Auteursrechten melding Youtube

dorrus

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
181
Ik schrijf eigen muziek en tekst in mijn home studio, en plaats zo nu en dan wat op Youtube.
Bij het plaatsen van mijn 7de eigen nummer, krijg ik na de upload-scan van youtube de melding dat auteursrechtelijk beschermde content is gevonden, de melodie van de eerste 2 minuten van mijn song zou van een bestaand liedje zijn, en de toevoeging "de eigenaar staat toe dat zijn content wordt gebruikt op YouTube. Verder de melding : Deze controles zijn niet definitief - er kunnen later nog problemen optreden enz.
Vervolgens wordt de titel aangegeven van het geclaimde ' origineel' dat zou : "You're my Wonderfull one " zijn. Er wordt geen uitvoerend artiest genoemd en de enige song met exact deze titel die ik vinden kan is van "Flaming Grooves " Dit nr lijkt echter in de verste verte niet op mijn song ?
Ik heb naar eer en geweten alles zelf gecomponeerd en mijn nr vast gelegd bij I -depot, Ook heb ik een stemra licenty voor het laten persen van een audio cd. Wat ik ook altijd doe is mijn zelf geschreven nummer scannen met Shazam en hoewel de eerste minuut van mijn song instrumentaal is, wordt niets gevonden met Shazam. Je weet immers nooit zeker of je eigen compositie misschien een bestaande herinnering uit een 'ver verleden' is.
Ik heb geen financieel oogpunt en maak puur muziek uit hobby en het is mijn trots te na om iemands werk te copieeren. Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat een vrij gangbare melodielijn lijkt- of overeenkomt met het werk van een ander? het wordt steeds moeilijker origineel te zijn en je muziek nog melodieus te houden.
De aangegeven Compositieclaim Auteursrechteigenaren zijn : LatinAutorPerf, LatinAutor - SonyATV, UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM, Sony Music Publishing, SOLAR Music Rights Management
Nou kan ik een claim indienen via YouTube, maar ik ga ervan uit dat ik dat nooit ga winnen tegen genoemde bedrijven. Ook kan ik denk ik mijn nummer wel op YouTube plaatsen en waarschijnlijk zonder verder problemen, maar heb uiteraard wel moeite met de vermelding dat ik gebruik maak van een ander zijn compositie? Het is naar eer en geweten helemaal mijn eigen nummer, En ik wil gewoon wat ontspanning in de muziek vinden en niet dit gezeik.
Wat nu te doen? Gewoon plaatsen van mijn nummer met het risico van een ( volgens mij ) onterechte claim , Of mijn eigen compositie aanpassen en maar hopen dat het niet opnieuw weer door een ander wordt geclaimd?
 
Laatst gewijzigd:
Ik schrijf eigen muziek en tekst in mijn home studio, en plaats zo nu en dan wat op Youtube.
Bij het plaatsen van mijn 7de eigen nummer, krijg ik na de upload-scan van youtube de melding dat auteursrechtelijk beschermde content is gevonden, de melodie van de eerste 2 minuten van mijn song zou van een bestaand liedje zijn, en de toevoeging "de eigenaar staat toe dat zijn content wordt gebruikt op YouTube. Verder de melding : Deze controles zijn niet definitief - er kunnen later nog problemen optreden enz.
Vervolgens wordt de titel aangegeven van het geclaimde ' origineel' dat zou : "You're my Wonderfull one " zijn. Er wordt geen uitvoerend artiest genoemd en de enige song met exact deze titel die ik vinden kan is van "Flaming Grooves " Dit nr lijkt echter in de verste verte niet op mijn song ?
Ik heb naar eer en geweten alles zelf gecomponeerd en mijn nr vast gelegd bij I -depot, Ook heb ik een stemra licenty voor het laten persen van een audio cd. Wat ik ook altijd doe is mijn zelf geschreven nummer scannen met Shazam en hoewel de eerste minuut van mijn song instrumentaal is, wordt niets gevonden met Shazam. Je weet immers nooit zeker of je eigen compositie misschien een bestaande herinnering uit een 'ver verleden' is.
Ik heb geen financieel oogpunt en maak puur muziek uit hobby en het is mijn trots te na om iemands werk te copieeren. Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat een vrij gangbare melodielijn lijkt- of overeenkomt met het werk van een ander? het wordt steeds moeilijker origineel te zijn en je muziek nog melodieus te houden.
De aangegeven Compositieclaim Auteursrechteigenaren zijn : LatinAutorPerf, LatinAutor - SonyATV, UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM, Sony Music Publishing, SOLAR Music Rights Management
Nou kan ik een claim indienen via YouTube, maar ik ga ervan uit dat ik dat nooit ga winnen tegen genoemde bedrijven. Ook kan ik denk ik mijn nummer wel op YouTube plaatsen en waarschijnlijk zonder verder problemen, maar heb uiteraard wel moeite met de vermelding dat ik gebruik maak van een ander zijn compositie? Het is naar eer en geweten helemaal mijn eigen nummer, En ik wil gewoon wat ontspanning in de muziek vinden en niet dit gezeik.
Wat nu te doen? Gewoon plaatsen van mijn nummer met het risico van een ( volgens mij ) onterechte claim , Of mijn eigen compositie aanpassen en maar hopen dat het niet opnieuw weer door een ander wordt geclaimd?
Het is al weer even geleden bij mij, maar je kunt (kon) in verweer gaan tegen een claim. Dat hielp bij mij wel (de keren dat ik het nodig had)
 
