Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mijn pc-tje

mijn pc-tje

graag jullie mening over het volgende:

- intel P4 650 skt 775 box, ht 800mhz, 2mb cache 3,4ghz
- asus p5rd1-v skt 775 vga x300 ztx/xpress200/ddr glan
- corsair 512mb ddr400 64mx value select pc400 cas 2.5 2x dus= 1024
- maxtor 250gb 7200rpm 16mb sata diamond max10
- wd 80gb 7200rpm sata wd800jd sata
- aopen dvr16x double layer 16x +/-r 8x+rw
- creative sb audigy 2 zs
- aopen qf50d atx black silver 300w 24+4p cag usb audio behuizing

OF

- intel P4 630 3.0ghz skkt 775
- asus pg5 dc-v-d skkt 775
- crucial 512mb 2xdus=1024
- baracuda's 7200.8 voor HDD's of Samsung 160 GB HD160JJ SATA II


een aantal vragen nog want het tweede lijstje is niet complet

- wat raden jullie aan voor de hdd's 2 aparte en zo ja welke en hoe groot en waarom
- wat voor behuizing en voeding, ook weer waarom
- dvd-rewriter? heb ik die nou nodig?
- onboard of sb audigy? heb revieuws gelezen en volgens mij is de SB niet eem leuk geluidskaartje


WELKE SET ZOUDEN JULLIE KIEZEN EN WAAROM? ERVARING ERMEE?


ben nu bezig op een amd 1.2ghz waar ik dus ook internet op heb.... wil dit van elkaar scheiden.


:dj: if GOD was a dj....
 
Hallo Joenski,

Volgens mij snoept de videokaart nu van je gewone geheugen. Ik zou eerder kiezen voor een degelijke videokaart die tenminste zn eigen geheugen gebruikt (ik weet niet zeker of dit wel zo is, moet je maar even nachecken).

Waarom een creative sb audigy 2 zs?
Wat wil je gaan doen met deze daw?

- wat raden jullie aan voor de hdd's 2 aparte en zo ja welke en hoe groot en waarom
Hangt er weer vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Ga je veel samples en VSTi's gebruiken, dan zou ik 2x200GB nemen, of als je het geld ervoor hebt: 4x200GB in een RAID 0+1 opstelling.
Anders voldoet een enkele schijf van 200GB prima.

- wat voor behuizing en voeding, ook weer waarom
Maakt ook opzich niet zoveel uit. Zorg gewoon dat je rond de 350W~400W zit met de voeding dan zit je altijd goed en de kast kun je altijd ergens wegstoppen zodat ie minder geluid maakt.

- dvd-rewriter? heb ik die nou nodig?
Waarom niet? Ze zijn zo onderhand goedkoper geworden dan cd-rewriters.

- onboard of sb audigy? heb revieuws gelezen en volgens mij is de SB niet eem leuk geluidskaartje
Weet je wat het is; beide gevallen zijn voor de consumentenmarkt gemaakt. Het zijn geen dedicated pro-audio kaarten. Hier op synthforum denkt iedereen een beetje pro en raden we al gauw iets in de richting van M-audio/ESI/RME/MOTU, of iets dergelijks aan.
 
Origineel geplaatst door GnarlyBarf
eejz,

ik heb een laptop met alleen 4 usb aansluitingen, als ik nu een pcmciakaartje koop met een firewire poort d'r op, en ik sluit er een firewiregeluidskaart op aan, werkt dit dan hetzelfde als een onboard firewire poort...? of is er dan toch een kleine vertraging omdat het firewire signaal via de cardbus naar de CPU gaat?

is er ook een kwaliteitsverschil tussen de diverse firewire pcmcia kaartjes? welke zijn het meest geschikt voor geluidskaarten?

bedankt voor de antwoorden!

card bus is redelijk snel .. zit namelijk direct op de pci bus .. ik zou wel eerste testen van de cardbus FW met je laptop en FW audio device !
 
