Het is wat het is

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
415
Locatie
Amsterdam
Dit klonk uit de mixer/recorder redelijk gebalanceerd op m'n MDR-7506. Op de laptop is het (ook weer via 7506) een bak modder met een alles overheersend laag. Best vreemd.
Nog maar iets gekloot met EQ, wat weinig hielp. Verder ook niet helemaal tevreden met de track op zich, maar ik deel 'm toch maar. Weet ik het waarom, er zitten wel wat leuke ingrediënten in, misschien.

 
De drums en het basje vind ik prima en lekker. Ik hoor geen bak modder met een allesoverheersend laag zelf. De 2 akkoorden die er na ongeveer 1 minuut bijkomen vind ik wat te hard staan. Op ongeveer 1:22 komt er rechts een soort tweetend vogelgeluidje bij. Ook die vind ik te hard staan. Op 1:25 komt er links nog een melodietje bij, die vind ik ook te hard staan. Voor alle drie deze partijen (die op zich prima zijn in verband met je song, behalve het vogeltje wellicht?) zou ik zelf wel andere patches hebben genomen. Maar dat komt misschien mede omdat ik ze nu te hard (en te droog?) vind staan?
 
De drums en het basje vind ik prima en lekker. Ik hoor geen bak modder met een allesoverheersend laag zelf. De 2 akkoorden die er na ongeveer 1 minuut bijkomen vind ik wat te hard staan. Op ongeveer 1:22 komt er rechts een soort tweetend vogelgeluidje bij. Ook die vind ik te hard staan. Op 1:25 komt er links nog een melodietje bij, die vind ik ook te hard staan. Voor alle drie deze partijen (die op zich prima zijn in verband met je song, behalve het vogeltje wellicht?) zou ik zelf wel andere patches hebben genomen. Maar dat komt misschien mede omdat ik ze nu te hard (en te droog?) vind staan?
Die bak modder is bij mij nu ook weg, geen idee wat er gebeurde. Thanks voor je opmerkingen, met de meeste ben ik het wel eens. De patch voor de portamentofrutsels heb ik lang mee geknoeid, uiteindelijk morrend op deze geland. Ik denk dat het al een hoop helpt als ie wat zachter staat. Dat was ook de bedoeling, maar hij staat inderdaad vrij hard. Ik mis überhaupt wat volumeverschillen, het klinkt een beetje teveel als één bak geluid, merk ik nu.

Dat vogeltje vind ik te gek, maar misschien is dit gewoon niet de juist context. Als ik 'm zo naast alleen de bas en drums hoor, vind ik 'm wel leuk, namelijk.
 
Hola,

Het vogeltje lijkt meer een shaker!
Ik vind het een leuke track :okdan:

Groeten van andreos:)
 
leuk disco nummertje...
Dat vogeltje vind ik te gek, maar misschien is dit gewoon niet de juist context.
Iets wat je gaaf vind of klinkt, ben je geneigd om het hard in de mix te gooien...
en dat kan idd wat storen voor degenere die het voor het eerst hoort...

Dat is ook bij solo's en vooral drumbassen...(niet dit nummer maar in het algemeen)
 
Back
Top