Japanse ambientgek

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.595
Locatie
amsterdam
Dus tja, denk je dat je lekker bezig als je elke dag wat aan te kloten in je studio. Er is altijd iemand die dat beter kan, ontmoet Michiru Aoyama, de Japanse ambientproducer die ELKE dag een album weet te maken

 
Dus tja, denk je dat je lekker bezig als je elke dag wat aan te kloten in je studio. Er is altijd iemand die dat beter kan, ontmoet Michiru Aoyama, de Japanse ambientproducer die ELKE dag een album weet te maken
Heb je geluisterd?
Zo kan ik ook elke dag een album maken, er gebeurt zo ongeveer helemaal niets in z'n tracks, misschien is dat de bedoeling ook wel.
 
In de track in het artikel leek het alsof het rechter kanaal periodiek overstuurt. 🤔
Iemand anders ook opgevallen?
 
Het gaat hier over zijn 'composities' en ik citeer:

Frankly, if you like one of them, you’ll like all of them.

Dat is wel het lastigste van ambient, vind ik, tenminste, het lukt mij nog steeds niet: de juiste balans vinden tussen minimaal/rustgevend en boksaai.
 
Nou ff door zijn muziek geskipt maar het is maar wha...
Goede monotome sauna muziek.
Heel eentonig en saai eigenlijk.
Dus ik zou heel brutaal zeggen dat kan ik ook...
 
Ik hoor ook een kraakje. Verder helemaal in mijn straatje. Lekker productief zeg!
 
Ambient: in zekere zin het makkelijkste genre om te maken, aan de andere kant ook weer een van de moeilijkste genres... je kunt er alle kanten mee op. :)
Een pad met een bak effecten erover is makkelijk, iets maken dat gedurende langere tijd evolueert en blijft boeien is een stuk lastiger. Beetje hetzelfde als met techno, lijkt ook erg simpel op het eerste gezicht maar een techno track maken die 5 minuten+ blijft boeien is best een kunst.
 
Thanks voor de tip! Heb em op mn volglijst gezet in Spotify. Zal vast wat leuks/goed tussen zitten. Mag graag goede ambient op hebben.
Ik zou eerst maar even luisteren voor je hem op de lijst zet.

yes hij leeft ervan.
Er zijn ook legio mensen die elke dag nonsense streamen. Fijn voor hem dat hij hiervan kan leven.
Ja, hoe krijgt ie het voor elkaar?
 
Back
Top