er niet van in combo met een mixer of MPC (heb nog nooit zo'n ding aangeraakt, zo'n MPC)

Bedankt !!!!
 
vraag ik eerst aan je wat betaalbaar is... als je even research doet na de MPC serie van akai dan weet je zo wat je e rmee kan en wat het is... en zie je ook de verschillen tussen modellen. Plus gebruik de zoek eens van het forum de mpc zie ik bijna wekenlijks voorbij komen...

masterkeboard gebruik je voor een soundmodule...
 
Back
Top