Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben zelf ook op zoek naar een pc puur op muziek maken gericht. En hem zelf bouwen lijkt me ook één van de beste opties. Nu ben ik zelf niet echt thuis in welke dingen een pc juist nodig heeft opdat hij 'perfect' zou zijn voor producers.
Bestaan er winkels of websites die dit voor jou doen als je ze vraagt om er één te maken voor het producen?

Ik weet wel dat er bestaan maar die lijken mij niet echt geschikt om ze puur af te stellen op muziek maken, of heb ik het daar mis?
 
Neem een Asus mobo met intelchipset, Kingston of Samsung geheugen, Intel pros met grote cache, niet te dure maar goede videokaart, vette geluidskaart, 1 ca 40Gb HD voor je progjes en 1 ca 200Gb HD voor je data en muziek, cd spelertje en brander, klaar!:)

Oh ja, gebruik legale software, gecrackte software helpt ook niet echt mee om je systeem stabiel te houden.
 
Origineel geplaatst door richard2000
Neem een Asus mobo met intelchipset, Kingston of Samsung geheugen, Intel pros met grote cache, niet te dure maar goede videokaart, vette geluidskaart, 1 ca 40Gb HD voor je progjes en 1 ca 200Gb HD voor je data en muziek, cd spelertje en brander, klaar!:)

Oh ja, gebruik legale software, gecrackte software helpt ook niet echt mee om je systeem stabiel te houden.
Waarom asus?
Waarom intel? AMD doet het volgens mij zelfs beter.
Videokaart... PCI-e kan nog niet vredig naast een audio PCI-kaart leven. Let daar dus op.
Harddisks moet ie zelf maar weten.
 
Origineel geplaatst door Rauzi
Waarom asus?
Waarom intel? AMD doet het volgens mij zelfs beter.
Videokaart... PCI-e kan nog niet vredig naast een audio PCI-kaart leven. Let daar dus op.
Harddisks moet ie zelf maar weten.

Asus wordt het meest aangeraden voor een audio PC, geld ook voor Intel, maar AMD gaat tegenwoordig ook heel goed, neem je toch Intel neem dan iig wel een Intel chipset.
 
Gebruik externe USB 2.O Hard Disk

Gebruik externe USB 2.O Hard Disk

Is het mogelijk ( m.a.w. invloed op cpu load, audio dropouts )

om grote plugins zoals 'the grand' , 'sampletank 2 xl', 'trilogy', 'battery', ...

of zelfs je DAW te installeren op een externe usb HD ?



Anders nemen die veel te veel plaats op mijn 60gig laptop hd.
 
Welke geluidskaart is 'goed' voor mij?

Welke geluidskaart is 'goed' voor mij?

Hoi!

Ik ben nu opzoek naar een goeie geluidskaart. Maar ben redelijk een noob, wat vind ik belangrijk?

-goeie geluidskwaliteit 24/96
-1 input en 1 output is opzich al voldoende, een microfoon aansluiting is opzich prettig.
-lage latency zodat ik mijn keyboard fatsoenlijk kan gebruiken.
-misschien wel de belangrijkste: het overkunnen nemen van wat cpu rekenwerk, ik heb een 1800mhz pctje wat opzich niet heel snel is maar met een goeie geluidskaart zou ik volgens mij die cpu toch wel iets kunnen ontzien.

heb een budget van rond de 250 euro.
 
Hee, ik ben nog helemaal nieuw met software (behalve het kloten met rebirth een paar jaar geleden), nu wil ik van de centjes die ik hier in afghanistan hebt verdient een mooie laptop gaan kopen om muziek mee te maken, tot nu toe heb ik alleen maar hardware sequencers en synths gebruikt, maar omdat ik toch redelijk veel reis kom ik bijna nooit meer aan serieus muziek maken toe, dus dan is een laptop wel handig, ik heb binnenkort als het goed is een leuke controller (novation remote 25), die kan ik dan mooi voor programma´s zoals reason3 en rebirth gebruiken, nu is mijn vraag....Wat voor laptop kan ik het beste kopen? welk merk?, welke specs?, wat voor een geluidskaart?, de laptop moet zo rond de 1000 euro kosten...want echt rijk ben ik nou ook weer niet8~ , en de geluidskaart lijkt me handig om meerdere outs te hebben en ins....eeeeh, jah, nouja, ik hoor het wel van jullie!

gr,

joe
 
laptop... eindelijk

laptop... eindelijk

hoi all... zal wel weer schop krijgen maar ik probeer het toch ff

ik wil live gaan.. jaja.. en wil dus een laptop als centrum van me setup

setup is/word laptop en losse synths..

laptop word/zal gebruikt worden voor voornamelijk Ableton en Reason
de evt. losse synts worden gebruikt om er beetje bij te pielen.. evt. wel sync met Reason/Ableton

dus niet zozeer MIDI seq en AUDIO seq....

puur soort van Reason/Ableton workstation

ik heb dus sowieso een grote harde schijf nodig, genoeg extended (min. 512mb0, en wil liefst geen shared video geheugen.. wel graag mogelijkheid voor extra monitor
ding zal gaan draaien op een zo`n kaal mogelijke XP... geen internet, geen virusscan shit, enkel netwerk

verder dacht ik dat een Echo Indigo DJ (PMCIA) wel ideaal zou zijn ... maar kan ik dan ook nog gewoon een lijntje naar een mixer weglegge... en misschien een USB MIDI interface om bijv. 2 extra synths aan te sluiten
maar hmm voldoet deze ook als ik bijv. wil resamplen in Ableton? damn..

maar me grootste vraag is eigenlijk.. wel of geen AMD? indien INTEL.. persee een P4? of voldoet beetje Centrino ook voor mijn eisen?

ik hoef geen audio bakbeest, ik hoef ook geen 40 sporen MIDI te draaien, en hoef ook niet meteen me videoclip zelf te maken..

noem es suggesties, vanuit jullie ervaringen.. gezien MERK, PRESTATIES, PRIJS!!!!, GEBRUIKSGEMAK

en nee.. Apple word het niet.. niet omdat ik pro PC ben, maar heb er nooit mee gewerkt en weet nu dat boven me budget is

ow jah.. totaal budget dus laptop incl. MIDI/AUDIO interface lig rond de 1500 euro...

shoot....
 
