Drijfzand: Flyweight & Klinkske

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Recent dropte Flyweight een track in de collabs draad en ik moest er wat over doen.

Het klinkt zo. Niet perfect maar o wat hoor ik m graag. (hij was al perfect zonder dat ik er iets aan deed hehe, ik messed m eerder up)
 

Attachments

  • Drijfzand edits 21u45.mp3
    10 MB
ja, leuk idd. kon zo gauw fllyweights orgineel niet vinden (nie heel goed gezocht hoor, doe ik later wel), die wil ik ook nog wel ff terughoren voor de gein...
ff horen wat je er mee gedaan hebt :)
maar dit was best leuk in elk geval.
 
Ik ben behoorlijk van Flyweight zijn werk afgebleven, ookal vroeg hij meermaals wat toe te voegen qua fx. Ik heb low cut gebruikt, compressie en limiting per kanaal, en n comp limiter en low cut op de master, en wat magic uit de ozone 9 stal qua stereobeeld.
Verder is de track verlengd wat me dus edits heeft doen maken in ableton, en daar ben ik heel slecht in dus t is minimaal en simpel. Maar al te moeilijk want er zit een loopje in als de vocals stoppen in n synth lijn dat ik niet opgelost krijg (lees= heb geen zin om t uit te vlooien te saai)
Er is nog n versie gemaakt met minder vocals, ik moet die nog eens herluisteren, ik dacht de muziek meer plek te geven.
Mijn vrouw zei dat ze de belletjes heel mooi vind (grappig want zo noemde ik idd t spoor) en t einde klinkt kapot. Kan kloppen, ik denk dat er n compressor in t rood draait mogelijks als ik sporen mute. Best vreemd om te zien hoe gans de zwik aan elkaar hangt en n mute de rest beïnvloedt.

edit 1 Mooie songtitel 'hoe een mute de rest beïnvloedt'

edit 2 woops hier ging net wat mis op t forum: jammer dat ik geen screenshot deed.
 
Spoken word :) waar de emoties toch van af spatten.. ik hoop niet dat het biografisch is.. 🍀 zoniet geloof ik ieder woord.. goed gedaan sowieso.. :okdan:
Oh.. en lekkere track ook.. :mega:
 
Heel geslaagd deze, zit hier te genieten van jullie track, lekker die vrije tekst en toffe instrumentals.
Krijg spontaan herinneringen aan Spinvis ook bijv, dat bedoel ik als compliment en niet als imitatie van Spinvis.
 
De sporen die Flyweight deelde hadden al n flinke bak stereo en ik ken er niks van, ik heb ze gewoon nog n keer door ozone gemikt en wat faders verzet :D

dank voor de reacties. Ivm de tekst: ja het is altijd uit de feels. Ik roep dan even n doembeeld op van mijn huidige relatie op of zo door ze te voeden met de ervaringen van eerdere gebroken relaties. Dat werkt prima, ik hoop enkel maar niet te worden weggezet als de Marco Borsato van SF... Mijn pa zei ooit 'die zingt altijd of ie doodgaat'
 
Ik vind het iig leuk wat je @klinkske er mee hebt gedaan. Is een leuke retro electro cult track geworden.

De stems van de main bass zijn dubbel getracked met een bh model D.
Wellicht dat dat igv een bass sound niet zo een goed idee is.

Stems zijn in het topic van @peterdh te vinden. Weet ff niet meer waar.
 
Back
Top