sony

sony

ik heb me zonet een sony vaio laptop vgn-fs315s aangeschaft,de specificaties waren mijns insziens voldoende om er deftig muziekmee te maken (laat de hard disk wel vervangen door een 7200rpm ),een intel Pentium M 1.9GHz centrino
1GB of Memory (uitbreidbaar tot 2 gig )100GB Hard Disk,128 mb video memory (not shared ).klinkt allemaal lekker niet?
Nu is het het probleem dat ik expleciet aan de verkoper had gevraagd om de snelste laptop en dat bleek dus dit type te zijn , maar nu blijkt dat dit type een intel pentium m celeron centrino is,en ik heb al serieus slechte verhalen gehoord over de celeron processors(of is dit nu verleden tijd met de centrino chipset , .wat moet ik doen , terugbrengen of valt er deftig muziek mee te maken ?




alle hulp welkom....en ja ik weet het ,zal in het vervolg wat beter opzoekingswerk doen vooraleer ik spendeer
cheerrs

na wat rond te surfen op het net beweert de een dat het toch een celeron is en dan weer niet ,ik geraak er niet meer aan uit
 
Nou ben ik geen Tweaker.net maar een Intel Pentium M Celeron Centrino bestaat volgens mij niet. Even snel wat gegoogled en ik kom geeneen VGN-FS315S tegen met een Celeron M processor (sterker nog : op Sony.nl en .com bestaat de VGN-FS315S niet) ... Check je Systeem even (Configuratiescherm-> Systeem) en dr zit meestal toch een stickertje op de Notebook van t merk processor dat erin zit?? Verder lijkt mij een Celeron M vele malen minder dan een Pentium M, maar ja das meer aan de hand van gelezen artikelen dan eigen ervaring...
 
Hey,
een pentium M Celeron Centrino bestaat niet. Het is of pentium of celeron.
Wat staat er op je bestelbevestiging ? Heb je een link naar de winkel ?

-edit ik zie op het net alleen maar de "Sony VAIO FS315S Intel Pentium M 750 1.86GHz" aangeboden worden, de goede dus.
 
Centrino is een platform, geen processor. Een laptop krijgt het "Centrino" keurmerk als het de volgende onderdelen bevat:

# Een Intel Pentium M processor
# Moederbord met een Intel 855 chipset
# Een ONBOARD Intel PRO/Wireless Netwerkkaart

Bevat een laptop 1 van deze onderdelen niet, dan is het dus geen Centrino. Of het nou wel of niet een centrino is boeit opzich niet, wat wel belangrijk is dat je een Pentium M (mobile) CPU hebt.

Een celeron is een budget cpu, hoe het precies werkt is niet relevant het scoort beduidend lager als de Pentium M reeks. Dus pak de specs er nog even bij. Ook kun je rechter muis knop op deze compter doen --> eigenschappen. Bij het tabblad "Algemeen" staat Systeem, Geregistreerd blabla en Computer. Onder Computer moet je ook kunnen zien wat er daadwerkelijk in je systeem zit. Succes.
 
is toch een intel pentium mobile ,was iets te voorbarig en niet alle sites op het net zijn even duidelijk .toch bedankt voor de reacties , het koud zweet brak me al uit
 
is die firewire(bij de vaio 's heet het i link ) van de laptop dan niet compatibel met audio ?
ben van plan om de pcmcia poort te gebruiken maar zou het toch wel spijtig vinden .


heb nog een bijkomend probleempje ,ik zie wel dat mijn laptop een pcmcia gleuf langs de zijkant heeft maar er wordt nergens melding van gemaakt dat dit wel effectief een pcmcia cardslot is ,(niet bij de technische gegevens als op de sony website ;zou graag de emu cardbus geluidskaart gebruiken .

http://vaio.sony-europe.com/PageVie...&site=ite_nl_BE&page=ProductTechnicalFeatures
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Backdrop
Hey,
een pentium M Celeron Centrino bestaat niet. Het is of pentium of celeron.
Wat staat er op je bestelbevestiging ? Heb je een link naar de winkel ?

-edit ik zie op het net alleen maar de "Sony VAIO FS315S Intel Pentium M 750 1.86GHz" aangeboden worden, de goede dus.


asus maakt ze een adapter om die pentium m in een normale pc te zetten, schijnt heel snel te zijn
ilekker koel en snel


benchmarks
 
Shared graphic memory

Shared graphic memory

Hallo,

Ik lees hier meestal dat je voor je graphics-kaart in je laptop moet zorgen dat je er best geen neemt met "shared memory".
Wat is hier het grootste nadeel van ?
- Heb je gewoon minder geheugen over om andere dingen te doen (minder ruimte voor samples ed)?
-Of vertraagd dit je systeem aanzienlijk ?

