Wat zijn jouw favoriete "less is more"-synths?

peterdh

Collabs
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.880
Locatie
Santpoort-Noord
Dus: Synthesizers met weinig mogelijkheden, maar (bijna) elke draai aan de knoppen levert een mooi, bruikbaar geluid op De TB-303 is hiervan een goed voorbeeld.
 
Prophet 6, Prologue, MS20, Model D
Van die ik heb, allemaal simpel en veel sweetspot.

Prophet5, CSI pro one, arp2600 die mis ik nog :)
 
Mother 32 en Crave, relatief simpele synth als je niet gaat patchen maar wel met een prima basic sound/sweet spot.
 
Sh 101 pro one juno 60
jasper (wasp clone) als je geen idee wil hebben wt je doet maar t klinkt goed. Idem polivoks. Ms20 ms50. Klinkt altijd dik.
als t niet zo klinkt gaat t vaak in de verkoop 😅

ach ik zou zeggen kijk eens in mijn studio rond
al wat geen displays heeft en idealieter geen geheugen 😂
 
Prophet 6, Prologue, MS20, Model D
Van die ik heb, allemaal simpel en veel sweetspot.

Prophet5, CSI pro one, arp2600 die mis ik nog :)
Arp2600 lijkt me dan toch niet echt 'less is more' :D Ding kan toch wel erg veel met de functies op de frontend, en dan nog al dat patchen erbij.
 
Oooh ja sh101
Arp2600 lijkt me dan toch niet echt 'less is more' :D Ding kan toch wel erg veel met de functies op de frontend, en dan nog al dat patchen erbij.
Eigenlijk is een arp 2600 een soort mini met een paar extra's.
Dus vrij simpel als niets patched.
 
ik moet m echt eens leren die TTSH (2600 clone) - blijft me zo imponeren dat ik nog steeds amper wat ermee deed
 
ja die DFAM mag ik niet te vaak tegenkomen want voor ik t wil staat er een beneden...
 
Niet echt :) dominion, cs15, cs30 al niet vind ik
Mwoah, wellicht niet zo vlotjes als een mini / pro one / sh101 enzo maar ik snap wat je bedoelt :)

Eigenlijk zijn een hoop oude polys ook super simpel. Prophet 5, OBXA, Memorymoog.
 
ik weet sinds vorige week waar de Dominion in uitblinkt: bleeperdy bloopy sounds! Ik vond zijn basjes altijd maar duuuuh ookal wou Espen m synthfluencen tot in de hemel
 
Back
Top