Smooth dawless jamuary

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Tussen de verbouwingsperikelen door lekker even achter de setup gekropen om een oud project af te stoffen en af te maken.
Deze 'gewoonte' (veel halve projecten) heb ik vooral bij de DAW merk ik. Op de één of andere manier maak ik jams op de hardware set bijna altijd helemaal af voor ik verder ga.
Misschien omdat het eindproduct 'gewoon' maar een jam is en ik niet zo bezig ben met details, of misschien omdat het gewoon makkelijker gaat op de hardware setup.
Hoe dan ook, het waren twee heerlijke avonden genieten met de setup.

PS, ik probeer binnenkort de tracks hier weer te beluisteren (buiten de contest om). Kom er op dit moment even niet aan toe, maar het gaat me lukken :)

 
Heel vet. Erg fijne en sfeervolle klanken, en daarnaast ook leuk om te lezen wat je nou eigenlijk gedaan hebt of aan het doen bent. Misschien heb ik een wat enge definitie van het woord 'jam' (want daarbij verwacht ik dat je alles ter plekke zelf in elkaar zet), maar hierbij heb je het merendeel zo te zien al voorbereid. Niettemin is het eindproduct wat mij betreft zeer geslaagd.

En waarom niemand hier nog op gereageerd heeft is mij een groot raadsel.
 
Hele fijne, afwisselend jam. De twee lfo's die ritmisch samenspelen is echt heel mooi. Je laat de track ook mooi openbloeien. En zoals steeds vid ik het fijn om je commentaar te lezen.
 
Heel vet. Erg fijne en sfeervolle klanken, en daarnaast ook leuk om te lezen wat je nou eigenlijk gedaan hebt of aan het doen bent. Misschien heb ik een wat enge definitie van het woord 'jam' (want daarbij verwacht ik dat je alles ter plekke zelf in elkaar zet), maar hierbij heb je het merendeel zo te zien al voorbereid. Niettemin is het eindproduct wat mij betreft zeer geslaagd.

En waarom niemand hier nog op gereageerd heeft is mij een groot raadsel.
Thnx. Ja dat is altijd een afweging voor mij. Als ik de vrije jam-fase integraal opneem, zie je het wel allemaal, maar dan denk ik dat 97% afhaakt na de eerste 2 minuten.

Jammen is voor mij vooral spelen met meerdere ‘mijzelven’ (als soort van bandleden).

Die neem ik als midi clips op en dat wordt dan langzaam gestructureerd tot iets wat qua clips klaar staat om gekozen te worden en waarbij ik hooguit 1 lijntje live speel en verder de clips combineer en met de knoppen speel voor de afwisseling.

Ik heb die sequencer met quantization overigens hard nodig, want ik ben geen begenadigd toetsenist. Maar mag wel graag wat inspelen. Dus op deze manier kan ik de 2 werelden combineren en dat is mijn manier van jammen. Overigens heb ik een drie delige serie opgenomen waarin ik wel heel veel laat zien, maar ik houd toch ook echt van het ‘performen’ van het eindresultaat.
 
En waarom niemand hier nog op gereageerd heeft is mij een groot raadsel.
Oh ja, daar wilde ik nog op reageren : ik ben zelf de laatste tijd 'druk druk druk' met een verbouwing en kom weinig toe aan luisteren, laat staan reageren.
De contest heeft die tijd opgeslokt, maar vandaag wel weer een inhaalslag kunnen maken in deze 'tracks' sectie.
En het is altijd leuk om commentaar te krijgen, maar het is geen 'doel' op zich.
Als er een paar mensen van genieten (mijzelf meegerekend) dan is mijn doel al weer bereikt.
 
Ik luister um nu nog eens, erg mooi die Felt piano, helemaal het stuk aan het einde (vanaf 4:30), is dat helemaal eigen spel en compositie? Erg nice in ieder geval.
 
Ik luister um nu nog eens, erg mooi die Felt piano, helemaal het stuk aan het einde (vanaf 4:30), is dat helemaal eigen spel en compositie? Erg nice in ieder geval.
Thnx thnx!
Ja, ik was 'voorbij de maan' toen Yamaha de Felt piano naar de YC bracht (eerst was die voorbehouden aan de CP serie en had ik die bijna gekocht vanwege de Felt piano, maar toch de YC gekozen omdat ik 61 keys wilde).
Ja, het is eigen compositie en zelf in de sequencer gespeeld. Met name dat laatste geeft dan nog de mogelijkheid om foutjes eruit te poetsen (en dat heb ik nodig).
Ik mag graag een beetje noodlen over m'n eigen lijntjes en soms komt er dan wat leuks uit :)
 
Zo zo! Meneer heeft een multi-cam-setup tegenwoordig..? :) Gaaf man!!

Fijne muziek weer, knap werk!


Misschien omdat het eindproduct 'gewoon' maar een jam is en ik niet zo bezig ben met details

Ja, dat denk ik ook. 't Is een ander doel dat je ermee wil bereiken. Ik blijf wel koppig vinden dat je de beste een keertje zou mogen verzamelen tot een albumpje.. maar da's enthousiasme..
 
Zo zo! Meneer heeft een multi-cam-setup tegenwoordig..? :) Gaaf man!!

Fijne muziek weer, knap werk!
Hihi. Ik gebruik het lang niet altijd, maar m'n oude DSLR filmt prima, maar heeft een 10 minuten max. Dus heb ik (o.a. hiervoor) een echte videocamera gekocht.
Die heeft dat niet en dat bevalt goed.
Dus er zijn er nu 2 en als ik zin heb (en tijd) maak ik daar gebruik van.

Ja, dat denk ik ook. 't Is een ander doel dat je ermee wil bereiken. Ik blijf wel koppig vinden dat je de beste een keertje zou mogen verzamelen tot een albumpje.. maar da's enthousiasme..
Thnx.
Ik denk dat de combinatie met beeld het 'doet' voor de jams, dat compenseert (voor mijn gevoel) het feit dat ze niet 'echt af' zijn.
Maar wie weet.
 
Mooi live nummer weer...
heel relax en ingetogen...
Mooie pads...
Hij heeft wel de neiging te gaan clippen (of dat nu je sounds zijn of te hard opgenomen weet ik niet...)

Maar voor een 'tussendoor' nummer? :okdan: :okdan:
 
Back
Top