Alvast bedankt,
K.
 
Audio PC architectuur richtlijnen, anyone?

Audio PC architectuur richtlijnen, anyone?

Na veel wikken en wegen ben ik een dillemma armer geworden. Ik ga ook intensief experimenteren met VSTi's en VSTfx's. Jedoch zullen die plugs nooit mijn analoge Yamaha, Moogs, Oberheims, SCI's en Roland beatboxen vervangen, maar ok. Voor dit einde ga ik mijn PC die ik als audiowerkstation gebruik vervangen voor een zo snel mogelijke machine die de CPU- en geheugenhongerige VST plugs kan voeden.

In het kader hiervan 2 vragen.

Vraag 1:
Ik heb geen thread in ons forum gezien die bespreekt waar een PC (laptops houden we ff buiten beschouwing) audiomachine architectuur uit moet zien om aan een professionele standaard te voldoen. Zo heb ik de volgende richtlijnen uitgedacht waar mijn machine aan moet voldoen. Mis ik misschien nog een aantal aspecten die ik over het hoofd heb gezien. Commentaar (al dan niet vernietigend) en suggesties worden erg op prijs gesteld, vanzelfsprekend. Voor de stand van de techniek anno december 2005 moet een audio werkstation aan het volgende voldoen (wat de audio interface betreft, zowel audio, digitaal, als a/d conversie laat ik buiten beschouwing, daar kun je boeken mee volschrijven en hele caféruzies mee uitvechten):

- 19" kast met thermisch gekoelde (dus muisstille) PC voeding (op zijn allerminst 500 watt)
- Stille CPU koeling
- 2 X Intel HyperThreading CPU's >3 GHz.
- Door de vorige punt ook impliciet: 800Mhz Dual Channel bus op het moederbord
- 2 Gb Dual DDR 400 Mhz. RAM memory. 4 banken van 512 zodat alle banken op het moederbord gevuld zijn wat positief uitwerkt voor de CPU prestaties. Dit zou in theorie tot 25% CPU/memory snelheidswinst opleveren.
- 1 stille boot/OS harde schijf
- 2 extra Serial ATA schijven (eveneens in een stille setup) in een RAID configuratie (voor extra snelle disk access en performance op het moment dat je audio gaat opnemen)
- Dual head graphics kaart (zonder herriemakende fan, als dat mogelijk is)
- 2 monitoren TFT
- Firewire 400 en 800
- DVD/CD lezer
- Aparte DVD/CD writer
- Magneto-optische drive. (Ik heb zelf de stellige overtuiging dat indien wat je met je PC maakt meer dan 2 stuivers waard is dit regelmatig gebackupped dient te worden. En als het even kan op een medium wat 40 jaar meegaat en waarbij dat medium een middag zonder problemen in de zon mag liggen.)
- Windows XP Professional (NIET de Home versie. Deze kan niet met meerdere processoren overweg).

Vraag 2:
In hoeverre is een architectuur met 2 CPU's voor een audio werkstation zinvol? Ik weet nog uit mijn softwaredeveloperverleden dat programma's in OpenVMS en Solaris speciaal voor 2 CPU's geschreven en gecompileerd moeten worden om volledig gebruik te maken van die meerdere processoren architectuur. Ik weet dat XP Professional ook geoptimaliseerd is voor maximaal 2 CPU's en dat programma's die niet speciaal hiervoor uitgewerkt zijn daar ook gebruik van kunnen maken. Maar in hoeverre is dit in Windows XP door onze vrienden uit Redmond goed uitgewerkt en werkt dit überhaupt?
 
externe harde schijf

externe harde schijf

ben van plan om een externe harde schijf aan te schaffen voor m'n laptop (trage 4200 hd ...niet geschikt voor meerdere audiosporen).
Zijn er mensen die ervaring hebben met de lacie usb2 harde schijven(7200 rpm wel te verstaan ), ik weet wel dat de dataoverdacht trager is dan bij ide harde schijven maar toch ...zijn ze snel genoeg om realtime audio en video te streamen(480Mbit/s) ?

thanks
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top