Een paar OHH recordings

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
414
Locatie
Amsterdam
Hi allemaal,

Hierbij een dump van een paar recordings die ik nog had liggen. Op z'n zacht gezegd geen meesterwerken, maar ik heb mezelf beloofd om meer van m'n creatieve uitspattingen te delen, omdat daar altijd wel iets nuttigs uitkomt. En als het compleet ruk is, is dat ook goed om te horen. Met bijna alles is wel iets vanaf het begin mis: vergeten dingen te pannen, drums op één track of iets anders. Verder heb ik van sommige dingen de MIDI-informatie niet meer dus valt er nog weinig aan te doen. Vooral allemaal erg provisorisch, vaak redelijk 'live' en voor de lol. Ben alweer met veel betere dingen bezig, gelukkig.

1. Frankfurt Hbf: Een aardige jam (1 stereo out) op de Model:Cycles, geinspireerd door de droevige situatie rond Frankfurt Hbf. Vergt enig geduld, maar er gebeurt heus wat. Misschien electronica, ofzo? Geen idee wat ik het moet noemen,

2. Scaff. Tja, geen idee. Wat naïef, niet-muzikaal, electro-achtig gekloot op de M:C, Alpha Juno en SY22. Gewoon in kinderlijk enthousiasme eruit gegooid.

3. Glunn. Een superminimale Detroit-achtige track. Vind het zelf stiekem wel lekker, maar helaas ben ik de MIDI en misschien zelfs de patch kwijt, anders had ik 'm nog wat kunnen opfleuren.

Groeten!



 
Hi, leuk om je experimenten te horen!! :) Zitten wel interessante dingen tussen maar qua compositie soms een beetje onsamenhangend ofzo.. Ik vond Glunn het meest interessant.. qua compositie dan.. maar je bent zeker lekker bezig.. ben nogal een zeur als het aankomt op compositie.. :D

Frankfurt heeft interesse gewekt in de Cycles.. klinkt zeker interessant voor 1 apparaat!!. Ik wist niet eens dat er ook een FM versie van de Model was.. (schaam op mij :o:). Qua compositie zou je het geluid waar je mee begint qua toonsoort kunnen aanpassen aan de andere tracks.. zodat het meer een harmonie wordt.. maar ey.. that's me.. het is ook nogal een gedoe op die steptoetsjes melodieën in te spelen.. heb dezelfde problemen ermee soms..
 
Hi, leuk om je experimenten te horen!! :) Zitten wel interessante dingen tussen maar qua compositie soms een beetje onsamenhangend ofzo.. Ik vond Glunn het meest interessant.. qua compositie dan.. maar je bent zeker lekker bezig.. ben nogal een zeur als het aankomt op compositie.. :D

Frankfurt heeft interesse gewekt in de Cycles.. klinkt zeker interessant voor 1 apparaat!!. Ik wist niet eens dat er ook een FM versie van de Model was.. (schaam op mij :o:). Qua compositie zou je het geluid waar je mee begint qua toonsoort kunnen aanpassen aan de andere tracks.. zodat het meer een harmonie wordt.. maar ey.. that's me.. het is ook nogal een gedoe op die steptoetsjes melodieën in te spelen.. heb dezelfde problemen ermee soms..
Thanks! Wel echt grappig, die Glunn is één loopje op de Reface DX waarbij ik met de levels van de operators speel. Dus minste werk aan compositie, maar daardoor misschien wel beter.

Dat qua compositie dingen onsamenhangend klinken, snap ik namelijk helemaal. Ik vind het nog erg lastig om geluiden bij elkaar te krijgen die goed passen, maar da's juist het hele eieren eten. Noten inspelen/sequencen en akkoorden kiezen gaat veelal op gevoel. Soms pas ik gebaseerd op theorie nog wat aan. Misschien moet ik toch maar eens de hele boel netjes binnen één toonladder houden voor ik gek ga doen.

Ik vind de M:C echt een heel leuk apparaat. Je kan er ook hele gekke kanten mee op, maar ik ben vrij conservatief als het om geluiden gaat. Het is ook een topapparaat om een monosynth mee te sequencen.

Kan je omschrijven hoe jij dat geluid van Frankfurt Hbf had aangepast om het meer te laten passen? Ik vond 'm qua toonhoogte (lager) wel redelijk passen bij de rest, maar ik heb echt de ballen verstand van muziek.
 
Thanks! Wel echt grappig, die Glunn is één loopje op de Reface DX waarbij ik met de levels van de operators speel. Dus minste werk aan compositie, maar daardoor misschien wel beter.

Dat qua compositie dingen onsamenhangend klinken, snap ik namelijk helemaal. Ik vind het nog erg lastig om geluiden bij elkaar te krijgen die goed passen, maar da's juist het hele eieren eten. Noten inspelen/sequencen en akkoorden kiezen gaat veelal op gevoel. Soms pas ik gebaseerd op theorie nog wat aan. Misschien moet ik toch maar eens de hele boel netjes binnen één toonladder houden voor ik gek ga doen.

Ik vind de M:C echt een heel leuk apparaat. Je kan er ook hele gekke kanten mee op, maar ik ben vrij conservatief als het om geluiden gaat. Het is ook een topapparaat om een monosynth mee te sequencen.

Kan je omschrijven hoe jij dat geluid van Frankfurt Hbf had aangepast om het meer te laten passen? Ik vond 'm qua toonhoogte (lager) wel redelijk passen bij de rest, maar ik heb echt de ballen verstand van muziek.
Het lijkt erop dat het begingeluid (of de melodie ervan) in een andere toonsoort staat.. lastig om te horen welke noten je daarvoor moet veranderen.. ik zou er gewoon iets nieuws mee maken ipv noten in P-locks aan te passen. Naar proberen op gehoor te doen..

Maar leuk ja die Model Cycles.. ook die chord mode is wel uniek. Lijkt een beetje een mix van de Monomachine en de Machinedrum qua features. Elektron heeft een leuke manier van patterns bouwen met die P-locks.. Je kunt ook 'machines' P-locken.. dat kan niet op een Monomachine en Machinedrum. Kende wel de Model Samples wist niet dat ze ook een synthese versie ervan hadden.. en redelijk betaalbaar. Ik heb ze nog net voordat de gekte ontstond rondom de MM en MD gekocht.. de M:C is wel niet zo uitgebreid maar je kunt er leuke dingetjes mee doen. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top