Ableton of ehhh?

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
982
Locatie
Eibergen
Ik gebruik nou een paar jaar Ableton Live, die ik ooit eens ehh…gevonden heb…
Maar eigenlijk stuit dit me tegen de borst….en toch gebruik ik het en blijf het gebruiken.
Dat moet ik even uitleggen:
Het enige wat ik van Ableton gebruik is het midi gerelateerde deel, slechts sporadisch gebruik ik de opname/afspeel mogelijkheid.
Dat hele gebeuren rond softsynths en fx-en gebruik ik niet en mag van mij eruit gegooid worden, wat me doet denken:

Is er niet iets beters geëigend voor mijn toepassing? Iets wat goedkoper is? Want toegegeven, het werkt wel handig wat ik ermee wil…en eigenlijk wil ik het best kopen, maar ik heb geen zin om te betalen voor wat ik toch niet gebruik (de softsynths en fx)

(check ook het linkje bij mijn onderschrift 😇)
 
Zo denk ik er ook over. Alle mogelijke versies op alle mogelijke computers heb ik er al mee gedaan.
Met steeds totaal andere resultaten. Dat is wat je noemt niet consistent. De computers waren meestal niet snel genoeg waardoor het opladen extra lang duurt of de programma`s waren te groot om het een beetje op te laten schieten. Omdat de meeste computers toch meerdere programma`gelijktijdig aan kunnen zou het voor mij ook beter zijn om het lochisch te splitsen. Maar dat zullen ze niet doen. Dan maar eens heel af en toe kijken. Midi heb ik trouwens nooit aan de gang gekregen bij Ableton. Wat kan het eigenlijk?
 
Btw, een nieuwe live 11 standaard license kost nu 223 euro.

Heb je toevallig al een (oudere) live intro license welke je bij veel hardware kreeg, dan betaal je 167 euro voor live 11 standaard.

Beide overigens met live 12 zodra het uitkomt.
 
Kijk eens naar bitwig. Het pure midi gedeelte is niet fantastisch, maar als ik je manier van werken zie, zou deze misschien wel bij jou passen.
 
Harrison Mixbus wordt steeds beter
Als je hun fancy mixer niet nodig hebt kun je ook voor Ardour gaan (waar Mixbus op is gebaseerd) en is zeer betaalbaar (van "pay-what-you-want" voor de huidige versie tot $45-of-hoger voor alle updates inclusief de volgende versie).

Al zijn specifiek voor MIDI Mixbus en Ardour niet extreem goed (wel steeds beter!)
 
Is een leuke midi sequencer niet een veel beter leuker idee?
Is inderdaad leuk! Maar heeft voor mij een paar flinke nadelen:
Ik kan geen noten lezen/spelen (maar wordt aan gewerkt), en het leuke van Ableton is dat ik een midi file van het net kan plukken en dat in Ableton kan mikken en daarna de midi kanalen gaan toewijzen aan een hardware kanaal (middels mijn Icon Cube-Mi5 met 5 midi in/uitgangen) en dan er een beetje mee te gaan spelen zoals ik in de bovenstaande YouTube filmpjes heb gedaan. (geluiden en effecten doe ik allemaal buiten de pc)
Maar ik ga de bovenstaande voorstellen eens op mijn gemak bekijken, dank jullie wel voor de input!
 
mutools

redelijk kwa prijs (79€) en is (modulair!) gegroeid uit MIDI opnemen/bewerken/afspelen, dus dat is de core
-maar kan ook alles met audio natuurlijk

-support & ontwikkeling uit benelux (belgië)

 
download reaper eens

Die kun je een maandje of zo full testen en gebruiken , daarna krijg je met het opstarten een klein schermpje die je weg kunt klikken , met de vraag of je deze wilt aanschaffen.
Maar na deze maand kun je reaper nog steeds volledig onbeperkt gebruiken [ net als winrar ;)]
 
Hola .
Ik zou deze proberen.

Mixcraft 10 Pro Studio
Veel voor weinig geld.
Heb ik er gewoon bij,en je kan er leuke dingen mee doen.

Groeten van andreos.
 
Back
Top