Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Windoos met 2 beeldschermen

Re: Windoos met 2 beeldschermen

Origineel geplaatst door richard2000
Ik ben vast niet de enige met 2 beeldschermen dus hopelijk ook niet de enige met dit probleem (gedeelde smart is halve smart:D , en misschien weet iemand dan de oplossing).

Ik heb steeds gezeik met pop-up modules die pleite zijn, zo heb ik rechts van mijn hoofdmonitor de 2e staan, en verplaats ik dingen naar me 2e monitor, Cubase gebruik ik meestal op 2 schermen, werkt allemaal perfect.
Maar af en toe ben ik wat kwijt, laatst was m'n mixer in kubeest pleite, deze wordt dan schijnbaar buiten de 2 schermen geopend, om die weer terug te krijgen moet ik me 2e beeldkaart uitschakelen, PC herstarten, kubeest starten, en menger openen, deze wordt dan rechts onder geopend, alleen de rechterbovenhoek is dan in beeld, deze moet ik dan vervolgens naar het midden plaatsen, doe ik dat verplaatsen niet dan is die nog steeds pleite na inschakelen beeldkaart en PC herstart en blabla.
Dit ligt niet aan koebeest maar natuurlijk zoals verwacht aan Bill Gates fantastiese Windhoos, want ik ben ook regelmatig de mengert van windoos kwijt, en bij deze valt het op dat als ik deze wil openen dat ie "openvouwt" in me linkerbeeldscherm die er niet is, je ziet dat openvouwen naar links vliegen zeg maar.

Hebben jullie dat ook?
En beter nog weten jullie ook wat je daar aan doet ipv je beeldkaarten uit en inschakelen?
ik heb dit nog nooit gehad. heb zelf 2 identieke 17" TFT schermen. een Nvidia FX5200 stuurt ze aan. ik werk onder winXPhome

Staat cubase gemaximaliseerd?
 
Wat is nou een goedkoop kaartje voor 2 schermen te laten draaien.

Ik doe er voor de rest geen games mee ofzo. dus cheap graag.....

En graag een motivatie waarom ik dit wel of juist niet moet doen. dan kan ik daarna mijn eigen conclusie trekken.


Hartstikke badankt alvast!!!! :koffie:
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
dus cheap graag.....

ik doe het met een 2e kaartje. Een 2e scherm leek me ook wel prettig, alleen had ik geen zin om een dure videokaart te kopen en had m'n huidige kaart maar 1 aansluiting.
Gelukkig had ik nog een 16MB diamond viper pci-kaart in de la liggen, welke ik erbij geprikt heb.
Werkt perfect !
(ik heb er geen meer over, maar bij de plaatselijke pc-dumpdag gooien ze je kapot met die dingen)
 
hmmmm, ik heb geen pci slot meer over....

Jammer genoeg.... maar toch even een vraag, heb je dan niet 2x hetzelfde beeld?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Jammer genoeg.... maar toch even een vraag, heb je dan niet 2x hetzelfde beeld?

nee

dat kun je in windhoos instellen
 
Mmm, ok nvidia....

eens kijken wat ik kan doen. even op tweakers kijken voor een kaartje....
 
Origineel geplaatst door Rauzi
Let erop dat je DVI-S moet hebben en niet DVI-D want op DVI-D kan geen converter omdat het puur digitaal is! (ofzo)

Zal ik doen, bedankt!
 
Pro geluidskaarten: 't zijn allemaal ouwetjes ??

Ik heb het idee dat alle pro geluidskaarten op de markt momenteel meer dan 1,5 jaar oud zijn. Gezien de vooruitgang van computers lijkt het me dat er binnenkort nieuwe uit moeten komen, die dan dus voordeliger zijn ?

Kortom, kan ik beter nog even wachten?

Ik zoek ongeveer in de prijsklasse ala ESI Juli@ en M-Audio Audiophile 192 (tegen de €200,-)

(Ik heb nameleijk nu een SB Audigy 2 ZS, maar ik stoor me aan deze kaart. Vooral het feit dat een volume boven de 50% vette vervorming geeft. Da's nog brakker dan de on-board geluidskaart van m'n vorige PC. En dat geldt ook nog een niet alleen voor het master volume maar ook bijvoorbeeld voor "wave/mp3". En dat hele gezeik met surround en crap kan me al helemaal niet bekoren...)
 
Origineel geplaatst door Rauzi
Let erop dat je DVI-S moet hebben en niet DVI-D want op DVI-D kan geen converter omdat het puur digitaal is! (ofzo)

Is dat het zelfde als DVI-I? ik heb dus nog analoge aansluitingen...
 
Laptop soundcard ervaringen

Laptop soundcard ervaringen

Hallo mede synthforummers,

Zoals jullie misschien hebben gelezen in mijn andere thread (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57685)
hebben gelezen is mijn Echo Indigo PCMCIA aan het overlijden.....