Ik schrijf eigen muziek en tekst in mijn home studio, en plaats zo nu en dan wat op Youtube.
Bij het plaatsen van mijn 7de eigen nummer, krijg ik na de upload-scan van youtube de melding dat auteursrechtelijk beschermde content is gevonden, de melodie van de eerste 2 minuten van mijn song zou van een bestaand liedje zijn, en de toevoeging "de eigenaar staat toe dat zijn content wordt gebruikt op YouTube. Verder de melding : Deze controles zijn niet definitief - er kunnen later nog problemen optreden enz.
Vervolgens wordt de titel aangegeven van het geclaimde ' origineel' dat zou : "You're my Wonderfull one " zijn. Er wordt geen uitvoerend artiest genoemd en de enige song met exact deze titel die ik vinden kan is van "Flaming Grooves " Dit nr lijkt echter in de verste verte niet op mijn song ?
Ik heb naar eer en geweten alles zelf gecomponeerd en mijn nr vast gelegd bij I -depot, Ook heb ik een stemra licenty voor het laten persen van een audio cd. Wat ik ook altijd doe is mijn zelf geschreven nummer scannen met Shazam en hoewel de eerste minuut van mijn song instrumentaal is, wordt niets gevonden met Shazam. Je weet immers nooit zeker of je eigen compositie misschien een bestaande herinnering uit een 'ver verleden' is.
Ik heb geen financieel oogpunt en maak puur muziek uit hobby en het is mijn trots te na om iemands werk te copieeren. Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat een vrij gangbare melodielijn lijkt- of overeenkomt met het werk van een ander? het wordt steeds moeilijker origineel te zijn en je muziek nog melodieus te houden.
De aangegeven Compositieclaim Auteursrechteigenaren zijn : LatinAutorPerf, LatinAutor - SonyATV, UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM, Sony Music Publishing, SOLAR Music Rights Management
Nou kan ik een claim indienen via YouTube, maar ik ga ervan uit dat ik dat nooit ga winnen tegen genoemde bedrijven. Ook kan ik denk ik mijn nummer wel op YouTube plaatsen en waarschijnlijk zonder verder problemen, maar heb uiteraard wel moeite met de vermelding dat ik gebruik maak van een ander zijn compositie? Het is naar eer en geweten helemaal mijn eigen nummer, En ik wil gewoon wat ontspanning in de muziek vinden en niet dit gezeik.
Wat nu te doen? Gewoon plaatsen van mijn nummer met het risico van een ( volgens mij ) onterechte claim , Of mijn eigen compositie aanpassen en maar hopen dat het niet opnieuw weer door een ander wordt geclaimd?
Het te goeder trouw handelen heeft geen juridische waarde voor de gene die inbreuk maakt op auteursrechtelijk beschermd materiaal. Als het inderdaad klopt dat jouw muziek erg veel lijkt op die van een ander dan is dat inbreuk, te goeder trouw of niet, juridisch gezien is dat zelfs strafbaar en wordt genoemd 'openbaar maken of verveelvoudiging van auteursrechtelijk beschermd materiaal'

Alleen zal wel bewezen moeten worden of er sprake is van inbreuk, of je dat proces wil doorgaan is een keuze met mogelijk nadelige of voordelige gevolgen.
 
Als je googlet op Latinautorperf krijg je een hoop berichten van scammer praktijken. Zie de hits op YT zelf bij een zoekopdracht.

Waarschijnlijk een kerel die overal claims oplegt. Wanneer een artiest niet bekend is met copyright en de claim laat voor wat het is (bang voor gevolgen/block account), krijgt hij dus de inkomsten over de video.

Ik zou dus gewoon de claim aanvechten, je hebt het originele project, de vastlegging bij i-depot en stemra ed.
 
