open MSE files ???

Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
940
Locatie
Leuven
Hallo,

Ik heb een oude VSTi met Boombapkits. Die kits klinken zo goed dat ik ze ook graag wil gebruiken op mijn tablet.
Nu blijken ze in MSE formaat te zijn.....

1707842808916.png


Ik kan ze natuurlijk allemaal samplen in men DAW, choppen en benoemen maar dat is veel werk, het zijn nog veel meer kits als ik op de printscreen kreeg.
Is er een manier om MSE files te unpacken?

Alvast bedankt!
 
Ik lees dat Maize Sampler files alleen gelezen kunnen worden door Maize Sampler software, helaas.. als ik het goed begrijp, zit daar ook instrument-data bij, naast het geluid zelf.

Heb geen valse hoop, maar misschien werkt deze converter. Waarschijnlijk niet, door die instrument-data, maar je kunt het proberen. Worst case kan je nog proberen om heel lomp de extensie aan te passen van MSE naar WAV (minimale kans, maar het heeft mij wel eens geholpen in een soortgelijke situatie).
 
Bedankt @stoter maar dit werkt niet. Hernoemen naar Wav heb ik geprobeerd maar die file wordt niet afgespeeld. Lijkt me ook heel normaal want de MSE file is een volledige kit, dus ja...
De converter heb ik ook geprobeerd maar zelfde probleem:
1707845962272.png


Jammer want volgens mij zit er niet meer in die MSE file als de Wav files en de midi note nummer.

Maar samplen is ook niet het ergste, ik begin er dan maar eens aan ;)
 
Ja tuurlijk, hier:

Het komt van deze VST:

1707851308401.png


Maar uiteindelijk heb ik niet persé alle kits nodig en @Stephen heeft me ooit geleerd hoe ik de stiltes vooraan en achteraan perfect "in bulk" kan wegsnijden dus eigenlijk moet ik gewoon op record duwen, velocity op max zetten en die 16 samples opnemen en cutten.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien de titel van die sample-pack googlen? Wie weet waren er destijds meerdere versies..
Die site waar ik het indertijd gekocht heb bestaat niet meer...heb ik ook al geprobeerd. Ze zijn verhuisd en bieden die plugn niet meer aan.
 
Laatst gewijzigd:
Deze heeft dezelfde naam. Niets te bekennen over de plugin, maar misschien hebben ze 't .. ehm.. "overgepakt" van Initial Audio.. jij weet hoe de samples klonken, wellicht komen de previews bekend voor..
 
Ja dat lijkt em te zijn :) Alleen is de size bij mij 2,17 GB, dat moet dus door die mse files komen.
 
Kan er nog niet veel mee. Het bestand lijkt een header te bevatten, zit er mogelijk een plaatje in verwerkt?

DJ1.jpg



Maar voor een belangrijk deel is het bestand vrij sparse, lijkt me geen sample-data:

DJ2.jpg


Wil er later nog 'ns naar kijken.
 
Back
Top