Positivity [DnB]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Nog meer DnB, dit keer wat meer happy/poppy. Wel af qua arrangement, maar ik moet er wel weer nog ff naar kijken (mix dus). Hoe is tie nu, wat kan er beter? Ik twijfel zelf of ik er nog meer uit moet halen, zit weer aardig volgepakt.

 
Het klinkt best fijn die Dnb probeersels.
Maar ze zijn wel veel te kort.
De meeste tracks in mijn tijd waren 5 tot 10 minuten lang.
Als ik zo google is 4:30 nu nog steeds een minimum
 
Het klinkt best fijn die Dnb probeersels.
Maar ze zijn wel veel te kort.
De meeste tracks in mijn tijd waren 5 tot 10 minuten lang.
Als ik zo google is 4:30 nu nog steeds een minimum
Hey thnx.

Ja ik ben zelf ook van die school, en ikzelf heb daar geen enkel probleem mee (langere nummers), maar ik probeerde juist wat aansluiting te zoeken bij de huidige tijdsgeest (en de dramatisch gestelde aandachtspanne die daarbij hoort).

Ik ga de volgende wel weer eens een normale lengte geven, met uitgebreid intro, bridge en outro....

Hier een voorbeeld:

1706533341784.png
 
@flyweight en nog een vraagje, is de gebruikte breakbeat niet te rommelig? De main beat zit echt strak op de grid (kick/snare/hats), maar de breaks zweven een beetje daar doorheen. Als ik de track de hele dag in een loop hoor, klinkt het mij prima, maar als ik de track dan de volgende dag vers hoor, dan klinkt de eerste keer soms rommelig (en ook andere passages, vocals, lijken dan off the beat/soms langzamer), luister ik het dan nog een paar keer, dan klinkt het weer prima. Does my mind play tricks on me?
 
Wat ik altijd deed is mijn gemaakte plaat mixen met vinyl.
Ff aanvoelen hoe het erbij past en of er timing issues waren.
Maar goed ik word oud... 2:20 voor een nummer... sjees...apart :)
 
Al ik de beat nog eens luister denk dat het wel groovier kan.
paar bars standaard en dan ff fuzy.

Moeilijk uit te leggen.. :)

Wil wel wat hier proberen.

edit: ff met de koptelefoon op. klinkt wel beter omdat de sub netjes de beat drived.
maar de standaard 2 step is net iets te veel shuffle en dan de fuzzy moment ook net iets te veel.
ik bedoel om het lekker groovy en dansbaar te houden.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de mannelijke vocal net iets te luid staan, en ook met te weinig room erop. De vrouwelijke vocal daarentegen zit perfect in de mix (geweldig trouwens hoe het stereobeeld van de vrouwelijke vocal contrasteert met het dead center van die mannelijke vocal). Waarom staat de mannelijke vocal te luid? Omdat de digitale details op de main beat weggedrukt worden vanaf het ogenblik dat de vocal erin komt, en dat is zonde.

En ja, de breakbeats zitten niet helemaal lekker, dus daar zit nog wel wat ruimte om die timing wat minder strak te krijgen. En ze lijken me ook allemaal op dezelfde velocity ingespeeld, en dat in combinatie met de compressie doet het gevoel voor funk geen goed (de Amen break was zo succesvol net omwille van het grote verschil in velocity in die break, methinks)
 
Misschien geeft dit je wel ideeën, want in D&B horen lekkere hihats enz
 
Ik vind de mannelijke vocal net iets te luid staan, en ook met te weinig room erop. De vrouwelijke vocal daarentegen zit perfect in de mix (geweldig trouwens hoe het stereobeeld van de vrouwelijke vocal contrasteert met het dead center van die mannelijke vocal). Waarom staat de mannelijke vocal te luid? Omdat de digitale details op de main beat weggedrukt worden vanaf het ogenblik dat de vocal erin komt, en dat is zonde.

En ja, de breakbeats zitten niet helemaal lekker, dus daar zit nog wel wat ruimte om die timing wat minder strak te krijgen. En ze lijken me ook allemaal op dezelfde velocity ingespeeld, en dat in combinatie met de compressie doet het gevoel voor funk geen goed (de Amen break was zo succesvol net omwille van het grote verschil in velocity in die break, methinks)
Hey thnx, ik ga er morgen denk ik es ff voor zitten, kijken of ik wat kan met je feedback
 
Er is iets vervelends aan. Zijn de sounds te lang, ik weet t niet. De bass lijkt me eerder dub dan dnbass maar ik,ken er niks van hoor :)
of is t die fm glitch. Misschien is t dat. Beetje ongepolijst?
 
Alright, ik heb de genoemde punten (behalve de lengte) in jullie feedback proberen te verwerken:

- breakbeat wat minder rommelig
- ietsje langer
- closed hats wat meer fx toegepast
- vocals iets zachter
- wat meer fx op de rap
- omdat het nummer toch al happy de peppy was maar all the way gegaan met de bass (a lot more poppy funk)
 
De stem is veel beter nu, de breakbeats vind ik nog wat te strak (geen kwestie van producen, overigens, eerder van wat je speelt). En het basje is misschien net iets te conventioneel klinkend voor de avontuurllijke sound designer die je bent ;-) Maar echt wel een pluim weer voor alle variatie in je arrangement en gedetailleerde sound design in deze track.
 
De stem is veel beter nu, de breakbeats vind ik nog wat te strak (geen kwestie van producen, overigens, eerder van wat je speelt). En het basje is misschien net iets te conventioneel klinkend voor de avontuurllijke sound designer die je bent ;-) Maar echt wel een pluim weer voor alle variatie in je arrangement en gedetailleerde sound design in deze track.
Thnx again voor de feedback. Ja ik ben er zelf ook niet super tevreden mee, maar ik ben er wel ff klaar mee, ik steek liever tijd in weer wat nieuws ;)
 
Back
Top