mijn studio annex crib VIII [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

nog een 8)
 

Attachments

  • 04.jpg
    04.jpg
    49 KB · Bekeken: 66
Whoaa zit ik net te geilen op m'n gratis rebirth.. komt hij aan met hardware basslines.. KWIJL!! :)
kun je niet een sempeltje posten please?? Ik merk dat je geen website hebt, maar ik zou dat spul wel willen horen! :P
 
Re: en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

Re: en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

Origineel geplaatst door marcuuu
nog een 8)

het ziet er een beetje photoshop uit?! ;)
 
als je het mij vraagt zijn alleen de muren in photoshop gekleurd en de rest is wel echt
maar mij wordt het niet gevraagd dus houd ik m,n mond.:bekdicht:
 
Re: Re: en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

Re: Re: en om dat ik dit het leukste onderwerp op syntforum vind

Origineel geplaatst door Cisco
het ziet er een beetje photoshop uit?! ;)

Ja, de muren. :D
 
En de dx7 in de hoek, die ik nog ff onder het bureau moet hangen:
 

Attachments

  • bureau3b.jpg
    bureau3b.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 70
Damn... Wat een ongelofelijk mooie studio...
Wat mij betreft de mooiste SF studio tot nu toe!!! :okdan:
 
Wow, wat een vette studio. Het mooiste vind ik nog die lijst met, wat is het, een casiootje ofzo erop geplakt :D hehe super.
 
:D "schilderijtje" en je telefoon zijn gewèldig, Da Goose!!

Voor de rest: mooi, mooi, mooi! :biertje:
 
en het is allemaal zoooo simpel en goedkoop om het zo te doen... echt waar.. 8o)

de lampen op de tafel naast de monitoren bijvoorbeeld, de linker kostte 10 euro op marktplaats, de rechter maar liefst 5 euro.
Dan staat er links naast de basgitaar nog een mooie staande lamp, die is van mijn opa geweest die hem weg wilde gooien toen hij naar het bejaardenhuis ging.
Op het hoge 19 inch rack staat een oranje vaas met kerstverlichtingstulpen, de vaas komt bij forumlid Matrixxx vandaan 8o)
Verder de kroonluchter aan het plafond... Xenos.. 69 euro..

De tafel waar alles opstaat, plaat MDF van 244 x 122 22 mm dik en een mooi 'buikgat' eruit gezaagd, groen geschilderd en met een rollertje de rand goud geschilderd voor een luxe effect.
De tafel op de tafel waar de monitoren op staan enzo, plaatje mdf, standaard maat, breedte iets van 25 cm en de lengte 244 (even lang als de tafel dus)
De poten onder de tafel... gamma... de pootjes onder het tafel tafeltje... gamma.. maar dan wat ingekort (ergonomie hoogte van de beeldschermen)
Dan de 19 inch racks > zooi mdf kopen bij de gamma (praxis mag ook hoor in geval van nood }:| ) beetje timmeren, lijmen, schroeven, 19 inch profieletje d'r in, kwastje verf d'r op, goed randje.. spullen erin... klaar...

dan de opstelling... kwestie van ervaring... hoe werkt het het lekkerst.. en zo uitdenken en bouwen..
Achter de tafel.. velours gordijnen van de kwantum op maat gemaakt, kost ook een drol daar.
De paarse muren... potje muurverf op kleur gemaakt.
De schilderijtjes > wat platenhoezen van eigen platen in een gouden lijst (kon je laten zagen bij de hornbach destijds, zelf in elkaar zetten)
En ja.. in die ene lijst hangt een casio sk1 :luv:

en dan de telefoon.... marktplaats.. is een originele PTT telefoon (ericsson) waarvan de garantie liep tot april 1980.. hopen dat ie niet stuk gaat dus :confused:
De telefoon werd overigens opgestuurd in een doos van een ... laaf... en dat voor 10 euro.. :mega:
 
Mooi hoor! Vraagje: dat velours, hoe pakt dat uit, akoestisch gezien?
Ik zie dat je de zijwanden 'bloot' hebt gelaten (behalve het schuim op het eerste reflectiepunt); heb je de achterwand ook bedekt?
Tapijtje op de vloer; verder nog dingen die het ongeoefende oog niet ziet?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Mooi hoor! Vraagje: dat velours, hoe pakt dat uit, akoestisch gezien?
Ik zie dat je de zijwanden 'bloot' hebt gelaten (behalve het schuim op het eerste reflectiepunt); heb je de achterwand ook bedekt?
Tapijtje op de vloer; verder nog dingen die het ongeoefende oog niet ziet?

jawel, die gordijnen doen wel iets inderdaad, merkte toch al wat meer defenitie toen ik alleen die gordijnen heb opgehangen. (die waren als eerste binnen)
Verder heb ik naast die primacoustic panelen (echt super wat die doen!!) de helft van mijn plafond beplakt met van die noppenplaten (in het wit) zodat je een 'life end, dead end' principe krijgt, dat werkt ook heel fijn en was ook echt nodig.
Mijn ruimte is 4.20 x 3.10 ofzo maar dan wel minus de vloerisolatie van 12 cm toch nog zo'n sloridge 2.80 hoog... en dat is vrij hoog dus..
Bij mijn monitoren/ mengtafel is elk geluid echt super te plaatsen, geen reflecties niets..
Achterin heb ik over bijna de hele breedte zo'n hele grote ikea kast staan helemaal vol met vinyl, dat dempt ook goed.
Ik ben wel nog steeds op zoek naar een goede basstrap voor achterin de ruimte trouwens.

De wanden en deur zijn overigens ook voorzien van een goede isolatie ('zwevende' wand met 2 lagen gipsplaten), het is een huis uit 1921, dus houten vloeren.

O ja... op de vloer ligt op de laminaat vloer ook nog een perzisch tapijt die ik voor 5 euro op een rommelmarkt op het malieveld op de kop heb getikt :o:

maaruh... ontopic... foto's!!

mijn dj setje op de gans, wederom met een perzich tapijt, ditmaal wel een echte... die was ook ietsje meer als 5 euro zeg maar.. een factor 300 ofzo.
Het dressoir overigens via marktplaats wederom voor... 100 euro

djset_big.jpg
 
Origineel geplaatst door da goose
Verder heb ik naast die primacoustic panelen (echt super wat die doen!!) de helft van mijn plafond beplakt met van die noppenplaten (in het wit) zodat je een 'life end, dead end' principe krijgt, dat werkt ook heel fijn en was ook echt nodig. [/IMG]

Wat kost die troep tegenwoordig nou?

Enne, mooie studio hoor.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top