au!, m'n oor

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hebben andere hier ook last van als ze muziek aan het maken zijn:

Oren:

Op een gegeven moment gaan ze een beetje dicht zitten of voel je kleine pijnsteekjes.

Het geluid staat niet heel hard. Ok wel redelijk.

Wel is het zo dat ik altijd sta bij het muziek maken en m'n rechteroor komt dan wel een beetje in de buurt van de speaker. (een ruime meter ofzo).
 
Ik heb ook een tijd last van m'n oren gehad, maar sinds dat mijn amandelen eruit zijn ben ik er vanaf. Ik had vooral bij hoge tonen dat mijn linkeroor begon te suizen, net alsof de speaker ingescheurd was. Maar heel wazig, na de operatie was ik ervanaf. Volgens de arts kan dit wel kloppen, gezien het feit dat je last van je orgen krijgt als je keel niet helemaal lekker is. Ik weet dat het vaag klinkt maar daar kan het ook aan liggen dus, want nu heb ik het niet meer, en ik had best vaak last van een dof geluid, of ' krakende' oren.

Maar wees er maar zuinig op, want wat kapot is kan niet meer worden gemaakt... definitieve gehoorschade dus, be careful.
 
nauw mijn oren piepen altijd, en dat terwijl ik helemaal niet zo vaak uit ga. Geen idee wanneer het begonnen is, maar de piep is er in iedergeval al wat jaartjes. Ik gebruik nu wel altijd oordoppen. Heb ooit ook een gehoortest gedaan, en die was wel in orde geloof ik.
Misschien moet ik thuis de speakers verder weg zetten. Ze moeten toch echt wel een beetje hard staan, anders gaat het niet zo lekker.

Hee matt, toen ik bij jou was voor die synt te kopen stond het geluid echt hard. ERg vel (hoog tonen) geluid. Heb je het altijd zo hard staan?
 
Hahaha,

Soms ben ik met rare geluiden aan het freaken en is het ineens net alsof er iets uit mijn oor druipt:[> (bah) wat natuurlijk niet zo is maar het voelt heel weird.

af en toe komt er ook een vette piep/suis in mijn oren, maar k heb er niet onwijs veel last van.


oh ja, je schijnt ook last van je oren te kunnen krijgen door blowen ofzow.
 
hee dat van dat druipen herken ik een beetje.
Het lijkt inderdaad of er wat vocht inzit.
Maar als ik dan een vinger in m'n oor steek, voel ik niks :(
 
dat had ik ook ! vaag.. net of er vocht in je oor zit
 
volgens mij heeft dat echt te maken met bepaalde frequencies.
Ik heb er lang niet altijd last van, maar het is af en toe wel flink irritant.
 
Gatver mensen... jullie slakkenhuisjes smelten gewoon weg ;) Daar heb ik gelukkig (nog) geen last van dan.

Wat vaak een eerste teken van doofheid is, is dat zodra je in een cafetje zit je steeds dichter tegen de monden van je vrienden moet drukken met je oor. Het wordt steeds lastiger om woorden en klanken te onderscheiden.
Dit is wat mij iets meer overkomt helaas. Je krijgt dus van die momenten dat je vaag zit mee te lachen terwijl je geen idee hebt waar het over ging...zeg maar...en de hele tijd vragen of ze het opnieuw willen zeggen heb je ook geen zin in. KLOTEN dus... (dit werkt niet met musicerende vrienden ;))

Andere lui hebben weer last van zuizende oren...nooit last van gehad gelukkig.

NOg iets wat ik laatst hoorde. Als je last hebt van een piep of oorzuis mag je de volgende dag ABSOLUUT geen harde muziek aanzetten. Je trilhaartjes zijn zich nog aan het herstellen... als ze nu weer worden neergeknald zullen ze niet meer gerepareerd worden door de oorkaboutertjes :(
 
tja..dat lawaaidoof ken ik helaas....erg vervelend...op het moment dat er veel lawaai om me heen is kan ik gesprekken niet goed meer volgen.... heeft ook weer z'n voordelen natuurlijk, aangezien ik een goed excuus heb om dichterbij te moeten staan ;)

Olaf
 
idd ik volg ook nauwelijks cafe gesprekken
en dat druipen herken ik ook al

ik heb wel soms met bijv hihat patroontjes, als ik door de koptelefoon luister (ook met het geluid heel zacht) dat het net is of de hihat mijn hersenen met voetbalschoentjes aan t trappen is....dan is t altijd ff tijd om een pauze te nemen ;) heel vaag
 
ja hoe doen jullie dat eigenlijk met oordoppen? hebben jullie die en doen jullie die in tijdens gigs en bij uitgaan of denken jullie ook van 'ach mij overkomt dat niet'?
 
Ik gebruik ze tegenwoordig altijd. Ik heb van de Alpine dingen van 5 a 6 tientjes. Deze bevatten een aardig goed filter zodat alle frequenties evenveel worden gedempt.
De goedekope gele kneedoordopen zijn echt slecht.
Dan hoor je alle hoge tonen niet meer en is de muziek echt niet meer leuk.

www.alpine.nl aanrader!!!!
 
Heb een keer spijt gehad van een motorhead optreden. Toen is er iets echt kapot gegaan en sindsdien is m'n gehoor minder. :(
Oordoppen is wel een must.
 
gewoon wat minder spelen met de cutoff en resonance bij de extra vette leads. Soms draait mijn kleine neefje al die knoppen open terwijl ik de volume wat opkrik..... en ja dan gaat het wel eens mis ;)
 
Origineel geplaatst door synthiaks
oh ja, je schijnt ook last van je oren te kunnen krijgen door blowen ofzow.

HE? WAT ZEG JIJ? :L

hahaha, maar serieus: ik heb ook altijd die Alpine-units in sinds ik in Eindhoven [ja ik geef jullie de schuld!] na een optreden van de Melvins vier dagen een piep in mijn linker oor gehad heb... ik dacht echt dat ik gek werd!!
 
Ik heb een paar jaar geleden eens bijna 3 maanden een piep gehad na wat intensief stappen en muziek maken. Dit was ik zo zat dat ik 350 gulden heb uitgetrokken om van die speciaal passende oordopjes te kopen. Deze heb ik dus nooit in als ik muziek maak of ergens aan het draaien ben. Wel doe ik ze aan als ik werkgerelateerd in de herrie sta. Nu heb ik wel ongeveer maandelijks nog last van een of 2 dagen een piepend oor maar na wat rust trekt dat altijd goed bij
 
iets wat hier ook zijdelings mee te maken heeft:
ik was een tijdje geleden op zoek naar een nieuwe DJ koptelefoon omdat ik merkte dat mijn oude Sennheiser HE2200 vooral in combi met veel voorkomende pioneer mixers (je weet wel, die met die effecten) vaak halverwege de avond niet meer over de monitors heenkwam....ben toen eens gaan rondkijken en het viel me op dat bv die zilveren sony headphones die bijna alle DJ gebruiken echt *gevaarlijk* hard kunnen.....daarom heb ik heel bewust rondgekeken naar een goed isolerende ooromvattende koptelefoon, die ik in de Sennheiser HD280 Pro heb gevonden.....volgens de specs isoleert ie 32dB...zal in de prkatijk iets minder zijn maar het valt wel op, en daarom hoef ik nu mijn koptelefoon helemaal niet zo hard te zetten, wat mijn oortjes ook prettiger vinden...

Olaf
 
Back
Top