Jouw verlanglijstje?

MeneerJansen

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.448
Locatie
Lokatie
[Ik heb gezocht, maar kon niet direct een topic vinden met dit onderwerp. Zal wel reeds bestaan: mijn excuses.]

Wat is jouw (korte) verlanglijstje? En waarom wil je het hebben? Mijn (bescheiden) verlanglijstje:
  1. Zoom "G1on" multi-effect pedaal
  2. Als 'ie straks te koop is: Minijam Tek.drum van Patchblocks
  3. Een mengpaneel
  4. Leren omgaan met een multitrack DAW waarmee je kunt opnemen en synchroniseren via Midi (Ardour?).

ad. 1. Goedkope oplossing om veel effecten te hebben (60 Euro!).

ad. 2. Lekker klein (betaalbaar) speeltje waar je makkelijk een vette beat mee kunt maken denk ik.

ad 3. Ik heb geen studiootje maar te veel troep om het met een "jack-hub" (zo'n splitter) aan m'n laptop te hangen.

ad 4. Ik gebruik op het moment Audacity (= zeer mooi spul) met een zelf opgenomen click-track. Die track wil ik gaan gebruiken om apparaten te syncen met eerder opgenomen sporen in Audacity zodat ik dezelfde synth een stuk of 3 keer kan overdubben. Maar met Midi sync zal dat waarschijnlijk beter gaan (denk ik)... Die click track moet ik nl. op het linker stereo kanaal zetten in Audacity zodat ik op het rechter kanaal kan horen in mijn koptelefoon wat eerder in Audacity is opgenomen is. Tja....


P.S. Ik wil natuurlijk ook een Minimoog. Maar een slordige 4.000 Euro? Als die Behringer kloon een beetje in de buurt komt voor 450 Euro dan ga ik daar voor sparen. :)
 
Dat alles wat toe is aan herstelling, klaar is.

101 minimoog en koma seq zijn toe aan onderhoud.
Zo. nadeel van oud spul ;)
O, die koma is nieuw. Rommel dus. O, die minimoog ook. Rommel dus
 
Dat alles wat toe is aan herstelling, klaar is.

101 minimoog en koma seq zijn toe aan onderhoud.
Zo. nadeel van oud spul ;)
O, die koma is nieuw. Rommel dus. O, die minimoog ook. Rommel dus
Een nieuwe Minimoog die aan reparatie toe is? Bedoel je dat je de remake Model D van Moog zelf recentelijk gekocht hebt, of dat je recentelijk een vintage Mini kocht die aan reparatie toe is?
 
Ik vrees dat die Minimoog nieuw was. Idd rommel... Hopelijk valt het nog onder de garantie.

- Sherman Filterbank 2
- Analoge drum machine (ik weet nog niet welke)
 
@KatieMusic: waarom die Sherman Filterbank 2? Omdat 'ie unieke geluiden heeft? Omdat de prijs/kwaliteit verhouding goed is? En wil je de dual verdie of de single?
 
Ik vrees dat die Minimoog nieuw was. Idd rommel... Hopelijk valt het nog onder de garantie.

-

ik heb de factuur niet dus ik gooi 'm zelf wel eens open als ik me verveel en er zin in heb.
pitchwheel geeft een piep als ik er op duw. zowel naar beneden als naar rechts.
Ik gebruik normaal nooit n pitchwiel dus dat kan ik wel nog n tijd negeren.
Mijn dominion 1 was ook slecht, vers uit de doos en mijn kersverse imac heeft een groene streep op zijn scherm sinds vandaag. De herstelde auto heeft een verse kwaal door het werken vd garagist. Het houdt nooit op. :beard:
 
Ik heb niet echt een verlanglijstje. De Digitakt sampler lijkt me erg tof. Maar ik wacht tot er een polyfone versie van komt. :)

Verder wacht ik nog op een reverb pedaal dat ik besteld heb en heb ik nog veel soldeerprojectjes die ik verlang af te maken.
 
-afgewerkte studioruimte zodat ik de speeltjes terug kan gebruiken
-de hoop dat alles nog werkt na enige jaartjes ongebruik omwille van bovenstaande
-V-synth GT als bovenstaande allemaal achter de rug is
 
Buren die lage doordreunende bassen en kickdrums helemaal het einde vinden en smeken om meer.
 
@KatieMusic: waarom die Sherman Filterbank 2? Omdat 'ie unieke geluiden heeft? Omdat de prijs/kwaliteit verhouding goed is? En wil je de dual verdie of de single?
Omdat dit een erg gave filterbak (*) met een unieke sound is. Ik wil de single rack hebben. prijs/kwaliteit verhouding is denk ik wel ok. Maar daarmee zou ik 'm nog niet goedkoop willen noemen.
[* 2 onafhankelijke LP-, BP- en HP filter, distortion unit met killing tube overdrive]

Als je genoeg cash hebt is een 2-way "Ebbe und flut" (van Schippmann) ook een overweging. Complete waanzin wat je daarmee kunt doen.
http://www.schippmann-music.com/ebbeundflut.html
 
Het grootste item op mijn verlanglijst heb ik net afgestreept. Een fatsoenlijke ruimte om alles overzichtelijk neer te zetten. Nu wil ik vooral graag meer tijd om meer muziek te maken.

Verder ben ik natuurlijk niet ongevoelig voor Gear Acquisition Syndrome. Op de verlanglijst staan momenteel
- Fatsoenlijke monitors. Yamaha HS-7 ofzo
- Iets met wave-tables, Microwave II of Micro-Q of doorsparen voor een Virus TI of zelfs een Novation Peak
 
Qua instrumenten ben ik wel zo'n beetje voorzien ondertussen, maar een betere microfoon en een digitale mixer staan hoog op mijn verlanglijstje.

Vandaag kan ik beiden afstrepen op mijn lijstje als het goed is, waardoor uitbreiding van mijn modulair systeem nog overblijft.
 
Back
Top