Actieve monitor bureauformaat

Zelf kan ik alleen spreken van een upgrade van KRK rp6's (+- 550 euro toentertijd) naar Hedd 05 (+- 1100 toentertijd) in een onbehandelde ruimte. Dat is het geld voor mij dubbel en dwars waard geweest en daar is echt geen 1000 euro extra behandeling in mijn ruimte voor nodig. Het klinkt simpelweg beter, werkt fijner en ik hoor er veel meer op dan op die Krk's. Ik vind het dan wel een beetje vreemd om een behandelde ruimte als voorwaarde te noemen voor een goede/betere monitor speaker. Alsof ie alleen dan goed werkt. Tuurlijk heb je ergens een grens, maar op de 1000 euro heb je die naar mijn mening nog niet bereikt, zeker niet in een kleiner formaat.

PS ik wil hier totaal niet beweren dat je jouw ruimte niet zou moeten behandelen, maar als dat geen optie is, of je wilt als eerste stap de speakers upgraden zie ik dat dus niet als een domme optie.
 
Zelf kan ik alleen spreken van een upgrade van KRK rp6's (+- 550 euro toentertijd) naar Hedd 05 (+- 1100 toentertijd) in een onbehandelde ruimte. Dat is het geld voor mij dubbel en dwars waard geweest en daar is echt geen 1000 euro extra behandeling in mijn ruimte voor nodig. Het klinkt simpelweg beter, werkt fijner en ik hoor er veel meer op dan op die Krk's. Ik vind het dan wel een beetje vreemd om een behandelde ruimte als voorwaarde te noemen voor een goede/betere monitor speaker. Alsof ie alleen dan goed werkt. Tuurlijk heb je ergens een grens, maar op de 1000 euro heb je die naar mijn mening nog niet bereikt, zeker niet in een kleiner formaat.

PS ik wil hier totaal niet beweren dat je jouw ruimte niet zou moeten behandelen, maar als dat geen optie is, of je wilt als eerste stap de speakers upgraden zie ik dat dus niet als een domme optie.
Dat lijkt me ook gewoon waar inderdaad.
Het lijkt me onzin om te beweren dat hele goede speakers in een onbehandelde ruimte net zo kut klinken als de goedkoopste rommel die je zou kunnen kopen.

het lijkt me meer een kwestie van 1 + 1 (goede speakers + goede ruimte) = 3
helemaal in de prijsklasse waar we het over hebben (tot een euro of 1000) zal de kwaliteit speaker nog best flink bepalend zijn voor t eindresultaat.
 
Als je geluk hebt is je ruimte al ok, als je pech hebt is je ruimte een hel, elke situatie is verschillend. Hoe meer gear ik in mijn ruimte zette, hoe minder erg, leeg was het een ramp.
Als je een set NS-10's hebt vs een setje HS van yamaha, ga je dat altijd horen. Maar of je HS vs hedd of adam in dezelfde ruimte nog hoort, dat durf ik niet beweren.
KRK is natuurlijk ook (naar mijn ervaring) niet neutraal.
 
Back
Top