Het te goeder trouw handelen heeft geen juridische waarde voor de gene die inbreuk maakt op auteursrechtelijk beschermd materiaal. Als het inderdaad klopt dat jouw muziek erg veel lijkt op die van een ander dan is dat inbreuk, te goeder trouw of niet, juridisch gezien is dat zelfs strafbaar en wordt genoemd 'openbaar maken of verveelvoudiging van auteursrechtelijk beschermd materiaal'

Alleen zal wel bewezen moeten worden of er sprake is van inbreuk, of je dat proces wil doorgaan is een keuze met mogelijk nadelige of voordelige gevolgen.
Klopt. helemaal mee eens, maar zoals ik aangaf lijkt het in de verste verte niet op mijn nummer.
 
Zoals anderen ook adviseren: gewoon een verweer indienen. Het is belachelijk dat wij als artiesten het werk moeten verzetten tegen zulke willekeur - en dat zogenaamde claimanten het vanuit relatieve obscuriteit massaal kunnen indienen, maar zo werkt YouTube blijkbaar. Ik heb ook in het verleden claims gehad op 100 procent eigen werk, en recent zelfs twee keer vooraf (!) toen ik een release opmaakte bij mijn distributeur Routenote.

Het is een dikke scam. Laat je ook niet afschrikken door de juridische prietpraat die je moet aanklikken bij het indienen van die counterclaim, waarbij onder meer wordt geschermd met het verliezen van je account. Als je weet dat je goed zit, zit je goed. Elke tegenzet is er tenminste eentje.
 
Wat ik ook raar vind is het feit dat enkel een songtitel gegeven wordt van de auteursrecht claimer : You're my wonderfull one " Ik denk goed te zitten maar kan natuurlijk nooit uitsluiten dat mijn drie akkoorden schema lijkt op dat van een bestaand nummer. De muziek van de eerste helft van mijn liedje, worden aangegeven als auteursrecht , in dit geval gaat dat daarmee enkel om de coupletten.
Omdat er geen uitvoerend artiest wordt genoemd kan ik enkel zoeken op de songtitel en vind ik slechts een enkel nummer, wat zoals gezegd met de beste wil van de wereld niet lijkt op mijn nummer?
Ik heb dus een verweer ingediend, maar weet niet of ik daar goed aan heb gedaan. Ik ben niet op zoek naar problemen of heisa. Het gaat mij overigens ook niet om de centen want in verdien helemaal niks met mijn muziek.
 
Op youtube zijn er bijna hele documentaires over die "claimer" te vinden, dus gewoon lekker aanvechten!
 
't Gaat hier om een false positive van een of ander doordenderend ongeleid algoritme neem ik aan - of heb heb de indruk dat er een human achter zit?
Ik begrijp je vraag niet sorry. Ik weet niet of ik een youtub link mag plaatsen hier ? Dit is mijn song :
En de enige uitvoering van de geclaimde song gezocht op enkel de titel omdat de uitvoerende artiest niet wordt vermeldt: :"Youre my wonderfull one " is die van de Flaming Grooves en dan zou de eerste helft van mij song daar op moeten lijken?
Nogmaals : als er een ( niet uitgegeven ?) song bestaat waarop auteursrecht geldt, met dezelfde titel- dan kan ik niet uitsluiten dat mijn song daar op lijkt. Maar hoe kan ik dat weten als ik dat zogenaamde origineel nooit heb kunnen horen?
Als ik verder google, op de exact gegeven titel van de geclaimde song, vind ik slechts een enkel nr met dezelfde tekst en wel de genoemde van Flaming grooves.
 
Laatst gewijzigd:
En de enige uitvoering van de geclaimde song gezocht op enkel de titel omdat de uitvoerende artiest niet wordt vermeldt: :"Youre my wonderfull one " is die van de Flaming Grooves en dan zou de eerste helft van mij song daar op moeten lijken?
dit lijkt me een typisch gevalletje van een mismatch in het algoritme, dat heb je natuurlijk al snel met een standaard blues schema. Maar je nummer is totaal anders, dus die claim win je wel.
 
Ik begrijp je vraag niet sorry.
Ik was benieuwd of er uit op te maken was _hoe_ die melding tot stand gekomen was. Ik kan me niet voor stellen dat iemand (een human) alles zit door te luisteren. Vandaar dat het wel een algoritme zal zijn geweest. Die twee songs lijken inderdaad nogal volledig niet op elkaar. Sta me echter wel toe om te zeggen dat het instrumentale eerste deel van je nummer wel wat overeenkomsten zal kunnen hebben met andere nummers.

'k Hoop dat je ze van je af kunt schudden, succes!
 
