Afgehandeld Krijgt Synthforum een YouTube kanaal?

MstrFX

B T N!
Nou dat zou mij leuk lijken.
Ik zou graag weleens onder m’n synthforum naam iets op ons Synforum kanaal willen plaatsen. De vraag is dus willen de moderators en verdere beheerders dit ondersteunen?

1. Hier kunnen zelf geen video’s plaatsen
2. Er is hier zoveel kennis maar die willen niet altijd in beeld of zelfs een kanaal opbouwen.
3. Samen zouden we een mooi kanaal kunnen neerzetten met tal van toppics.
4. Wellicht zouden we op deze manier ook meer actieve / nieuwe leden kunnen aantrekken.

Ben benieuwd wat jullie vinden. Ik zou best iets in de 2 maanden willem delen.

Last edited by a moderator:
Leuk plan. Maar wie gaat die video's dan plaatsen? Daar zit best veel tijd in, zeker als video's lang zijn. Daar moet dan wel een procedure voor bedacht worden, zodat het de moderator zo weinig mogelijk tijd kost.

Ik maak zelf sinds een maand YouTube Shorts over FL Studio. Vooral om mee te experimenteren als marketeer, short form video heeft de toekomst. Dat loopt best leuk, hoewel het op TikTok harder kan gaan. Dat wordt de volgende stap, het is alleen niet echt mijn platform 😀

Ja ik heb geen idee..

Ik wil filmen,beetje editten en dan aan synthforum management sturen,.kunnen zij cureren en eventueel plaatsen.

Als er een format komt met paar regels voor inzenden moet het te doen zijn denk ik.

Leuk plan. Maar wie gaat die video's dan plaatsen? Daar zit best veel tijd in, zeker als video's lang zijn. Daar moet dan wel een procedure voor bedacht worden, zodat het de moderator zo weinig mogelijk tijd kost.

Ik maak zelf sinds een maand YouTube Shorts over FL Studio. Vooral om mee te experimenteren als marketeer, short form video heeft de toekomst. Dat loopt best leuk, hoewel het op TikTok harder kan gaan. Dat wordt de volgende stap, het is alleen niet echt mijn platform 😀

Kijk heel leuk, maar als er 1 synthforum kanaal komt kunnen we heel mooi onze synthmatties hier ook nog even navragen enzo . Lijkt mij een verrijking. Je hebt een prettige stem trouwens!

Lijkt mij een verrijking. Je hebt een prettige stem trouwens!

Dank je. Ik geef veel trainingen en dan word je daar vanzelf handiger in. Sowieso is het leuk om een onderwerp binnen 60 seconden uit te leggen. Dat dwingt jezelf echt tot de kern te komen, zeker als je nog een voorbeeldje wilt laten horen. Ik heb ook ooit een handleiding FL Studio opgenomen in het Nederlands. Die staat nu op 40.000+ views en daar kreeg ik heel veel leuke reacties op. Dus het kan wel degelijk werken, ja, sowieso qua bereik 👍

Zo zijn er ook een aantal youtubers die we kunnen vragen om eens ons meest gestelde vragen willen beantwoorden. Zo kunnen dat producers, diy Synth bouwers of erkende bedrijven binnen onze interesses zijn.

Voor sommige dingetjes die je het beste met een kort videootje laat zien zou het handig zijn. Daar kun je dan van hieruit naar linken. Het moet een aanvulling zijn op het Synthforum, geen alternatief ervoor.

