Wavejockey - E_before_C

Experimenteel en toffe sounds, klinkt vol maar ook best scherp aan de oren. Maar lukt me toch niet om de 9 minuten helemaal uit te zitten vanwege het repetatieve.
 
Experimenteel is ie inderdaad wel :). "you really don't get it, do you?" ... Nope, I'm afraid not. Ik denk niet dat mijn grijze massa gemaakt is om dit soort creaties te begrijpen maar kudos voor je creativiteit :okdan:.

:doei:
 
Ik vind dat bass geluid met stereo plaatsing en textuur heel erg gaaf, van mij mag die echter wel na de eerste minuut een tikkie meer variatie krijgen. De sequence bedoel ik dan, of iets eerder eruit halen om later weer terug te komen. Geluiden eromheen, met de tegendraadse timings zijn ook zeker interessant. Was leuk om naar te luisteren, persoonlijk zou ik proberen met de huidige content in het oor hem wat in te korten naar hooguit een minuut of vier.
 
Over de duur is genoeg gezegd.
Over de rest:

De acid achtige bliep-bliep waar het allemaal omheen gebouwd is verder best aangenaam.
Ook andere synthy stabs kan ik best hebben.

De drums zijn minder voor mij gemaakt... wel lekker hard (de clap vooral). Dat vind ik normaal best lekker, maar omdat er verder op de meeste momenten weinig 'tegenspraak' is van andere mensen komt het soms wel erg hard aan.

Het lekkerste is het nummer op momenten dat de acid sound de kop een beetje prominenter veranderd en ontwikkeld.
 
Het lijkt er op dat iemand in een fabriek repeterende arbeid moet verichten.
Van die YouTubes van : `how something is made` waarvan ik er nu wel genoeg gezien heb.
Muziek doet het goed bij film ook vanwege de (noodzakelijke?) werk gesprekken tussendoor.
 
Klinkt goed, je zou een studio maatje van aphix twin kunnen zijn. Tis voor mij alleen te hectisch om echt relaxt naar te luisteren. Maar ja Aphix twin is uiteraard geniaal dus denk dat jij ook goed bezig bent.
 
Ik vind die baslijn zó vet. Knap werk. Jammer dat de spanning van het eerste deel, met de funky chord stabs, eenmalig is - en de track daarna verzandt in veel stop 'n' go momenten, ten koste van de groove. Maar dat begin.. pfffieuww
 
Laatst gewijzigd:
jullie zijn te gul

ik haat herhaling
de spaningsboog
is omzeep
wegens herhaling
te veel

ps. welke baslijn? die basis 303 of die gemanipuleerde (303)?
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben na drie en een half minuten beginnen skippen, ook mijn brein kan dit niet meer aan. Lekker experimenteel, dat wel.
Succes!

Gloomy
 
Experimenteel, maar te eentonig naar mijn smaak. Cool dat je het nummer ook daadwerkelijk in E hebt gemaakt ;-)
 
Back
Top