Gaan met die banaan. Ik wordt in ieder geval elke keer weer erg blij van 12.ok, dan...
Eindelijk een betere browser, mixer in arrangement, betere look and feel, combi schermen mixer/devices/clip....
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gaan met die banaan. Ik wordt in ieder geval elke keer weer erg blij van 12.ok, dan...
Eerste indruk goed. Moet nog verder induiken.Gaan met die banaan. Ik wordt in ieder geval elke keer weer erg blij van 12.
Eindelijk een betere browser, mixer in arrangement, betere look and feel, combi schermen mixer/devices/clip....
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat ze nog wel 'ns doen is vlak voor ze een upgrade doen is je dan verleiden naar een aankoop van bijv Live 12 en dan een gratis upgrade naar 13Ik vroeg me af, wanneer je een paar versies over slaat, je steeds korting blijft krijgen?
In live 11 kan je al naar beneden en boven scrollen met scroll knop op je muis. En inzoomen met CTRL-SCROll.Scroll know als in: middle muis knop? Heeft Ableton eindelijk ontdekt dat die knop bestaat?!
Mis ik iets of heb ik de verkeerde intro filmpjes van Meld aangeklikt?beta 25 inmiddels alweer gereleased. veel updates voor Meld.
Vond het daarbij wel een mooie gelegenheid om m'n enthousiasme voor Meld even te delen.
Voor degene die er nog niks mee gedaan heeft; het lijkt echt een rete-toegankelijke synth die supersnel leuk/interresant klinkt als je aan de slag gaat met de shape knop en de context sensitieve knob recht daarvan. Als je die moduleerd met shaper of LFO dan krijg je al heel snel iets wat harstikke lekker klinkt. Ik ben (nog) niet met MPE aan de slag gegaan, maar volgens mij zou dat ook een prachtige manier zijn om dit te moduleren, en volgens mij kan dat ook.
Verder is de scale awareness van live 12 en Meld ook leuk om mee te spelen. Sommige van de meld oscillators zijn (optioneel, moet je even aanvinken in het meld-device) "scale-aware".
bij sommige oscilators shapes begin je additionele noten te horen als je aan de rechter knob begint te draaien. met scale awereness vallen die altijd binnen de aangegeven scale in Ableton en dat is dan al heel snel muziekaal bruikbaar (imho).
Of dit op de lange termijn meer een gimmicky synthje zal blijken waar de lol op een gegeven moment vanaf is, of dat hij langer leuk blijft... we zullen zien.
maar ik vermaak me er momenteel goed mee.
Idd,niks mis met oude PCM's.@Ramirez Misschien vin ik die ouwe casio wel heel leuk klinken ik gebruik plogue portafm ook regelmatig
Ik vind meld vooral "leuk"
Niet per se veelzijdig of speciaal.
En dan vind ik hem vooral in combinatie met modulaties op de 2 ocillator afhankelijke knoppen. Spelen met lfo's, shaper, mpe, etc.
Er zit wel een soort van Max pitch shifter in 11 suite.Oeps 12 alweer. Ik zit nog op 9. Toch heb ik het gevoel dat ik niet heel veel mis.
Hebben ze inmiddels al een pitch shifter of harmonizer bij de effecten gevoegd? En misschien kwintolen en septolen op een gebruikersvriendelijkere manier invoeren? Zit dat er al in nu? Die twee dingen mis ik nog in Ableton 9.
Maar dan moet je dus de Max versie kopen? Zit niet in de gewone Suite? Een pitch shifter is toch wel een must voor mij. Ik zie het als een basis effect.Er zit wel een soort van Max pitch shifter in 11 suite.