Analoog hype voorbij?

CS01

CS01

Het is toch vreemd die ontwikkelingen van oude synths naar dit soort prijzen. Ik heb 10 jaar lang een CS01 op mijn kamer liggen, meer dan 20 jaar oud inmiddels. Geen idee dat hij ineens zo gewild werd. (hij is dan ook te koop nu). Ik denk dat dat gevoel inderdaad meer gevoel is dan geluid. Maar ja het is wel zo dat die softsynths en uberhaupt nieuwe synths behoorlijk clean klinken wat inderdaad weer op te vijzelen is.... Maar ja het blijft allemaal een kwestie van vraag en aanbod...
 
Re: CS01

Re: CS01

Origineel geplaatst door ffbeat
Ik heb 10 jaar lang een CS01 op mijn kamer liggen, meer dan 20 jaar oud inmiddels. Geen idee dat hij ineens zo gewild werd. (hij is dan ook te koop nu).

die van 200 euro?
als iemand dat betaalt is er toch wel sprake van een hype binnen een hype. de kenners roemen de cs01 vaak omdat het naar niks lijkt, maar wel degelijk een echte analoge synth met intu:itieve bediening is. dat verhaal dook eens op en werd steeds vaker overgenomen, volgens mij lang neit altijd door cs01 eigenaars. jaja. toegegeven, hij klinkt leuker dan je zou verwachten van dit op het eerste gezicht-speelgoedding, maar zo'n hele dikke synth is het ook weer niet.
hij schoot al eens van 50 naar 100 en net als alle analoge synths ging ie zelfs (wat vraagprijs betreft) door die barrière heen, soms naar 125 of zo, maar als ie nu echt naar 200 gaat (en het is je van harte gegund, daar niet van) breekt echt mijn klomp.
dan ga ik toch nog geloven dat er geld te verdienen is in de synthhandel ;)
 
Offtopic; de cs01 heb ik heel even gehad. De filter is analoog maar de oscs zijn digitaal volgens mij, iig zo klinkt het wel. Je kan er leuke bassen uitpersen. Ik vond het niet echt speciaal. Heb hem dan ook verkocht. Geen midi etc..beetje lastig allemaal. Voor 200 euro koop je ook een hele mooie jx3p...uhm..nu nog dan;)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Maar toch zooooo waar.

Nietus! :dubbel:
 
Origineel geplaatst door dennisb
welke hype :confused:


Synth Hardware > Vintage > Analoog hype voorbij?

hybride is hype ,...en edat mag ook welll!
meer dan osc en rest analoog vcfenso pad
 
Ach iedereen ruikt de laatste tijd geld in die dingen. Getuige een Alpha Juno en JX-3P op MP voor maar liefst 750 euri...

Doet me denken aan een thread van heeeeeel lang geleden waarin een chromatische Juno-106 werdt aangeboden voor 5000 (vijfduizend) euro.
 
Origineel geplaatst door PietjePieter
CS01 voor 200 euro is echt te gek voor woorden:stupid

Viond dat overigens niet eens zoveel voor zo'n CS01. Hele leuke bak is dat, heb hem zelf ook een keer gehad en wilde hem wel weer hebben, maar heb nu een Mfb Synth II met drie oscillatoren, da's natuurlijk leuker.

Phochos:D
 
Valt het niemand op dat de kleuren van oude films erg mooi zijn , tegenwoordig zijn 256 verschillende kleuren al genoeg
 
Back
Top