Niet te doen om dit bij te houden. Wordt een plempfest waarvoor minimaal 3 FTE aangehouden moet worden vrees ik 🤪🤪

Nou ik ziet het ook wel als een ode aan synthforum.. wie weet zijn er ook wel opnames van bijeenkomsten

En wat zou het leuk zijn als de Synth context dat de meest gekozen 12 nummers als soort cd online gezet worden? Ik zou dat af en toe wel terug willen luisteren

En wat zou het leuk zijn als de Synth context dat de meest gekozen 12 nummers als soort cd online gezet worden? Ik zou dat af en toe wel terug willen luisteren
Net als vroeger, een soort van alle dertien slecht of zo? ;)
Dat kan nu ook maar je bereikt wel een groter publiek natuurlijk

Je hebt een regie/redactie nodig die de inhoud of huisstijl bewaakt en de feedback opvolgt. Een goede cameraman met uitrusting kost 400+€ per dag, een klankman 300+€ per dag, en het meeste tijd en energie gaat naar de pre- post-productie.

Dat vraagt een voltijds engagement van minstens één persoon die verstand heeft waarmee hij/zij/x bezig is... Feed peanuts, get monkeys...
Minstens 1 video per week die genoeg views genereert om uit de kost te geraken, is best een heuse opdracht. Niet onhaalbaar, maar wel veel engagement.
Bezint eer ge begint ;)

Je hebt een regie/redactie nodig die de inhoud of huisstijl bewaakt en de feedback opvolgt. Een goede cameraman met uitrusting kost 400+€ per dag, een klankman 300+€ per dag, en het meeste tijd en energie gaat naar de pre- post-productie.

Nee, joh. Zo serieus hoef je het toch helemaal niet aan te pakken? Met screenrecordingsoftware en een microfoon kun je al tutorials maken. De Masterminds doen we gratis via Google Meet, en dat kun je eventueel ook opnemen.

Met je laatste opmerking ben ik het wel helemaal eens: bezint eer bij begint 👍 Want beginnen is altijd makkelijk en volhouden veel lastiger.

Wil je het goed doen, dan is structuur cruciaal. Wie wil je bereiken, het soort video's dat je wilt maken, vormgeving etc. Dat kun je ook niet doen, maar dan dooft het vuurtje net zo snel als het opkwam. Weet ik uit ervaring 😅

Ik ben trouwens fan van klein beginnen en dan valideren, dus kijken of het werkt. Dat kan heel makkelijk. Begin een kanaal, doe 4 keer per jaar een FAQ met een forumlid, elke week een tutorial en maak een playlist met video's van leden. Ik roep maar wat. Dan merk je snel genoeg of je het volhoudt en het aanslaat.

vraag is ook voor wie is het? is het vooral voor forum leden dus houd je het nederlands of wil je een groter publiek aanspreken dus engels?

denk ook dat de meeste die het leuk vinden filmpjes te maken dit nu al voor zichzelf zullen doen en de leden die niet in beeld willen of wel hun kennis willen delen maar geen interesse hebben in het camera werk/editen zullen inderdaad hulp nodig hebben, misschien dat een echte camera crew overdreven is (afhankelijk van hoe proffesioneel je het wil maken) maar kost nog steeds een hoop geld/tijd ook met een simpel laptopje en wat telefoons rond reizen naar alle leden

Ik merk zelf dat ik liever niet met mijn smikkel in beeld kom. Maar heb de indruk dat video's mét smikkel meer plays krijgen. Ik heb ook helemaal geen zin in herkenning als ik naar n event ga trouwens. Ik houd t wel bij mijn kanaaltje voorlopig

... maar kost nog steeds een hoop geld/tijd ook met een simpel laptopje en wat telefoons rond reizen naar alle leden

Absoluut. Daarom neem ik mijn podcasts ook altijd online op, dat scheelt al een hoop tijd. Vergis je ook niet in het editen. Bij video kost dat nog meer tijd. En wat doe je als die video vervolgens blijft steken op 6 views? Blijf je dan volhouden?

Ik heb in het verleden vaker dit soort initiatieven genomen. En hoe meer mensen erbij betrokken waren, hoe sneller het mis ging. Andere verwachtingen, onenigheid over de richting en kleine irritatietjes die optellen. Dus vat dit niet te licht op, maar laat je ook zeker niet weerhouden. Wees gewoon realistisch en begin klein en haalbaar 👍

Back