• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

DDA DMR-12 56-kanaals mixer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

CoolRunning

She's lost control again
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.257
Locatie
Belgie
Vanwege een upgrade naar een nieuwere mixer met automation doe ik mijn huidige mixer in de verkoop.
De nieuwe mixer wordt half januari naar de studio getransporteerd en geinstalleerd. Ik heb wel de ruimte om twee mixers te houden, maar zie er verder geen reden toe.

Ik heb geen idee hoe oud de mixer is, rond 1990 of zo. Ik ben niet de eerste eigenaar, voordat ik hem ongeveer 7 jaar geleden heb gekocht stond ie in een studio in Cork (Ierland) - ik woonde indertijd ook in Ierland.

Een paar weken geleden was ik nog niet eens van plan om deze mixer weg to doen, maar de redenen waarom ik dat nu toch doe zijn vrij simpel:
1) De nieuwe mixer is een koopje, maar 6 jaar oud, en heeft Uptown automation op alle faders.
2) De oude mixer (DMR-12) is niet de nieuwste meer.. Ik was van plan om hem deze winter geheel te re-cappen en schoon te maken, maar zag daar wel tegen op vanwege de tijd die je erin moet steken.

Wat krijg je voor je geld:
* Een zeer solide gebouwde mixer (zo maken ze ze niet meer), met 56 kanalen - 102 kanalen voor mixdown. 12 bussen, 8 Aux Sends (met volledig EQ op de Aux Returns), in redelijke staat.
* Hij is groot en volledig modulair. Elk kanaal heeft z'n eigen module, heel makkelijk om er uit te halen. De kompenenten in de modules hebben ook lekker de ruimte, goed als je er aan moet werken.
* Volledige bantam (TT) patchbay in de mixer geintegreerd, met toegang tot alle kanalen, bussen, inserts, sends etc. Heeft ook nog een flink aantal "tie-lines", lekker handig als je veel gear hebt.
De volledige patchbay is ook toegankelijk door EDAC connecties achterop de desk.
* Het is in principe geen echte in-line mixer, maar door de zeer flexibele routing je kan hem wel als inline gebruiken: Aux 7/8 kunnen als 2e fader dienen.
* Faders zijn ALPS en momenteel werken ze allemaal prima, zonder kraakjes.
* Meest pots zijn stapsgewijs instelbaar, als je je settings opschrijft, kan je ze altijd precies terughalen als dat nodig zou zijn.
* Manual, schematics en EDAC wiring documentatie worden meegeleverd.
* Zelfs met de mankementen is de desk nog steeds aardig stil, niet veel ruis - minder dan m'n Mackie 16-kanaals die ik een jaar geleden heb verkocht...
* Transparant geluid met een hoop headroom. Door master bus in de rood te drukken zingt ie absoluut wel lekker. Ik heb altijd wel van het DDA geluid gehouden, en mijn nieuwe mixer is een Audient - zelfde eigenaars als DDA voorheen.
* Voor zover ik weet zitten er geen onderdelen in die absoluut niet meer verkrijgbaar zijn (of gelijkwaardig onderdelen beschikbaar hebben).

Als je benieuwd bent naar het geluid, deze track heb ik in September gemixed op dit board. Wat je hoort is wat er uit het board kwam (met een SSL mix comp op de master bus, en natuurlijk aardig wat vintage eq/compressie etc. op de aparte kanalen).
https://soundcloud.com/laudiblel/polaro-d-roman-photo-ruth

