Septic Underground - Solid Session

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.687
Locatie
Gorinchem
Eens een keertje wat techno 90s style weer. Als het goed is zou het geheel beter uitgemixt moeten zijn nu met die sub hier in de studio. Hier beukt ie lekker in ieder geval :P
Enjoy.

 
Mix klinkt super hier om mijn ultraneutrale DAC. De hats e.d. klinken snappy maar niet harsh en het laag is strak. Waarmee heb je het gemaakt Septic?
Goed om te horen.

Ik heb het geheel gemixt in Logic via een SSL12 interface als DA, SSL Channelstrip op elk kanaal (de 4000 versie voor de drumsubs) SSL buscompressor op alle mixbussen.
Pulsar Manley MU op de drumsum, en op de masterbus. SSL X-Sat op de drumbus. Ook nog een Console One op de master (American Class A strip met daarin de Tape module, Summit Limiter en Drawmer S73 multiband, harmonics solidstate module) Ook nog een Softube MAS extended om het laag te solide te maken, GML 8200 van pulsar als master EQ en als laatste SSL Fusion Stereowidener net voor de SSL X-limit.

Drums:Tal Drum, synths: 2x Arturia CZ101, Digibass is Arturia SQ80, de logdrums is een Kawai K1-V, Korg Triton-V voor de hoge geluiden later in de track. En logic sampleplayer voor de stabs.
 
Hey, stevige plaat, Sceptic.. haha, ja, typisch eind jaren 80, begin jaren 90. Detroit House ofzo, I liked it a lot, thanks

Gloomy
 
Een nummer dat zelfs op SC goed klinkt, dan doe je echt wel wat goed. :okdan:

Had eigenlijk een nummer ivm. Sinterklaas van je verwacht. ;)
 
Lekkere plaat, old school vibes, goeie mix, al lijken hier de highs wat prominenter aanwezig dan de lows.
 
En dan The Compass van Dave Clarke erachter aan. Yeah.

Supervet, deze. Het hoover-gedeelte halverwege haalde de energie er wel uit voor mij.. zou direct doorpakken naar die James Brown Is Dead stabs en dat wat langer aanhouden.. maar dank voor de flashback - heerlijk
 
Back
Top