Across the universe

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Dit is mijn tweede track voor Ambient Online Compilatie Album #23. Ik had mezelf beloofd om voor elk album een track te maken. Gewoon om mezelf te dwingen productief te zijn. Nu heb ik dus opeens twee tracks gemaakt. Bij deze heb ik een beetje zitten experimenten met Playbeat 3 a la Dash Glitch


Gebruikte spullen:
FL Studio 21
Omnisphere 2.8
PhasePlant 2.0.16
Epic Choir van Spitfire Audio
Valhalla
Fresh Air
Hysteresis van Glitchmachines
Multipass 2.0.16 (with Polychrome by Andrew Huang)
PlayBeat 3.1.5

Samples komen van Music Radar.

 
Het Epic Choir klinkt best wel goed. Dat is meteen een goede binnenkomer. Hoewel de track groots en episch klinkt (zoals het universum), is hij naar mijn mening wel iets te lang. Er gebeurd net iets te weinig qua versiersels rondom de basiselementen, waardoor mijn eigen aandacht in ieder geval verminderd na een vier of vijf minuten. Ter release voor de Ambient Online compilatie, zou ik hem zelf inkorten en daarbij nog iets meer afwisseling implementeren.

"Valhalla" is denk ik de Supermassive reverb? Die is altijd wel toepasbaar binnen dit genre muziek.
 
Ter release voor de Ambient Online compilatie, zou ik hem zelf inkorten en daarbij nog iets meer afwisseling implementeren.
Helaas, de track is al naar Chris :-)

Van alle tracks die uitkomen dit jaar, maak ik een album die ik dan uitbreng. Ik zal kijken of ik de track een beetje kan inkorten, maar ik vrees van niet. Ik maak nu eenmaal graag lange tracks :-) Er gebeurt genoeg op de achtergrond. Elke sectie is bij mij toch anders. Soms minimaal, maar er is verandering.
 
Back
Top