Ik was benieuwd of er uit op te maken was _hoe_ die melding tot stand gekomen was. Ik kan me niet voor stellen dat iemand (een human) alles zit door te luisteren. Vandaar dat het wel een algoritme zal zijn geweest. Die twee songs lijken inderdaad nogal volledig niet op elkaar. Sta me echter wel toe om te zeggen dat het instrumentale eerste deel van je nummer wel wat overeenkomsten zal kunnen hebben met andere nummers.

'k Hoop dat je ze van je af kunt schudden, succes!
Oh bedoel je dat, Tijdens het uploaden van je file in YouTube wordt de file automatisch gescan'd en na enkele minuten kreeg ik de melding dat de eerste twee minuten auteursrechtelijk geclaimd waren :Vervolgens blijft er een auteursrecht stempel bij mijn song staan.
Het lijkt me trouwens geen spam aangezien bij Sony als rechthebbende vermeldt wordt . Dat ga ik als eenvoudige pipo nooit winnen vrees ik. kijk hier :
Authorized signature:


You are receiving this email as confirmation that we have received your dispute. LatinAutor - SonyATV, LatinAutorPerf, SOLAR Music Rights Management, Sony Music Publishing, and UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM has up to 30 days to review the information you provided and take action.
 
Zoals ik al zei.. het is een scammer die random claims indiend om zoveel mogelijk geld binnen te harken!



Met exact dezelfde naam Sony, zuid amerika





Ik weet niet wat je nog meer wilt horen, maar goed...
 


Hier nog een "leuk" filmpje over youtube claim scams en waarom ze ermee wegkomen. Als je er tegenin gaat loop je het risico dat je hele kanaal wordt verwijderd. Voor de gedaagde een ramp, voor de claimer geen punt, die opent gewoon een nieuw account en gaat vrolijk verder. Dus haakt iedereen af en kunnen de scammers hun gang gaan.
 
Dank je ! Nou, deze auteurs rechthebbenden worden genoemd door youtube LatinAutor - SonyATV, LatinAutorPerf, SOLAR Music Rights Management, Sony Music Publishing, and UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM

Ik ben inderdaad bang dat mijn kanaal wordt verwijderd, maar ik heb toch een verweer ingediend ....
 
Dank je ! Nou, deze auteurs rechthebbenden worden genoemd door youtube LatinAutor - SonyATV, LatinAutorPerf, SOLAR Music Rights Management, Sony Music Publishing, and UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM

Ik ben inderdaad bang dat mijn kanaal wordt verwijderd, maar ik heb toch een verweer ingediend ....
Keep us posted (in goed NL....)
 
Ik ben inderdaad bang dat mijn kanaal wordt verwijderd, maar ik heb toch een verweer ingediend ....

Dat is inderdaad een spooky zin, maar ik heb me daar ook maar niet door laten weerhouden die paar keer. Kwam allemaal goed uiteindelijk. Zelfs een keer een claim gehad (en succesvol gecountered!) op een eigen deun, die ook via een Brits labeltje was verspreid. Dus dat label maakte bezwaar tegen het feit dat ik die track zelf had geĆ¼pped. Maar dat kon ik direct met hun on friendly terms rechtzetten ook.
 
Ik heb 2x een copyright claim gehad en beide succesvol aangevochten.
De eerste was een stukje van beethoven (geloof ik) wat gespeeld werd op een module die ik zelf ontworpen en gebouwd heb.
De tweede was een filmpje van een camper rit in Noorwegen met copyright vrije muziek.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik begrijp Bij het openen van een geschil, dat mijn verweer rechtstreeks naar de claimer van het auteursrecht gaat en dat hij moet beoordelen of mijn verweer stand houd. "het geschil wordt beoordeeld door de auteursrecht eigenaar "
Hij geschil verloopt over 30 dagen. Mijn verweer wordt dus niet beoordeeld door YouTube maar door een oplichter? Ben benieuwd wat er na de genoemde 30 dagen gebeurt?
Hoe dan ook, lukt het me niet- dan zoek ik een andere hobby ;) Mijn hele leven is muziek mijn steun geweest, maar de motivatie zakt me aardig in mijn schoenen zo.


You are receiving this email as confirmation that we have received your dispute. LatinAutor - SonyATV, LatinAutorPerf, SOLAR Music Rights Management, Sony Music Publishing, and UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM has up to 30 days to review the information you provided and take action.

If the copyright owners agree with your dispute, they can release the claim at any time. If they disagree, they can choose to uphold it, and the claim will remain active on your video. Learn more about disputes.

Sincerely,
The YouTube Team
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top