Reprozic - Nieuw ! Gratis ! Klik hier !

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.599
Eindelijk weer eens een trackkie gemaakt. Geheel met software en de muis.
Vanmorgen aan begonnen, nu weer mee gestopt, ik maak hem later nog wel een keer af denk ik.

Gebruikte plug's Repro 1 en 5, Diva, Juno 6V, Addictive Drums, Kontakt Sunburst Melody
 

Attachments

  • reprozic.mp3
    4,9 MB
Kort, maar wel mooi met een kop, midden en staart. Het kan zo de muziek zijn voor de leader van een tv-serie, oid.
 
Thanks. :)

Ik ben hem al langer aan het maken, er moet inderdaad nog een lead bij, ik wil iets met een fluit, even zien hoe ik dat ga aanpakken.
 
Ik load hem toch maar even up, hij is wat langer nu, alleen kan ik er vandaag niet meer verder mee, en de komende dagen ook niet, pas volgende week weer.

Voor wie wil, hij staat hieronder. Feedback op de mix is trouwens welkom, want die verknoei ik altijd met het grootste gemak.
 

Attachments

  • reprozic 2.mp3
    7,9 MB
Aan de mix:
- drums te luid
- drums zijn wat schel in het hoog
- wat dun
- die arp staat wat zacht

Ik zou denken wat meer in het 300 Hz gebied boosten. Klein beetje saturatie en compressie en het hoog wat eq'en.

Ik doe vaak, heel vaak de bass met drums op 1 bus dan met wat sidechain de bas weg duwen en samen compressen en eq-en..

Ook staat die bubbelende arp wat zacht en klinkt soms als een soort noise. Wat harder en eq-en.
 
Aan de mix:
- drums te luid
- drums zijn wat schel in het hoog
- wat dun
- die arp staat wat zacht

Ik zou denken wat meer in het 300 Hz gebied boosten. Klein beetje saturatie en compressie en het hoog wat eq'en.

Ik doe vaak, heel vaak de bass met drums op 1 bus dan met wat sidechain de bas weg duwen en samen compressen en eq-en..

Ook staat die bubbelende arp wat zacht en klinkt soms als een soort noise. Wat harder en eq-en.
Dank je, ik neem 't mee in mijn volgende update. :)
 
Ik heb de track toch nog wat verder uitgewerkt vanmorgen, of de mix klopt vind ik lastig te zeggen omdat ik op dezelfde hoofdtelefoon als gisteren mix en het daarmee wel klinkt zoals ik zou willen min of meer, maar dat zegt natuurlijk weinig, volgende week even wat meer aandacht aan de mix besteden met andere koptelefoon en monitor speakers.
 

Attachments

  • reproset 4.mp3
    7,9 MB
Zou mij tof lijken als ergens de bas een andere toonhoogte begint te spelen en misschien ook een iets ander loopje.
Misschien de hele song transponeren?
Die drums lijken wel echt gedrumd.. hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?
 
Coole track, lekker bezig!
Ik krijg een beetje Ozric Tentacles vibes ervan.
De drums liggen nog niet zo lekker in de mix; deze zijn teveel aanwezig in het upper midrange en/of presence gebied.
 
Zou mij tof lijken als ergens de bas een andere toonhoogte begint te spelen en misschien ook een iets ander loopje.
Misschien de hele song transponeren?
Die drums lijken wel echt gedrumd.. hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?

Thanks! Je hebt gelijk, de track was eigenlijk nog niet af, ik ga de track nog verder uitwerken, de bas ligt er eigenlijk alleen op het eind lekker in, aan het begin is het wat karig nog.
Drums komen uit Addictive Drums, het is de Fairfax Drumkit met wat aangepaste instellingen. Ik heb tevens ook een pattern gebruikt uit AD als basis en die verder uitgewerkt zodat het in het arrangement goed meeloopt en accenten legt waar nodig.

Coole track, lekker bezig!
Ik krijg een beetje Ozric Tentacles vibes ervan.
De drums liggen nog niet zo lekker in de mix; deze zijn teveel aanwezig in het upper midrange en/of presence gebied.

Thanks, het is idd een track ala Ozric, ik hoop het geluid nog wat beter in die richting te krijgen.
De drums staan er inderdaad te hard in, te veel compressie er op en de limiter op de master staat ook te hard ingesteld.
Ik ben mijn mix nu aan het herzien, alle levels en opnieuw alles inmixen. Gaat goedkomen. Thanks. :)
 
Back
Top