Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Overweeg Win XP professional.

Grapjas, weet je uberhaupt wel wat het verschil is tussen Home en Pro?
Home is goed genoeg en stukken goedkoper. Meer dan dat heb je echt niet nodig.

AMD idd maar dat vertrouw ik niet weet niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Lees anders maar eens goed de laatste informatie en testen na.
AMD is sneller, minstens zo betrouwbaar en goedkoper ook nog eens.

Qua koeling kan ik je aanbevelen om voor grote fans te gaan. Die maken veel minder lawaai.
En in het geval van je videokaart probeer een passief gekoelde versie te vinden die snel genoeg is. ISM met die grote fans werkt dat gewoon goed.
Een normale kast met een extra grote casefan heeft dan heb je er ook voor je harde schijven profijt van. (mooie kasten zijn er helaas niet, of ze zijn zo tyfusduur dat je net zo goed een Mac kan kopen)
400 Watt is geen garantie voor kwaliteit. Kies een a merk voeding. Dat maakt je computer stabieler en verlengt de levensduur van je harde schijf.
 
minmimale laptop system requirements

minmimale laptop system requirements

ik wil vandaag een laptop kopen en ik wil niet over een jaar beperkt worden omdat die laptop mijn producties niet meer trekt. ik gebruik nu ableton live met een midi keyboard en draaiknop controller. ik heb een laptop op het oog met 1.5 ghz intel celeron M processor, 512 mb ram, 60 gb HDD en 64 mb shared video memory. ik vroeg me af of ik hiermee kan blijven doen wat ik nu doe, dus ableton live runnen met een hoop vst;s en FX zonder enig probleem.
 
Ik weet niet precies hoe snel die processor is vergeleken met desktop processors. M'n eigen Athlon 64 3200+ krijgt het soms wel zwaar bij gebruik van veel VST's maar het ligt er natuurlijk aan welke je gebruikt. Wil je in de toekomst echter met 'grote' VST's zoals Atmosphere en Trilogy en samples gaan werken dan is een wat grotere harde schijf en meer geheugen (een gig of meer) wel aan te raden. Maar het moet wel in je budget passen natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Frank H
Ik weet niet precies hoe snel die processor is vergeleken met desktop processors. M'n eigen Athlon 64 3200+ krijgt het soms wel zwaar bij gebruik van veel VST's maar het ligt er natuurlijk aan welke je gebruikt. Wil je in de toekomst echter met 'grote' VST's zoals Atmosphere en Trilogy en samples gaan werken dan is een wat grotere harde schijf en meer geheugen (een gig of meer) wel aan te raden. Maar het moet wel in je budget passen natuurlijk.
ok bedankt voor je reactie, mijn budget is idd erg beperkt(625 euro) en die pc die ik op het oog had kost 624 dus dat zou perfect zijn. maar nu blijft mijn vraag dus nog steeds hetzelfde over de processor, daar ben ik namelijk nog wat onzeker over. en ik koop hem dan bij dell en ik vroeg me ook af of dat geschikt is en of mensen daar geen slechte ervaringen mee hebben.
 
de celeron cpu's zijn zeker geen krachtpatsers. Zelf heb ik een Pentium Mobile 1.4 (de "snelle" cpu van intel) met 512 ram. Ik ben van plan om snel een 512 reepje bij te zetten, want ik vind reason 3.0 draaien al af en toe traag gaan. Laat staan als ik heel veel VST's ergens mee zou gaan laden. Dus ik zou even verder sparen en iig geen celeron kopen. Succes.
 
Sempron versus Athlon

Sempron versus Athlon

Sempron scheelt erg veel in prijs met Athlon.

Athlon zou sneller zijn. Maarrrrr

Het gaat mij PUUR om het vst gebruik. Heeft er iemand ervaring of een idee of Sempron zoveel slechter presteert vergeleken een athlon?????

Athlon zou sneller zijn met 64bit aplicaties, ofzo:P

vst lijkt me dat niet te gebruiken...


iemand?:)

alvast bedankt!!
 
....

....

het grootste verschil is de l2 cache,dit is het onboard geheugen van de proccessor..256 of zelfs 128 voor de semprom tegenover 512/1024 voor de athlons..
Maakt wel degelijk verschil bij processor intensieve berekeningen..
:okdan:
 
Semprons daarentegen, zijn goed overklokbaar. Plus er zijn van die MoBo's die dual-cpu semprons ondersteunen. Dat betekent dus dat je 2 dualcores erop kunt zetten = in totaal 4 processoren! :)
 
Wijze woorden..

Wijze woorden..

Origineel geplaatst door Rauzi
Tevens denk ik dat dit topic binnen 24 uur is opgeslokt door een veel groter topic :) .

Ik denk al binnen 2 uur...:D :D =)
 
Over die dual-cores.
Als de software er niet voor geschikt is dan kun je het schudden.

Deze week een X2 gehaald.
Prik die ipv een andere single core cpu.
Maakt van een goed werkend systeem een grote haperende k-zooi.
Zelfs na een totale reinstall met alle toeters en bellen getweaked.
Of het zijn die mlan drivers of toch UAudio die niet helemaal lekker werkt.

Grmbl
 
Heb zelf geen dualcore, maar een hypertreathing processor...
Windows behandelt/ziet dit echter als een dualcore-processorsysteem...

Per toepassing kan ik in het taakbeheer aangeven welke processor ( 0 of 1 ) ik wil gebruiken per proces/programma.. of dat ze allebei gebruikt mogen worden door 1 toepassing.

Misschien dat dat helpt voor software/proggramma's die nu lopen te haperen?!
Wellicht heb je er niks aan, maar misschien toch het proberen waard.

succes.
 