Origineel geplaatst door richard2000
Asus wordt het meest aangeraden voor een audio PC, geld ook voor Intel, maar AMD gaat tegenwoordig ook heel goed, neem je toch Intel neem dan iig wel een Intel chipset.

en intel is inmiddels netzo goedkoop als amd .. en dan weet je iig zeker dat veel audio er op loopt .. dat was vroeger wel anders met amd ..

ik zit te denken aan het volgende MB en Proc. ( uit een osx x86 voorbeeld)

- Asrock P4Dual-915GL, i915GL (Sound, LAN, SATA) let op 2 pci slots ! en 1 pci e .. 16 *
- Intel Celeron D 340 (S478, 2,93GHz, 533MHz FSB, 256Kb, Boxed)
- 2 * 256 mb DDR DRAM PC2xxx / 256MB PC2100 DDR

moet zo'n 180 euro gaan kosten .. wat mijn inziens niets is ..
vraag is alleen effe over het geheugen .. is er nu echt verschil tussen
p2100/p2700 p3200 geheugen ? dit board zou het allemaal slikken alleen heb ik me te weinig met pc's bezig gehouden de laatste tijd ...

iemand die me dat verschil uit kan leggen ? txs !
 
die snelheid van het RAM geheugen heeft te maken met de snelheid van je processor (FSB bus geloof ik). Als deze allebei op bijv. 400Mhz staan dan is dat de beste combinatie, omdat er dan geen conversie van 400Mhz naar bijv 533Mhz plaats hoeft te vinden, wat tijd scheelt.

Zo is een 1GB RAM geheugen met 400Mhz bus icm met een CPU die ook op 400Mhz (de FSB, niet de clockcycle) dus sneller dan de combinatie 1GB RAM 533Mhz met een CPU die op 400Mhz draait.
 
ik heb laatst dit setje gekocht bij http://www.dvc-computers.nl/ bij mij in de buurt en ben zeer tevrede met de resultaten alleen zal ik die fin nog willen veranderen die iets stiller is


1 x 13717 - ANTEC Solution SLK2650BQE EC
1 x 9781 - ASUS P5p800 s775/865pe
1 x 11581 - INTEL P4 630 box 3,0 775 2Mb 800
1 x 12440 - SAPPHIRE 9250 256 tvo dvi 128bit
2 x 6265 - KINGSTON Ddr 1Gb / 400 Kingston
1 x 12997 - MAXTOR 80gb sata 150 7200 rpm 8mb
1 x 11204 - MAXTOR 160gb sata 150 7200 rpm 8mb
1 x 11672 - ALPS 3,5 inch 1,4mb/720kb black
1 x 5298 - BENQ 1650V 16x50x black
1 x 12679 - BENQ DVD RW DW1640 black SW
1 x 9726 - LOGITECH Cordless Desktop EX100 black
 
Origineel geplaatst door Rauzi
die snelheid van het RAM geheugen heeft te maken met de snelheid van je processor (FSB bus geloof ik). Als deze allebei op bijv. 400Mhz staan dan is dat de beste combinatie, omdat er dan geen conversie van 400Mhz naar bijv 533Mhz plaats hoeft te vinden, wat tijd scheelt.

Zo is een 1GB RAM geheugen met 400Mhz bus icm met een CPU die ook op 400Mhz (de FSB, niet de clockcycle) dus sneller dan de combinatie 1GB RAM 533Mhz met een CPU die op 400Mhz draait.

ah oke duidelijk .. maar dat had ik ook wel een beetje begrepen
maar het gaat hier ook om die 2100/2700/3200 termen .. hoe vertaal ik dat naar FSB snelheid ? das eigenlijk me vraag !

of snap ik het gewoon niet ?
 
eejz,

ik heb een laptop met alleen 4 usb aansluitingen, als ik nu een pcmciakaartje koop met een firewire poort d'r op, en ik sluit er een firewiregeluidskaart op aan, werkt dit dan hetzelfde als een onboard firewire poort...? of is er dan toch een kleine vertraging omdat het firewire signaal via de cardbus naar de CPU gaat?

is er ook een kwaliteitsverschil tussen de diverse firewire pcmcia kaartjes? welke zijn het meest geschikt voor geluidskaarten?

bedankt voor de antwoorden!
 
Re: Gebruik externe USB 2.O Hard Disk

Re: Gebruik externe USB 2.O Hard Disk

Origineel geplaatst door m-prez
Is het mogelijk ( m.a.w. invloed op cpu load, audio dropouts )

om grote plugins zoals 'the grand' , 'sampletank 2 xl', 'trilogy', 'battery', ...

of zelfs je DAW te installeren op een externe usb HD ?



Anders nemen die veel te veel plaats op mijn 60gig laptop hd.

Ik gebruik Atmosphere in combinatie met een externe USB-HD.
Dat werkt alleen is het soms effe wachten eer er een grote preset geladen is.
M'n laptopke is dan ook geen supersnelle - P3/750MHz - 384Mb RAM - 20Gig HD ..., maar 't werkt
goed.

Groeten,
K.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top