Synthesizers in “op volle toeren”

abirex

Nieuwkomer
Lid sinds
7 april 2006
Berichten
7
Locatie
sneek
Ik heb in een ver verleden eens een youtube filmpje gezien waarin een vrij grote kerel een nummer op synthesizers speelt. Dit optreden was in “ op volle toeren”. Ik meende me te herinneren dat het naast een zwembad was. Iemand een linkje?
 
Het album Trip Into The Body heb ik op mijn externe harde schijf in de studio staan, echt een heel goed album van Johan Timman. Jammer dat hij niet veel meer van dat soort werk heeft gemaakt. Later heeft hij nog een album gemaakt, maar die kan ik nergens meer vinden, weet ook de titel niet meer.
 
Wat een gave track zeg! Ook niet normaal wat ie allemaal heeft staan daar. Dat moet een Gods vermogen gekost hebben toen. Als ik het juist heb verhuurde hij zichzelf en z’n spullen ook aan de grote studio’s destijds.
 
Wat een gave track zeg! Ook niet normaal wat ie allemaal heeft staan daar. Dat moet een Gods vermogen gekost hebben toen. Als ik het juist heb verhuurde hij zichzelf en z’n spullen ook aan de grote studio’s destijds.
Klopt, hij heeft ook veel reclame en filmmuziek gemaakt. Hij had grote systemen van Moog staan, de Big Moog ala Klaus Schulze, de System 55, de system 15, Polymoog, Multimoog, Minimoog, Micromoog, Liberation Moog, Oberheim sequencers, Roland CR78 drumcomputer en het nodige andere aan moois.
 
Less is more! Wel tof zo'n synthact ,en dan nog een behoorlijk vooruitstrevende ook. Ben benieuwd of de gemiddelde kijker destijds op het puntje van de stoel zat of dit een goed moment vond voor toiletbezoek en een blokje kaas snijden.
 
Laatst gewijzigd:
Dat vocht en die chloordamp op de achtergrond.. succes verzekered... :D
 
Hier Johan Timman in een clip van Bolland & Bolland:

 
Kennen jullie deze toevallig nog?

Mistral van Rick van de Linden en Robbie van Leeuwen en de prachtige Arp 2500 in gezelschap van de Synthi A en de Arp 2600



Ik heb begrepen dat dit dezelfde synths zijn die in de Willem 2 studios staan.

Goed beschouwd staat er best een hoop leuk synth-spul in Nederland.
 
Back
Top