Origineel geplaatst door fuse
Over die dual-cores.
Als de software er niet voor geschikt is dan kun je het schudden.

Deze week een X2 gehaald.
Prik die ipv een andere single core cpu.
Maakt van een goed werkend systeem een grote haperende k-zooi.
Zelfs na een totale reinstall met alle toeters en bellen getweaked.
Of het zijn die mlan drivers of toch UAudio die niet helemaal lekker werkt.

Grmbl

veel problemen met audio op dual core systemen zijn te fixen met de demand based switching hot fix van microsoft.
deze lost problemen op met de dbs (performance decrease issue) en nog veel belangrijker met de tsc (time stamp synchronisation) waardoor je audio gaat stotteren en out of sync gaat lopen.

ik was trouwens verbaasd dat je echt zomaar je processor wijzigt zonder een totale reinstall en dan verwacht dat dat goed werkt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Grapjas, weet je uberhaupt wel wat het verschil is tussen Home en Pro?
Home is goed genoeg en stukken goedkoper. Meer dan dat heb je echt niet nodig.



Lees anders maar eens goed de laatste informatie en testen na.
AMD is sneller, minstens zo betrouwbaar en goedkoper ook nog eens.

Qua koeling kan ik je aanbevelen om voor grote fans te gaan. Die maken veel minder lawaai.
En in het geval van je videokaart probeer een passief gekoelde versie te vinden die snel genoeg is. ISM met die grote fans werkt dat gewoon goed.
Een normale kast met een extra grote casefan heeft dan heb je er ook voor je harde schijven profijt van. (mooie kasten zijn er helaas niet, of ze zijn zo tyfusduur dat je net zo goed een Mac kan kopen)
400 Watt is geen garantie voor kwaliteit. Kies een a merk voeding. Dat maakt je computer stabieler en verlengt de levensduur van je harde schijf.

... hé andere grapjas... ja, ik weet de verschillen en ben blij dat ik WIN XP pro heb. Je kan ook de HOME versie ombouwen... (maar dat wist je waarschijnlijk al wel zo te horen) Heb ook niet gezegd dat HOME niet goed was, zei alleen dat ie het naar mijn mening zou kunnen overwegen...

De rest van wat je schrijft lijkt erg op wat ik ook al schreef... heb ik verder dus weining aan toe te voegen.

@Creative... Als er 1 van de twee fans kapot gaat in je voeding, betekent dit niet dat je dus nog 1 hebt om op door te werken. Er zitten niet voor niets 2 ventilatoren in.
Standaard 1 kleintje is ook niet meer zo standaard. Zijn vaak de grotere die er nu inzitten volgens mij...
 
Origineel geplaatst door quifster
ik was trouwens verbaasd dat je echt zomaar je processor wijzigt zonder een totale reinstall en dan verwacht dat dat goed werkt.
Hij deed het anders prima hoor. Op dat ene na. En als daar die hotfix voor helpt dan is dan het ook precies het onderdeel wat je moest upgraden na die nieuwe CPU. (goeie tip!)
De kernel en hal driver. En die blijkt niet goed te voldoen voor X2 cpu's.
Maar de rest is gewoon straffeloos her te gebruiken. Alhoewel niet alle programma's geschikt zijn voor dual cores. Cubase dus duidelijk wel.
 
Origineel geplaatst door fuse
Over die dual-cores.
Als de software er niet voor geschikt is dan kun je het schudden.

Deze week een X2 gehaald.
Prik die ipv een andere single core cpu.
Maakt van een goed werkend systeem een grote haperende k-zooi.
Zelfs na een totale reinstall met alle toeters en bellen getweaked.
Of het zijn die mlan drivers of toch UAudio die niet helemaal lekker werkt.

Grmbl

Origineel geplaatst door fuse
Hij deed het anders prima hoor. Op dat ene na.

Huh? dacht dat ik de grapjas was hiero? ;) het viel dus wel mee begrijp ik met de dualcoreproblemen?
 
Origineel geplaatst door fuse
Hij deed het anders prima hoor. Op dat ene na. En als daar die hotfix voor helpt dan is dan het ook precies het onderdeel wat je moest upgraden na die nieuwe CPU. (goeie tip!)
De kernel en hal driver. En die blijkt niet goed te voldoen voor X2 cpu's.
Maar de rest is gewoon straffeloos her te gebruiken. Alhoewel niet alle programma's geschikt zijn voor dual cores. Cubase dus duidelijk wel.

cubase is inderdaad geschikt hiervoor, maar goed, ook de drivers die er nog niet helemaal klaar voor zijn kun je prima instrueren om via 1 cpu afgehandeld te gaan worden. Ook de 16 - 24 irq problematiek kun je volledig naar je eigen hand zetten. Maar goed, dat zul je allemaal wel weten.

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om een dual core systeem tegenwoordig aan de praat te krijgen. Er zijn wat zaken waar je rekening mee moet houden zoals pci overflow door latency issues, het feit dat je kaarten als uad soms rechtstreeks moet routen zo.

een standaard checklistje die je af kan werken als je x2 problemen hebt ziet er denk ik zo uit:

1. Hyper Threading uitzetten
2. Cool-and-Quiet uitzetten (x2 is cool genoeg of deze setting nou aan of uitstaat)
3. Microsoft Hotfix installeren
4) probleem drivers naar single processor afhandeling zetten

eventueel nog harder ingrijpen door het gebruiken van de switches:
/INTAFFINITY (hal interrupten worden afgehandeld door de hoogst genummerde processor, met andere woorden, je driver wordt afgehandeld via 1 core)
en /SETAFFINITY

Door hier wat mee te spelen, kun je praktisch elk systeem wel stabiel werkend krijgen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top