Wat werkt er momenteel niet:
* Power Supply gaf anderhalf jaar geleden op, en ik heb er gewoon zelf een gebouwd (met 2x Power One F24-12-AG). Het nieuwe power supply dat ik gebouwd heb is van zeer goede kwaliteit, maar het is erg luidruchtig omdat ik het in een houten 'doos' heb gebouwd met 4x 220v fans die erg veel geluid maken. Dat is in mijn studio geen probleem, omdat ik het in een andere ruimte heb kunnen zetten en zodoende het geluid niet kon horen. Als dat niet werkt voor jou, dan zullen er andere fans in moeten gezet worden, of de huidige fans langzamer laten draaien (dat zou geen probleem moeten zijn, de PSU wordt helemaal niet zo warm als ik oorspronkelijk had gedacht).
* De PSU die ik gebouwd heb geeft alleen maar +/- 18V rails, dat is de spanning die de mixer gebruikt voor de audio. Wat ik niet in de PSU heb gebouwd is de 48V rails voor Phantom Power (nooit nodig in mijn studio omdat ik nooit een microfoon direct op de mixer aansluit - heb genoeg 'speciale' preamps).
* Van de 28 VU meters doen een stuk of 5 het niet. Omdat ik de VU meters eigenlijk nooit echt nodig had, zijn momenteel alleen maar de twee VUs voor de master-bus aangesloten. Het circuit voor de verlichting is ook uitgezet (dat is een verbinding bij de VU meters die ik heb losgemaakt).
* De master section heeft een connectie-probleem, er zit ergens een draadje los, en soms valt er een kanaal uit. Een beetje duwen en schuiven met de module verhelpt het altijd voor een dat of zo. Voor de rest werkt de master sectie prima, ik heb 2 jaar geleden nog een aantal caps vervangen. De master-sectie heeft ook ooit een op-amp upgrade gehad (niet door mij).
* Sommige kanalen moet je af en toe de "Mix"-assignment knop en/of de "EQ In" knop een paar keer aan/uit zetten.
* Een of twee kanalen werken niet, en van een stuk of 4 kanalen werkt maar een input.
* Een van de busses werkt niet.
* Een paar jacks in de patchbay zitten los en moeten opnieuw aan het board worden vast gesoldeerd. (Voor mij nooit een probleem omdat ik meestal het I/O van de desk door de EDAC plugs gebruikte).
* Er zit een scheur in het kussen van de 'leun-strip' (weet ook niet hoe dat heet). Staat lelijk, maar verandert verder niets aan de funktionaliteit.
* Het deksel van de bodem van de patchbay is zoek. Ribbon kabels hangen er een beetje uit. Verandert niks aan het geluid of zo, maar staat toch lelijk.

Redenen om hem niet te kopen:
* De mixer werkt redelijk goed, maar je moet wel kunnen solderen en een beetje verstand van audio elektronica hebben. Of genoeg geld om af en toe een tech langs te laten komen.
* Hij is groot, lomp en zwaar (2m20 breed of zo). Hij past in een Mercedes Sprinter bestelbus, en met de modules apart verpakt kan je het misschien net met 2 mensen vervoeren, maar beter met 3-4 mensen. Je hebt thuis/in je studio ook ruimte nodig.

Prijs:
Ik zou er graag 2250 Euro voor hebben, maar ik sta open voor een goed bod.

Alleen serieuze reacties graag. Als je dit ding niet kan vervoeren en geen verstand van elektronica hebt (of geld voor een tech), begin hier niet aan!

Als je echt serieus bent kan je komen kijken, tot het eerste weekend van januari zal ie aangesloten staan, dus dan kan je zelf zien/horen wat er goed aan is en wat er fout aan is.

Heb 3 fotos van de desk en de DIY PSU toegevoegd. Mocht je echt interesse hebben, dan heb ik geen probleem om wat meer fotos voor je te maken.

Mvg.

CoolRunning
 

Attachments

  • mixer.jpg
    mixer.jpg
    43 KB · Bekeken: 219
  • psu2.jpg
    psu2.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 170
  • psu3.jpg
    psu3.jpg
    84,7 KB · Bekeken: 166
Nog steeds te koop. Dit is een serieuze professionele mixer met een geluid dat je niet van een Mackie of software kan krijgen. Voor zover ik weet was "Summertime" van DJ Jazzy Jeff & Fresh Prince (hey niet het beste nummer, maar zeker
niet slecht) op een DMR12 gemixed.

Tijdelijke prijsverlaging: 1750 Euro. Ik zou graag plaats maken voor de nieuwe desk.

Mvg.

CoolRunning
 
Kerstprijs: 1500 Euro.

Mvg.

CoolRunning
 
Ruilvoorstellen zijn ook welkom. Ben nog op zoek naar:
TR909, TR808, Fender Rhodes
 
Deze is verkocht, kan op slot!
:slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top