Forest Song

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen
Weer terug bij mijn favoriete genre :P



Ik wil komend weekend nog ff naar de mix kijken, en als ik zin heb misschien de track zelf masteren. Ik kan dus nog wel wat tips gebruiken, hier nog wat vragen waar ik bv mee zit:
  • Hoe is de mix in zijn algemeen zo?
  • Kick niet te aanwezig? (hij mag van mij wel lekker powerfull zijn), zijn de hats te hard?
  • Ook heb ik wat twijfels over het stereobeeld, ik hou zelf wel van een heel open beeld, maar wellicht is het too much?
  • en verder hoe is het hoog, moet die nog tempered worden? Ik heb het idee dat het misschien wat te schel is, maar op dit moment kan ik dat ff niet meer goed beoordelen.
 
Laatst gewijzigd:
inderdaad een lekkere track!

de kick is loeihard... en zuigt daarmee alles weg... het hoog is misschien net iets te schel. zover ik nu kan bepalen, zijn de hihats niet te.

het stereobeeld is mooi open, staat in dienst van de geluiden en de struktuur, dus; goed.

de kick wellicht vanwege dat ie zo loeihard staat, vind ik ook net niet passen bij de track, maar dat het 'volume' zijn dat de kick inneemt, dat wanneer ie beter in de mix zit, er mee zal samen vallen..
 
inderdaad een lekkere track!

de kick is loeihard... en zuigt daarmee alles weg... het hoog is misschien net iets te schel. zover ik nu kan bepalen, zijn de hihats niet te.

het stereobeeld is mooi open, staat in dienst van de geluiden en de struktuur, dus; goed.

de kick wellicht vanwege dat ie zo loeihard staat, vind ik ook net niet passen bij de track, maar dat het 'volume' zijn dat de kick inneemt, dat wanneer ie beter in de mix zit, er mee zal samen vallen..
Ok, cool thnx voor je uitgebreide commentaar. Tja, gevalletje in het moment zitten denk ik, I’m a sucker for lows, en een dikke kick en dito sub vinnik altijd heerlijk om in te verzuipen (zeker tijdens het maak proces), maar meestal is het achteraf vaak teveel ja, dus dank voor de objectieve view! De kick zelf ben ik denk ik wel tevreden mee btw (punch, klank etc).
 
De sferische elementen zijn heel erg fijn. :okdan:
De beat vind ik er ook niet zo lekker in liggen. Mag een stuk subtieler, zowel in het hoog als laag, en ook wat minder droog.
 
Zojuist een nieuwe mix geupload (en ook best nog wat details aan de track veranderd). Hopelijk is eea wat beter in balans nu.
Ik heb een paar keer geprobeerd het volume van de kick drastisch omlaag te doen, maar dat was echt niet de oplossing. Uiteindelijk was ik als gevolg daarvan ook al mijn andere faders naar beneden aan het trekken :P. Dus... hij is misschien wel wat lager in dB, maar denk niet heel veel (hij match overigens aardig met een reference track qua energie), maar ik heb wel echt een heel andere EQ (en wat dynamic processing) erop toegepast.

Anyway, hoop dat ie dus nu beter bevalt. Morgen misschien nog wat verder tweaken...
 
All good, behalve die korte down-pitched vrouwen-stem-sample in de break, die staat relatief (veel) te hard.

Het heeft een soort van "loudness war sound" (niet echt, maar toch..). Dat is niet nodig. Beetje gas terug zou wel mogen. De compositie vindt dat ook prima. Mooie muziek man, pfoeh...
 
Ik vind de kick niet te luid, maar de hhat op de tegentijd wel, vooral als er niet veel atmosferische achtergrond bij is, vnl in het begin wanneer hij erin komt. En ik vind deze track wel een beetje richting missen (terwijl het mooi opbouwen van een nummer juist jouw sterkte is, meestal). Het kabbelt wat voort zonder ergens heen te gaan. Dat is misschien eigen aan het genre, maar het viel mij bij deze track meer op.
 
All good, behalve die korte down-pitched vrouwen-stem-sample in de break, die staat relatief (veel) te hard.

Het heeft een soort van "loudness war sound" (niet echt, maar toch..). Dat is niet nodig. Beetje gas terug zou wel mogen. De compositie vindt dat ook prima. Mooie muziek man, pfoeh...
Ja ben het eens dat de mix nog wel beter kan, maar of ik daar nog zin in heb is een 2e :D.
Thnx voor de fijne feedback!
 
Ik vind de kick niet te luid, maar de hhat op de tegentijd wel, vooral als er niet veel atmosferische achtergrond bij is, vnl in het begin wanneer hij erin komt. En ik vind deze track wel een beetje richting missen (terwijl het mooi opbouwen van een nummer juist jouw sterkte is, meestal). Het kabbelt wat voort zonder ergens heen te gaan. Dat is misschien eigen aan het genre, maar het viel mij bij deze track meer op.
Zie eerdere opm, idd mix kan wat beter. Tja, richting in een track, ik ben merk ook wel van “het is wat het is”, heb er zelf nooit zo‘n uitgesproken bedoeling of idee bij, ik maak wat op dat moment in me opkomt en mij goed in de oren klinkt, meer niet ;).
Thnx voor je comment!
 
Erg lekker.
Eén voordeel van wat later luisteren, de laatste versie staat dan meestal wel online :)
Ik hoor geen nare dingen in de mix, had alleen graag de (een) vocal wel wat meer terug gehoord misschien.
Maar daar heb ik eigenlijk niks over te zeggen. Ik denk dat ik al wel 2x een vocal heb gebruikt in m'n jams.
 
Back
Top