Nou wil ik dus voor een nieuwe oplossing gaan..... Echter wordt USB mij sterk afgeraden en voor Firewire moet ik een extra Firewire card gaan kopen....

Nu lees ik ook dat een Firewire card problemen kan geven... Kortsluiting door hot-plugging etc...

Wat zijn jullie ervaringen........ Firewire vs USB..... Of weten jullie misschien een andere fabrikant die PCMCIA soundcards maakt???

Moet ik nog ergens op letten als ik een Firewire Cardbus Card haal???
Waar moet ik op letten als ik een USB Hub haal... ik zie dat er bijvoorbeeld van Griffin eentje is speciaal voor audio en dat sommige hubs dus problemen kunnen geven met audiocards...


Alvast bedankt!!

E
 
Laatst gewijzigd:
btx in atx

btx in atx

OT BTX To ATX

bij wijze van experiment heb ik een gat in de zijkant van me pc gemaakt en een buis erover gezet die aansluit op de cpu koeler , de lucht van de cpu koeler komt gelijk van buiten . scheelt aanzienlijk in de koeling van de cpu , dus stiller .
simpele goedkope btx techniek die je in atx kasten kan gebruiken.

*D


edit , na testen scheelt het 10 graden vol belast(is 130 procent) , van 48 naar 38 graden dat is best een groot verschil
onbelast van 32 naar 25 :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Hallo, Ik stel mijn eigen pc samen alleen voor muziekgebruik (geen internet etc.) en voor het onderstaande kreeg ik de volgende prijs is dit netjes en zijn de componenten geschikt etc. ? Voor de duidelijkheid koop ik er zelf een emu 404 geluidskaart bij :) Mist er iets ? Moet er iets anders ? Ik hoor het graag. Het enige waar ik nog over denk is een grotere harde schijf. Het belangrijkste vind ik de kracht. Is dit systeem sterk genoeg ? Adviezen en suggesties zijn welkom want ik heb er zelf 0,0 verstand van.

Intel Pentium 4 630 Socket 775 (3.0 GHZ)
Microsoft® Windows® XP Home
Asus P5GD2 TVM 915G Mainboard
6x USB 2.0
Geforce 6600 128 MB PCIe Videokaart TV Out/DVI
1024 MB DDR2 533 Geheugen
160 GB SATA Harddisk 7200 RPM 8MB Cache
DVD Speler
DualLayer DVD Brander 16x
Standaard systeemkast
Multicardreader

Prijs € 799,00
 
Als het puur om de power gaat... Ja. krachtig zat zo.

Let op een goede voeding, stil en genoeg watt's.
Videokaart is erg luxe... zou je op kunnen besparen, maar verder niets mis mee.
Kijk/lees goed op hardwareforums over eventuele conflicten van de componenten onderling.
TWEAKERS.NET is bv. een goede site om hardware te onderzoeken/vergelijken.
Als je misschien de prijs nog meer wilt drukken, zou je ook kunnen overwegen een AMD systeem samen te stellen. Maar dat is vaak een persoonlijke keus.

Overweeg Win XP professional.
 
Beter 1 grote ventilator dan 2 kleine denk ik.
Je hebt tegenwoordig ook iets grotere fans, die horizontaal in de voeding zitten over de gehele oppervlak... deze draaien op een lager toerental en zijn daarmee veel stiller.

zoiets...
df_1_b.JPG
 
bij tweakers zie ik vaak door de bomen het bos niet meer..
Maar nogmaals 400 watt met 2 ventilatoren.. jij zegt 1 is beter maar stel de ene gaat kapot heb je er nog 1 zodat je niet gelijk zonder zit. Standaard hebben ze ook maar 1 kleintje toch ?

De videokaart is luxe maar het zou een paar tientjes schelen voor iets wat veel minder is volgens mij.

AMD idd maar dat vertrouw ik niet weet niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel bij.
Dit gaat om een 1mb cache pentium 4 3.0 ghz (ik wou eerst gaan voor 3.2 ghz met 2 mb cache (maar wederom geen flauw idee wat het betekent haha.. het leek me krachtiger maar 0,2 ghz minder lijkt me niet zo'n ramp

En wat je zegt... Windows professional.. dat wou ik zelf ook al..daar werk ik nu ook mee :)

thanks..



Origineel geplaatst door GeeEs
Als het puur om de power gaat... Ja. krachtig zat zo.

Let op een goede voeding, stil en genoeg watt's.
Videokaart is erg luxe... zou je op kunnen besparen, maar verder niets mis mee.
Kijk/lees goed op hardwareforums over eventuele conflicten van de componenten onderling.
TWEAKERS.NET is bv. een goede site om hardware te onderzoeken/vergelijken.
Als je misschien de prijs nog meer wilt drukken, zou je ook kunnen overwegen een AMD systeem samen te stellen. Maar dat is vaak een persoonlijke keus.

Overweeg Win XP professional.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top