Ableton Live 12

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Ableton Live 12 komt er aan, heel snel na 11, en snel na Push 3....

goed...

 
Blij met de vernieuwde interface, ux en betere zoek- en tag mogelijkheden. Mixer in arrangement-view is fijn, net als de pianoroll/clip editor.

Wat betreft de rest van de nieuwe functies: Generators, reshapers, modulators etc heb ik voor een groot gedeelte al via M4L devices, sommige al jaren. De nieuwe synths en overdrive/color zijn leuk maar niet wereldschokkend. Twijfelgevalletje voor nu.
 
Laatst gewijzigd:
Heb hem gepre-orderd voor 20% korting. Alleen al de UI verbeteringen zijn het voor mij waard!


De nieuwe synth Meld doet me heel erg denken aan de Arturia Minifreak. Beetje zelfde concept.

Live input voor Granulator 3 ook erg welkom! Hopelijk krijgt Push 3 (standalone) ook totale controle over Granulator 3, is nu met Granultor 2 nog wat beperkt.
 
Heb hem gepre-orderd voor 20% korting. Alleen al de UI verbeteringen zijn het voor mij waard!


De nieuwe synth Meld doet me heel erg denken aan de Arturia Minifreak. Beetje zelfde concept.

Live input voor Granulator 3 ook erg welkom! Hopelijk krijgt Push 3 (standalone) ook totale controle over Granulator 3, is nu met Granultor 2 nog wat beperkt.

ik neem aan dat Live 12, ook gericht is op meer integratie met de Push 3 (standalone en controller). lijkt me voor de hand te liggen.
 
Nice!, heb m ook gepreorderd.
ff vluchtig bekeken, maar ziet er goed uit!

zal me ook we inschrijven voor de public beta voor een sneak preview.

en net als manic hoop ik vurig dat Granulator III push 3 support krijgt, want dat zou mijn wens voor een standalone granular synth in portable formaat bevredigen (de Waldorf Quantum is niet echt portable)
 
oh en die roar device ben ik ook benieuwd naar.
met de huidige distortion devices krijg ik niet altijd de geluiden die ik wil.
Zijn mooi voor gitaar distortion of subtiele saturation, maar echte harde distortie als FX in extremere muziek lukt mij tot nu toe niet briljant met alleen ableton devices.
 
Dankjewel, zat precies hierop te wachten maar laatst nog gekeken naar het aantal jaren tussen de releases en aan de hand daarvan had ik 12 eerlijk gezegd nog niet verwacht.

Ik zit nog op 10, dus pak nu voor 160 euro 11 en 12 mee.
 
oh en die roar device ben ik ook benieuwd naar.
met de huidige distortion devices krijg ik niet altijd de geluiden die ik wil.
Zijn mooi voor gitaar distortion of subtiele saturation, maar echte harde distortie als FX in extremere muziek lukt mij tot nu toe niet briljant met alleen ableton devices.
Die doet me een beetje denken aan Rift met al die modulatie mogelijkheden (LFO’s, envelope follower) en verschillende unieke distortion types.

Erg nice om die nieuwe devices straks in mijn Push 3 Standalone te hebben!
 
Hebbem ze de ableton live 11 requirements voor apple nu ook aangepast? Of is het een foutje en zijn die specs voor 12?



Specs ableton live 11 op de product page voor 11/12


Screenshot_20231114_161819_com.vivaldi.browser_edit_628875739803519.jpg

Specs ableton live 11 in de help sectie.


Screenshot_20231114_161838_com.vivaldi.browser_edit_628903651433202.jpg
 
Ik zit nog op 10, dus pak nu voor 160 euro 11 en 12 mee.
Ik heb toen wel geupgrade van 10 naar 11 maar moet nu opnieuw het zelfde als jou betalen, dan ben jij toch wel beter uit met twee upgrades voor hetzelfde geld als ik moet betalen vanaf Live 11.
Ik krijg nu een beetje het idee dat ik dubbel wordt gepakt ivm mensen die vanaf Live 10 komen, ik had 't wel rëeel gevonden als ze dan voor mensen vanaf 11 onder de 100 euro waren gebleven.
 
Ja begrijp dat dat zuur is, maar zo heb ik het destijds ook gedaan, upgraden naar 9, en 10 erbij krijgen. Daarom hier ook op gewacht. Dat hield natuurlijk wel in dat ik de afgelopen jaren geen 11 had, en nu dus eigenlijk 11 oversla.
 
Ja begrijp dat dat zuur is, maar zo heb ik het destijds ook gedaan, upgraden naar 9, en 10 erbij krijgen. Daarom hier ook op gewacht. Dat hield natuurlijk wel in dat ik de afgelopen jaren geen 11 had, en nu dus eigenlijk 11 oversla.
Ja, misschien dat ik wel wacht tot Live 13, ik moet ook zeggen dat ik behalve verbeteringen aan de UI er geen echt belangrijke veranderingen zie, in ieder geval te weinig voor het geld.
 
Een beetje onverwacht zo kort na de Push 3 lancering, maar ziet er prima uit. Saai zou ik het toch niet meteen noemen. Ambitieus incrementeel. Als je te ver doorslaat gaan de professionele gebruikers op hun achterste poten staan.
 
Ik zie toch wel veel welkome dingen voorbij komen, met name op het gebied van workflow, altijd fijn! Maar ook wat nieuwe interessante devices, dus nice update wat mij betreft (en de rest volgt later wel weer met kleinere updates).
 
Back
Top