Japanse ambientgek

Er zijn ook legio mensen die elke dag nonsense streamen. Fijn voor hem dat hij hiervan kan leven.

Het mooie vind ik wel dat er een soort calvinistische filosofie achter zit, hard werken is op zich al de beloning lijkt het wel. Hoe dan ook 8 verschillende thema’s (niet echt volledig uitgewerkte composities uiteraard) per dag uitpoepen, en dat dag in dag uit vraagt wel veel van je creativiteit.

Zelf ben ik wel een groot fan van (dark)ambient en het is ook heel leuk om te maken omdat er letterlijk geen grenzen zijn en je kunt freaken met alles, de interactie tussen verschillende elementen vormen dan het geheel. Vooral makkelijk al je even geen zin hebt om dingen te gaan sequencen. In die zin is het een heel directe wijze van muziek maken.
 
Poepsimpel.De stukken van een jaar geleden hier en daar wat veranderen, een ander klankje hier en daar en gereed om terug te streamen.
 
Meer van deze man geluisterd gisteren en vanochtend, maar kon me niet zo sterk bekoren.

Wat nieuwer spul wat me dan wel weer kan bekoren is bijvoorbeeld uit de koker van o.a Charlie May en companen als Quiet Places (op het label A Strangely Isolated Place):
 
Er zitten hele aparte dingen bij.
Ja dat geloof ik, Japan is een wereld op zich.
Ze hadden indertijd ook van die shockprogramma's, dat ze mensen aan het schrikken maakten.
Zoek maar eens op "hard gay" op Youtube. En nee, het is niet wat je denkt.
En hoe kom jij op die zoekopdracht? :D ;)
Maarre, het is erg grappig die gozer.
 
Nou ff door zijn muziek geskipt maar het is maar wha...
Goede monotome sauna muziek.
Heel eentonig en saai eigenlijk.
Dus ik zou heel brutaal zeggen dat kan ik ook...
inderdaad, dit soort muziek hoor je in de baden in Japan
niemand voor het hoofd stoten
geluidsbehang
achtergrondvullis
 
Laatst gewijzigd:
Heb je geluisterd?
Zo kan ik ook elke dag een album maken, er gebeurt zo ongeveer helemaal niets in z'n tracks, misschien is dat de bedoeling ook wel.

Dat is precies wat er mis is met een heel groot deel van huidig generatie geluidsmakers en luisteraars.
Maar goed ik ben een oude maximalist uit een andere tijd.
 
Dat is precies wat er mis is met een heel groot deel van huidig generatie geluidsmakers en luisteraars.
Maar goed ik ben een oude maximalist uit een andere tijd.
wat is er dan mis volgens jou ?

In 1978 en voorheen ook maakten Eliane Radigue & andere Sisters with Transistors :beard:
deze pareltjes al ...

 
Back
Top